جاذبه های دیدنی سردرود

0
726

جاذبه های دیدنی سردرود از نقطه نظر موقعیت جغرافیائی در استان آذربایجان شرقی و جنوب غربی تبریز، در دامنه‌های جنوب شرقی رشته کوه «سهند» واقع شده و جزو شهرهای شهرستان تبریز محسوب می‌گردد.

سردرود پایتخت تابلوفرش جهان

این شهر در دره‌ای شبیه جلگه آبرفتی قرار گرفته و به وسیله دو رشته راه ارتباطی آسفالته (راه كمربندی و جادة قدیمی) به جاده و اتوبان اصلی تبریز ـ مراغه متصل می‌شود.جاذبه های دیدنی سردرود

 اولین و تنهاترین اتحادیه صنف تولیدکنندگان تابلو فرش کشور در سال ۹۰ در این شهر ایجاد شد. با توجه به شغلهای جانبی این صنف و گستره فعالیت تولیدکنندگان تابلو فرش این سردرود در این شهر نرخ بی‌کاری در حد صفر می‌باشد و در ۱۸ استان کشور برای ۲۶۰ هزار نفر شغل ایجاد کرده‌است.

جهت مسافرت های خانوادگی و یا با تور رستاک برای شما اتوبوس ،میدل باس ون را بصورت ان لاین اجاره می دهد که می توانید با مشاهده نرخ و سایر امکانات آن را رزرو نموده و آسوده خاطر سفر کنید. ما را در اینستاگرام دنبال کنید .

جاذبه های سردرود


پل سردرود

پل قدیمی سردرود مربوط به سده های متأخر دوران های تاریخی پس از اسلام – دوره قاجار است و در شهرستان تبریز، بخش مرکزی، شهر سردرود، بین خیابان امام و محله سنگستان واقع شده و در تاریخ ۶ اسفند ۱۳۸۵ با شمارهٔ ثبت ۱۷۴۹۲ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

جهت مسافرت های خانوادگی و یا با تور رستاک برای شما اتوبوس ،میدل باس ون را بصورت انلاین اجاره می دهد که می توانید با مشاهده نرخ و سایر امکانات آن را رزرو نموده و آسوده خاطر سفر کنید. رستاک را در اینستاگرام دنبال کنید .

پل سردرود
پل سردرود

پارک مرخونی

پارک مره خونی از جاذبه های گردشگری استان بشمار میرود. سردرود دارای چشمه های طبیعی فراوان است و چشمه های آن بصورت مناطق گردشگری مورد بهره برداری قرار میگیرد، پارک مره خونی نیز در این زمره است. وجود چشم اندازهای بکر طبیعی و اقدامات عمرانی صورت گرفته در سال های اخیر از سوی شهرداری، به زیبائی های خدادادی آن افزوده است. این پارک از نظر موقعیت جغرافیایی، در قسمت جنوب شرقی سردرود و پایین دست قله های «گیرده بوتون» و «مصلی» قرار دارد و چسبیده به قلعه تاریخی و سه هزار ساله سردرود «نارین قلعه» میباشد.جاذبه های دیدنی سردرود

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ،سوییت ،هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید . رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

پارک مرخونی
پارک مرخونی

وجه تسمیه و تاریخچه

به احتمال زیاد نام اولیه و اصلی آن در گذشته های دور «مارخانی» و یا «ماره خانی » بوده است. طبق آنچه در فرهنگ لغات از جمله فرهنگ «انندراج» و «برهان قاطع» آمده است «ماره» و «مار» مخخف کلمه مادر بوده و «خوانی» نیز در معنای چشمه و آب حوض و نیز چاه آمده است. مطابق این تعاریف، ماره خوانی یا مار خوانی به معنای چشمه مادر و یا مادر چشمه ها می باشد که نشأت گرفته از «آنا هیتا» (الهه آب) و مکتب میترا ایسم و آیین مهر پرستی و مهر دینی است. به مرور زمان تغییرات آوایی روی آن صورت گرفته و امروزه به شکل «مره خونی» تلفظ میشود.جاذبه های دیدنی سردرود

جهت مسافرت های خانوادگی و یا با تور رستاک برای شما اتوبوس ،میدل باس ون را بصورت ان لاین اجاره می دهد که می توانید با مشاهده نرخ و سایر امکانات آن را رزرو نموده و آسوده خاطر سفر کنید. ما را در اینستاگرام دنبال کنید .

وجه تسمیه و تاریخچه
وجه تسمیه و تاریخچه

چشمه ها و قنوات

قرارگرفتن شهر سردرود در دره ای شبیه جلگه آبرفتی، باعث شده تا این شهر از نظر آبهای زیرزمینی، چشمه ها و قنوات دارای منابع بسیاری باشد بطوریکه امروزه نزدیک به بیست شعیر از این چشمه ها فعال است و در امر کشاورزی و باغداری مورد استفاده قرار می گیرد. از جمله چشمه های مهم و فعال سردرود می توان به قنوات: آخی، آلان دز، باباخسرو، بالاگر، حاج شیخ، سوگودلر، سیدلر، صیام باغی، قوروق، ارض آوا (عزیزآباد)، ماسیل بی ( منصوربیگ)، یاقوتلار، ذرنه خونی (ذرینه خونی) و … اشاره کرد.

نارین قلعه

نارین قلعه در پارک مرخونی در ارتفاعات سردرود واقع شده است و قدمت آن به هزاره اول پیش از میلاد مسیح می‌رسد. سردرود بالای تپه کم ارتفاعی از دامنه‌های سهند در نزدیکی شهر تبریز قرار دارد. سردرود به غیر از نارین قلعه، آثار کهن دیگری چون مزار قیس، مزار سلطان پیر، کاروانسراها و آب‌انبارها و قناتها و چشمه‌های قدیمی دارد.جاذبه های دیدنی سردرود

نارین قلعه
نارین قلعه

راستی آیا می دانستید که می توانید در طول مسافرت خود و یا قبل از سفر در مسافرت های داخلی انواع خدمات جانبی اعم از راهنما ،سوغاتی ،غذاس محلی ،خودرو و یا هر خدمات دیگر را همزمان یا بعد از رزرو می توانید بصورت آنلاین و با مشاهده نرخ و سایر ویژگیها از سیستم رستاک رزرو نمایید؟ لطفا در صورت داشتن هر گونه سئوال و یا درخواست با شماره ۸۸۸۴۱۸۰۸ دفتر مرکزی رستاک واقع در تهران هماهنگی فرمایید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید