جاذبه های دیدنی آبدانان

0
277

آبدانان مرکز شهرستان آبدانان از شهرهای تابعه استان ایلام در ایران است. جاذبه های دیدنی آبدانان در میان رشته کوه‌های زاگرس واقع شده‌است. شهرستان آبدانان چهارمین شهرستان پرجمعیت استان ایلام و دویست و هشتاد و ششمین شهرستان ایران از نظر جمعیت است.

دیدنی های آبدانان

شهر آبدانان در استان ایلام قرار دارد و از شهر‌های بزرگ و پرجمعیت آن است. این شهر در دامنه کبیرکوه و دینارکوه قرار گرفته و به واسطه عبور رودخانه آبدانان خاک حاصلخیزی دارد که برای دامداری و کشاورزی مناسب است. طبیعت سرسبز و آثار تاریخی از مهم‌ترین دلایل سفر به شهر آبدانان‌اند و این شهر به تنهایی میتواند تعریف کاملی از جذابیت جاذبه های دیدنی آبدانان باشد.

تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید.

آبشار ماهوته
آبشار ماهوته

آبدانان شهری کوهستانی است که آب‌و‌هوایی معتدل دارد و به دلیل خاک و دمای مناسب پوشیده از درختان بلوط، گیلاس‌ وحشی،‌ زالزالک و انجیر کوهی است. در این مطلب از جاذبه های گردشگری آبدانان و جاهای دیدنی آبدانان برایتان گفته ایم.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از

سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید .

آبشار تختان

آبشار تختان در روستای تختان، از توابع آبدانان، قرار دارد. این آبشار از قسمت جنوبی کبیرکوه سرچشمه می‌گیرد و در طول مسیر خود منظره‌های با طراوتی را به وجود می‌آورد. این آبشار ارتفاعی در حدود ۶۰  متر دارد و آب آن قابل آشامیدن است. در نزدیکی آبشار تختان درخت چنار بلندی وجود دارد که نزدیک به ۵۰۰ سال از عمرش می‌گذرد. فصل‌های بهار و تابستان بهترین زمان برای بازدید از آبشار تختان‌اند.

تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید.

آبشار تختان
آبشار تختان

پشت قلعه

پشت قلعه از آثار تاریخی مربوط به دوران ساسانیان است که بالای تپه‌ای بلند بنا شده و رودخانه دویرج از نزدیکی آن عبور می‌کند. این قلعه شامل بخش‌های مختلفی مانند شاه‌نشین، اتاق‌های متعدد، برج‌های نگهبانی، تونل و بارو است. پهنای دیوارهای آن یک متر است. پشت قلعه با قلوه سنگ، ساروج و گچ، که از مصالح دوران ساسانیان بودند، ساخته شده است. پشت قلعه در روستایی با همین نام قرار گرفته است و متأسفانه قسمت‌هایی از آن تخریب شده‌اند.

جاذبه های دیدنی آبدانان  سامانه جامع گردشگری رستاک
پشت قلعه

قلعه جولیان

در شمال شرقی شهر قدیمی جولیان که در روستای چم کبود قرار دارد و جزو جاذبه های گردشگری آبدانان محسوب می شود دژ جولیان قرار گرفته است. بر روی تپه ماهور طبیعی مشرف بر این شهر باستانی آثاری از این قلعه قدیمی قرار دارد که بصورت دژی مستحکم ساخته شده است و چشم انداز آن دشت جولیان است. در ساخت آن از مصالحی همچون قلوه سنگ و گچ استفاده شده است. به نظر می ‌رسد این بنا بصورت گذرگاهی پله‌ ای بوده‌ است که بر اثر فرسایش آثار آن از بین رفته‌ است.جاذبه های دیدنی آبدانان

قلعه
قلعه

دریاچه دوقلو سیاه گاو

دریاچه دوقلوی سیاه گاو مهم‌ترین اثر طبیعی شهر آبدانان است که در فهرست میراث فرهنگی مکتوب طبیعی ثبت شده. این دو دریاچه به وسیله آبراهی به طول هشت متر و عرض یک‌و‌نیم‌ متر به یکدیگر وصل شده‌اند و به همین علت دوقلو نامیده می‌شوند. آب یکی از دریاچه‌ها توسط رودخانه‌ای در نزدیکی کبیرکوه تأمین می‌شود. آب این دریاچه‌ها شیرین و زلال است به‌طوری‌که تا عمق سه متری آن‌ها قابل مشاهده است. فصل بهار بهترین وقت برای سفر به این منطقه است.جاذبه های دیدنی آبدانان

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از

سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید .

دریاچه دوقلو سیاه گاو
دریاچه دوقلو سیاه گاو

قلعه تاریخی هزار در

قلعه ای که ساخت آن به دوران ساسانیان باز می گردد. این مورد از جاذبه های آبدانان در غرب شهر واقع شده است. با بررسی هایی که بر روی معماری آن انجام شده این گونه گفته می شود که برای اهدافی نظامی مورد استفاده قرار می گرفته است. قلعه تاریخی هزار در دارای زیرزمین، دو طبقه، نور گیر و تهویه هوا می باشد که ازطریق دریچه هایی به طول یک مترازسقف و دالان ها واتاق ها تامین می گشته. تهویه هوا و نور به دلیل داشتن دیواری قطور و نبود پنجره در راهروها و اتاق ها دور از انتظار است اما دریچه های تعبیه شده در سقف این وظیفه را کامل انجام می دهند.

قلعه تاریخی هزار در
قلعه تاریخی هزار در

غار مژاره

غار مژاره محل زندگی برخی پرنده‌های مهاجر و بومی است و بهانه ای است تا توریست هایی که در بهار و زمستان سری به ایلام می زنند، جاذبه های بیشتری از این استان را به چشم ببینند. اگر گذارتان به دوگانه سیاه گاو افتاد، سعی کنید تا ساعات ظهر و زمانی که آفتاب روی این دریاچه می افتد، در کنار آن بمانید. آن وقت خواهید دید این دریاچه زلال چطور رنگارنگ و پر زرق و برق می شود. دلیل این اتفاق هم گوگرد و املاح مختلفی است که در آب این دریاچه وجود دارد. جالب تر از همه این که این دریاچه های دوقلو چشمه‌های جوشان و شیرینی هم در عمقشان دارند که زلالی و زیبایی آنها را چند برابر می کنند. این دوگانه زیبا در حدود ۱۵ كیلومتری شهر آبدانان قرار گرفته و هر سال جمعیت زیادی را برای تماشا به آبدانان می کشاند.جاذبه های دیدنی آبدانان

غار مژاره
غار مژاره

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید