جنگل راش – بهشتی هزار رنگ در پاییز

0
2356

آیا به رنگ های زیبا و چشم نواز پاییزی علاقه دارید؟ آیا مایل هستید در میان درختان سر به فلک کشیده که هر کدام ده ها رنگ دارد به قدم زنی بپردازید؟ آیا علاقه دارید در دل طبیعت، انبوهی از برگ های درختان راش که بر زمین افتاده است را زیر پا بگذارید و خش خش برگ ها در زیر پاهای تان گوشتان را نوازش کند؟ اگر به همه این موارد علاقه دارید، ما خبر خوشی برای شما داریم، جنگلی فوق العاده زیبا در جاده فیروزکوه ایران، در استان مازندران و در نزدیکی روستایی به نام سنگده وجود دارد و نام آن “جنگل راش” است. نام “راش” به این دلیل برای آن انتخاب شده است که بیشتر درختان این جنگل از نوع راش می باشد. این جنگل نه تنها در فصل پاییز، بلکه در سایر فصول نیز از زیبایی خاصی برخوردار است، ولی در صورتی که مایل هستید هزاران رنگ چشم های تان را متحیر کند و قادر به تماشای مناظر دلنواز و باور نکردنی این جنگل باشید، حتما توصیه می شود که در فصل پاییز نیز سری به این جنگل زیبا بزنید.

درخت راش که در این جنگل به وفور یافت می شود، درختی بسیار بلند قامت است که همین ابر ابهت خاصی به مناظر جنگل می دهد. این جنگل در حقیقت بخشی از جنگل های هیرکانی است که قدمت آنها به حدود ۴۰ میلیون سال قبل باز می گردد، در حقیقت این جنگل ها در زمان دایناسور ها نیز وجود داشته است. در ادامه ما قصد داریم به بهترین ویژگی های جنگل راش استان مازندران اشاره کنیم.

جنگل راش   بهشتی هزار رنگ در پاییز  سامانه جامع گردشگری رستاک

دسترسی آسان و نزدیکی به تهران

از آنجایی که تهرانی ها بیش از هر استان دیگری به دنبال سفر کردن به مناطق باصفا هستند ، فاصله ۳ ساعته جنگل راش با تهران می تواند خبر بسیار خوبی برای آنها باشد . این بدین معنی است که جنگل راش می تواند به مقصدی مناسب برای سفر های یک روز تهرانی ها تبدیل شود . از طرفی دیگر ، دسترسی به این جنگل نیز بسیار آسان است ، تنها کافیست که از تهران به سمت شرق بروید و سپس وارد جاده فیریز کوه که خود از زیبایی خاصی برخوردار است شوید . سپس بعد از حدود ۱۴۰ کیلومتر رانندگی کردن و گذشتن از ارفعده و سپس شورمست، قبل از اینکه به پمپ بنزین برسید ، در سمت راست شما یک خروجی وجود دارد که باید به آن وارد شوید . از آنجا به بعد جاده پر شیب و پیچ در پیچ می شود و باید با دقت بیشتری رانندگی کنید . ولی کم کم مناظر زیبا و چشم نواز شروع به نمایان شدن می کنند . از آنجا تنها ۲۲ کیلومتر با روستای سنگده فاصله دارید .


جهت مسافرت های خانوادگی و یا با تور رستاک برای شما اتوبوس ،میدل باس ون را بصورت ان لاین اجاره می دهد که می توانید با مشاهده نرخ و سایر امکانات آن را رزرو نموده و آسوده خاطر سفر کنید. ما را در اینستاگرام دنبال کنید .


مناسب برای سفر کردن در بیشتر ماه های سال

جنگل راش   بهشتی هزار رنگ در پاییز  سامانه جامع گردشگری رستاک

آب و هوای جنگل راش کاملا معتدل می باشد و به همین دلیل در فصول بهار، تابستان و پاییز از هوای معتدل و مطلوبی برخوردار است که همین امر امکان سفر کردن به آنجا را در بیشتر ماه های سال برای گردشگران فراهم می کند.در صورتی که لباس گرم نیز به همراه خود داشته باشید و از قبل پیشبینی آب و هوا را در نظر گرفته باشید، حتی در فصل زمستان نیز سفر به این جنگل می تواند بسیار خاطره انگیز باشد، در اینصورت شاهد مناظر زیبایی از برگ های رنگارنگ که در دل برف نیمه مدفون شده است خواهید بود.

امکان تردد کردن با خودرو در بیشتر نقاط جنگل

جنگل راش   بهشتی هزار رنگ در پاییز  سامانه جامع گردشگری رستاک

در بسیاری از جنگل های ایران پس از رسیدن به ابتدای جنگل، باید از خودرو پیاده شد و لوازم و تجهیزات خود را با پای پیاده به داخل جنگل برد . این موضوع برای جنگل نوردان و کسانی که استقامت زیادی برای پیاده روی دارند مشکلی نمی باشد ، ولی حقیقت این است بسیاری از مردمی که قصد بازدید از زیبایی های رنگارنگ جنگل ها را دارند ، خانواده ها و یا افراد معمولی می باشند که قادر به حمل وسایل گوناگون و طی کردن مسافت های چند کیلومتری به صورت پیاده نیستند . همین امر است که جنگل راش را به یکی از ایده ال ترین جنگل های ایران برای گشت و گذار مردم با درجات گوناگونی از استقامت تبدیل می کند . شما می توانید با خودروی شخصی سواری خود به آسانی وارد جاده های خاکی جنگل شوید و با به آرامی رانندگی کردن ، از قسمت های گوناگون جنگل بازدید به عمل آورید . البته اگر قصد کمپ زدن یا گذراندن زمان در بخشی از جنگل را داشته باشد ، باید از خودروی خود پیاده شوید و با کمی فاصله گرفتن لوازم خود را پهن کنید ، ولی همیشه خودرو و لوازم شما در نزدیکی تان خواهند بود . همچنین جادهای داخلی جنگل راش از شیپ بسیار کمی برخوردار است که همین امر امکان پیاده روی آسان را برای هر فردی رغم خواهد زد .


راستی آیا می دانستید که می توانید در طول مسافرت خود و یا قبل از سفر در مسافرت های داخلی انواع خدمات جانبی اعم از راهنما ،سوغاتی ،غذاس محلی ،خودرو و یا هر خدمات دیگر را همزمان یا بعد از رزرو می توانید بصورت آنلاین و با مشاهده نرخ و سایر ویژگیها از سیستم رستاک رزرو نمایید؟ لطفا در صورت داشتن هر گونه سئوال و یا درخواست با شماره ۸۸۱۴۱۴۶۸ دفتر مرکزی رستاک واقع در تهران هماهنگی فرمایید.


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید