جاذبه دیدنی النگدره

0
149

پارک جنگلی اَلَنْگْدَره یکی از جاذبه دیدنی النگدره و معروف شمال کشور است. این پارک جنگلی از مناطق نمونه گردشگری ایران و مکان های دیدنی استان گلستان محسوب می‌شود که در پنج کیلومتری جنوب غرب شهر گرگان قرار دارد. پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، پیک‌نیک و دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه از جمله تفریحاتی است که می‌توانید در این پارک جنگلی  انجام دهید. جاده سلامتی، ایستگاه دوچرخه، خودروهای برقی، زمین‌های بازی و ورزش نیز از جمله امکانات این پارک است.

معرفی پارک جنگلی النگدره گرگان

در دامنه جنگل‌های انبوه شمال ایران و در نزدیکی گرگان، جنگلی سرسبز و آرام به نام النگدره جای گرفته است. این پارک جنگلی یکی از هفت منطقه نمونه گردشگری کشور است که در شهرستان گرگان استان گلستان واقع است. پارک جنگلی النگدره ۱۸۵ هکتار دارد و یکی از جنگل‌های معروف شمال کشور محسوب می‌شود.جاذبه دیدنی النگدره

معرفی پارک جنگلی النگدره گرگان
معرفی پارک جنگلی النگدره گرگان

هوای پارک جنگلی النگدره ۱۰ درجه از هوای شهر گرگان خنک‌تر است. در داخل این جنگل آبشار و چشمه‌سارهای متعدد جریان دارند. از وسط جنگل و از قسمت جنوبی تا شمال آن، رودخانه ملاشی جریان دارد. در حوالی این رودخانه سه چشمه جاری است. درختانی چون انجیلی، ممرز، توسکا، لرگ، افرا، بلوط، بید، شیردار و خردمندی پوشش گیاهی النگدره را تشکیل می‌دهند.

النگدره کجاست؟

پارک جنگلی النگدره در استان گلستان قرار دارد و یکی از جاهای دیدنی گرگان به شمار می‌رود. این پارک در پنج کیلومتری جنوب غربی این شهر در مسیر جاده ناهارخوران واقع شده است.جاذبه دیدنی النگدره

تاریخچه جنگل النگدره

در مورد تاریخچه النگدره اطلاعات زیادی در دست نیست. تنها چیزی که موجود است این که در قسمت شمالی این پارک، محوطه‌ای تاریخی قرار دارد که قدمت آن به دوران پس از اسلام برمی‌گردد. همین موضوع باعث شده که پارک جنگلی النگدره در بهمن ۸۳ به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شود.

تاریخچه جنگل النگدره
تاریخچه جنگل النگدره

دیدنی های جنگل النگدره

قدم زدن در میان جنگلی خنک، سرسبز و آرام که از گوشه و کنار آن صدای جریان رود به گوش می‌رسد، تجربه‌ای شیرین و کم ‌نظیر است که در هر جایی نصیبتان نمی‌شود. اگر به جنگل النگدره رفتید می‌توانید از رودخانه قلاشی و دریاچه النگدره دیدن کنید و تجربه‌ای بی‌نظیر از گردشتان داشته باشید.جاذبه دیدنی النگدره

رودخانه قلاشی

مطمئنا در طول پیاده روی در جنگل النگدره صدای انرژی بخش جریان آب را خواهید شنید و طراوت و خنکی آن را در هوا احساس خواهید کرد. این صدای دلنشین از رودخانه قلاشی می آید که در میانه جنگل النگدره جاری شده و همراه با سه چشمه مجاورش محیط باصفایی را به وجود آورده است.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

رودخانه قلاشی
رودخانه قلاشی

دریاچه النگدره

آن‌چه از آن به عنوان دریاچه النگدره یاد می‌شود، همان دریاچه توشن است که یک سد خاکی تاریخی است. آب جمع شده پشت این سد از چشمه‌های موجود در النگدره تامین می‌شود. این دریاچه زیبا به واسطه طبیعت جنگلی، آب شفاف و ماهی‌های رنگارنگش به یکی از زیباترین جاهای دیدنی گرگان تبدیل شده است.

دریاچه النگدره
دریاچه النگدره

محوطه تاریخی النگدره

زیبایی‌های النگدره تنها به دیدنی‌های طبیعی خلاصه نمی‌شود، ‌بلکه در این پارک جنگلی محوطه‌ تاریخی بسیار زیبایی هم وجود دارد. گفته می‌شود این منطقه تاریخی بیش از ۱۵۰۰ سال قدمت دارد و می‌تواند برای افرادی که از دیدن مناظر تاریخی و کهن لذت می‌برند، جذابیت‌های خاصی داشته باشد.

محوطه تاریخی النگدره
محوطه تاریخی النگدره

امکانات جنگل النگدره گرگان

رودخانه ای به نام قلاشی از وسط این جنگل خارق العاده عبور می‌کند که زیبایی‌های آن را دو چندان کرده است. محوطه‌ای تاریخی با نام محوطه النگدره هم در شمال این جنگل قرار گرفته که این مکان را برای علاقمندان به محوطه های تاریخی نیز جذاب می‌کند. جاده آسفالته یکطرفه، جاده چوبی سلامت، نیمکت های سبز رنگ، محوطه های مخصوص ورزش‌های گروهی فوتبال، والیبال و…، پارک مخصوص کودکان، منقل ها و باربکیوهای تعبیه شده، سرویس های بهداشتی متعدد، نمازخانه، آلاچیق، آبخوری های فراوان، فروشگاه مواد غذایی و ساختمان های نگهبانی از جمله سایر امکانات رفاهی پارک جنگلی النگدره هستند.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

مسیر دسترسی به جنگل النگدره

اگر از مرکز شهر گرگان قصد دارید که به سمت النگدره بروید باید از خیابان ولیعصر یا شالیکوبی عبور کنید و وارد مسیر بلوار ناهارخوران شوید. در سمت فرعی راست، منطقه ای مسکونی به نام سروش یا سروش جنگل واقع شده است. پس از عبور از این منطقه وارد جنگل النگدره میشوید و پس از حدود یک کیلومتر مسافت، جاده آسفالته دو شاخه میشود که مخصوص عبور یکطرفه وسایل نقلیه است. البته در روزهای غیر تعطیل زوج، از ساعت شش صبح تا شش بعد از ظهر، محور جنگل النگدره به منظور راحتی و سهولت ورزشکاران به پیاده راه تبدیل می‌شود.جاذبه دیدنی النگدره

منظره زیبا از النگدره
منظره زیبا از النگدره

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید