جاهای دیدنی گلپایگان

0
249

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری رستاک هم جاهای دیدنی گلپایگان را به شما معرفی خواهیم کرد. برای آشنایی با مکان های دیدنی این شهر در استان اصفهان در ادامه با ما همراه باشید.

تاریخچه سرزمین کهن گلپایگان

شهر گلپایگان، سرزمینی کهن، با تاریخی مملو از فراز و نشیب‌های متعدد است که جاذبه‌های ارزشمند تاریخی و دیدنی‌های تحسین‌برانگیز طبیعی فراوانی را در خود جای داده است.جاهای دیدنی گلپایگان

برای رزرو هتل ، اقامتگاه اصفهان می توانید از طریق وبسایت رستاک هوم و یا شماره تماس ۰۹۱۲۳۱۷۵۳۴۸ اقدام کنید.

این کهن شهر که قدمت آن به ۷۰۰۰ سال پیش می‌گردد، عنوان یکی از کلان شهرهای استان تاریخی اصفهان را به خود اختصاص داده و دارای جاذبه‌های فراوانی چون مسجد جامعی ۹۰۰ ساله می‌باشد.

آب و هوای گلپایگان

آب وهوای گلپایگان متغیر و دارای زمستانهای نسبتا سرد با حداقل حرارت ۲۱- درجه و تابستانهای گرم و خشک است که حداکثر حرارت آن تا۵/۳۷+ درجه می‌رسد. بارندگی غالبا در زمستان و میزان آن حدود ۳۰۰ میلیمتر است. گلپایگان از مناطق نیمه صحرایی است و به علت نزدیکی به کویر مرکزی، بارندگی آن کم و هوایش متغیر است. دشت گلپایگان، وسیع و آب آن از رودخانه و قنات و چشمه و منابع آب‌های زیرزمینی تامین می‌گردد.

جاهای دیدنی گلپایگان  سامانه جامع گردشگری رستاک
سد زیبا

جاذبه های تاریخی و تفریحی گلپایگان

مناره گلپایگان

یکی از بلندترین سازه های تاریخی در گلپایگان قرار دارد. این بنا ارتفاعی در حدود هجده متر دارد و بین اهالی به میل گلپایگان مشهور است. این اثر نیز متعلق به دوره سلجوقیان است. این میل تاریخ گلپایگان را حتما دیده است چرا که در بالای آن تقریبا همه گلپایگان در دسترس دید شما قرار می گیرد. میل گلپایگان با خط کوفی بدون تاریخ منقش به آیات قرانی بوده است، حدودا شصت پله دارد و همزمان با احداث مسجد جامع و بازار چهارسوق ساخته شده است.

ضمنا جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن رستاک قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید . رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگفت انگیزی برای شما دارد . همچنین می توانید تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید

مناره گلپایگان
مناره گلپایگان

دریاچه سد گلپایگان

یکی از جاهای دیدنی گلپایگان، سازه‌ای است متعلق به اوایل قرن ۱۴ خورشیدی که به «سد گلپایگان» نام گرفت. فرایند‌ی ساخت این سد که عنوان نخستین سد مخزنی خاکی و نیز اولین سد مدرن ایران را به خود اختصاص داده است، از سال ۱۳۲۳ شمسی شروع و در سال ۱۳۳۶ به اتمام رسید. این سد با استفاده از روش‌های سنتی احداث شده که امروزه ظرفیت مخزن آن با حدود دوبرابر افزایش نسبت به زمان ساخت، بالغ بر ۴۲ میلیون متر مکعب است.

دریاچه سد گلپایگان
دریاچه سد گلپایگان

این سد زیستگاه آبزیانی همچون سوف، کپور، ماهی سفید رودخانه‌ای و ماهی قزل‌آلا است که نوع سفید و قزل‌آلای آن بسیار مرغوب است. این اثر ارزشمند با ارتفاعی برابر با ۵۷ متر، در ۲۵ کیلومتری گلپایگان و در نزدیکی روستای «اختوان»، بر رودخانه‌ «قم‌رود» قرار دارد.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار وگوگل پلی می توانید استفاده نمایید . رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگفت انگیزی برای شما دارد . تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید

منطقه و سد کوچری

در گذشته کوچری روستایی بسیار زیبا در گلپایگان بود که به دلیل ساختن سد از بین رفت اما در حال حاضر منطقه و سد کوچری مکان بسیار زیبا و مناسبی برای استراحت و طبیعت‌گردی است. بزرگ‌ترین نقش صخره‌ای ایران که به شکل بز است در این منطقه قرار دارد. در گذشته بز نماد فراوانی و نعمت بود، به همین دلیل نقش‌ و نگارهایی به شکل بز در این منطقه بسیار دیده می‌شود.

منطقه و سد کوچری
منطقه و سد کوچری

ارگ تاریخی گوگد

«ارگ تاریخی گوگد»، بنایی است کهن، عظیم و ساخته شده از خشت و گل که دارای قدمتی بالغ بر ۴۰۰ سال است و در پنج کیلومتری مسیر گلپایگان به تهران و درون شهری به همین نام واقع شده است. با توجه به اسناد ثبت شده‌ی ارگ که دارای پیشینه‌ای نزدیک به ۱۳۰ سال است، چنین به نظر می‌رسد که نیمی از ساختمان ارگ، مهریه‌ همسر «علیخان» است که توسط وی، به همسرش واگذار شده است؛ بنابراین از آن زمان این ارگ به «ارگ علیخانی» نیز شهرت یافت.

ارگ تاریخی گوگد
ارگ تاریخی گوگد

کبوتر خانه

این بنا که به کبوتر خانه مشهور است به همت کشاورزان احداث شده است تا پاتوقی برای کبوتران باشد. ساختار این مکان به گونه ای است که هیچ پرنده شماری نمی توانست به این فضا وارد شود، حیوانات شکاری هم دستشان از این فضا دور بوده است چرا که قطر سوراخ ها برای حیوانات وحشی کوچک است و نمی توانند وارد آن شوند. این فضا یکی از مهربانی های معاصر انسان به طبیعت و حیات وحش اطراف خود است. این میزان از محبت واقعا قابل ستایش است.

کبوتر خانه
کبوتر خانه


ضمنا جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن رستاک قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید . رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگفت انگیزی برای شما دارد . همچنین می توانید تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید