دیدنی های کردان

0
186

کردان روستایی ییلاقی و دیدنی است که در هر فصلش جاذبه‌های طبیعی و شگفتی‌های بی‌نظیری را پیش چشم هر گردشگری به نمایش می‌گذارد. این روستای تاریخی و خوش آب‌وهوا که در استان البرز واقع شده، با داشتن طبیعتی زیبا و منحصربه‌فرد، تفریحات هیجان‌انگیز و سرگرم کننده و اماکن تاریخی و باستانی که نشان از تمدن هشت‌هزار ساله‌اش دارد، هر گردشگر و مسافری را به دیدنی های کردان از اقصی نقاط جهان به سمت خود جذب می‌کند؛ اما این‌ها همه ماجرا نیستند.

کردان کجاست ؟

کردان روستایی خوش آب و هوا و زیبا در ۶۵کیلومتری شمال غرب تهران، ۲۵کیلومتری کرج، ۱۵کیلومتری هشتگرد و ۵کیلومتری شهر کوهسار است. منطقه مسکونی این روستا ۱۰۴هکتار مساحت و بیش از ۵هزار نفر جمعیت دارد.
شاید خیلی از ما کردان را به باغ‌ها و تالارهای عروسی و ویلاهای مجلل آن بشناسیم ولی جذابیت های این روستای جادویی تنها در این موارد خلاصه نمی‌شود.

دیدنی های کردان  سامانه جامع گردشگری رستاک
ویلا دو خواب استخردار کردان دهکده
https://www.rastakhome.com/rooms/8152

جهت اقامت و استفاده از خدمات گردشگری در پاوه و جوانرود:

با سرچ انواع واحد های اقامتی می توانید مقایسه نرخ و امکانات را از سیستم رستاک داشته باشید.

رزرو از طریق رستاک برای میهمانان هیچ هزینه ای ندارد.

رستاک علاوه بر اقامتگاه بلیط های داخلی و خارجی با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

جهت تهیه ویزای کشورهای توریستی نیز می توانید با رستاک در اتباط باشید.

بیمه و رزرو هتل جهت ارائه به سفارتخانه ها نیز برای شما انجام می دهیم.

محصول جدید رستاک رزرو خودرو با راننده می باشد .

جاهای دیدنی کردان

برج مقبره (امامزاده امام حسین)

یکی از جاهای دیدنی کردان که جزو آثار باستانی این روستا بوده، برج مقبره کردان است که آرامگاه امامزاده حسین در آن قرار دارد. این برج تاریخی آجری در فاصله ۸۰۰متری روستای کردان است. برج مقبره پلانی خورشیدی و دایره‌ای شکل داشته که هیچ زاویه‌ای در این بنا به چشم نمی‌خورد و روی سکویی به قطر ۸متر ساخته شده است. قدمت این برج به عصر سلجوقی بازمی‌گردد.

برج مقبره
برج مقبره

رودخانه کردان

هنگامی که به روستای کردان سر می زنید متوجه سرسبزی این منطقه خواهید شد و این به خاطر همین رود کردان است که با گذر از برخی مناطق، سرسبزی آن ها را چندین برابر کرده و بر زیبایی آن ها افزوده است.

رودخانه کردان
رودخانه کردان

به خاطر جاذبه و صدای آرامش بخش رودخانه کردان کرج افراد به سمت این منطقه می روند تا ساعاتی را کنار این رودخانه بگذرانند و از صدای آرامش بخش آن لذت کافی را ببرند.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازاروگوگل پلی می توانید استفاده نمایید . رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد . تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک توردنبال کنید

پل بانو صحرا

از دیگر آثار تاریخی کردان، پل بانو صحرا است که با وجود خود زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده است پل بانو صحرا در فاصله ۲ کیلومتری از روستای کردان قرار گرفته است و از دوره صفوی باقی مانده است.

پل بانو صحرا
پل بانو صحرا

متاسفانه در حال حاضر فقط یک تکه کوچک از این پل باقی مانده است و قسمت بزرگ آن از بین رفته و آثاری از آن باقی نمانده است ولی همین قسمت کوچک بر زیبایی کردان افزوده و نشان از قدمت آن دارد.

باغات روستای کردان

باغات پر از میوه در روستای کردان طبیعتی بسیار جذاب و دیدنی را به این منطقه بخشیده‌اند. حاصلخیزی خاک و پر آب بودن منطقه سبب شده است تا رویش درختان پر محصول در این منطقه جلوه زیبایی را به طبیعت آن ببخشند و علاوه بر آن سبب رونق اقتصادی منطقه نیز شده است. باغهای کردان دارای درختان توت، گردو، زردآلو و… هستند. امروزه در این باغها ویلاهای بسیار مجلل و لوکسی ساخته شده است که جلوه بسیار زیبایی را به این باغها بخشیده‌اند.

باغات روستای کردان
باغات روستای کردان

این ویلاها و باغهای مدرن به اجاره داده می‌شوند و گردشگران می‌توانند چند روزی را در فضای سرسبز و هوای معتدل و بسیا دلپذیر این منطقه سپری کنند. برای دیدن این باغها بدون شک فصول بهار و پاییز بسیار جذابترند ولی زمستان پر برف و سکوت و آرامش آن نیز می‌تواند جذابیت خاص خود را داشته باشد.

دهکده های تفریحی کردان

روستای کردان در مقایسه با بسیاری از روستاهای ایران امکانات ویژه‌ای دارد و همین امکانات بوده که آن را برای گردشگری منحصر به فرد و غیر قابل قیاس با سایر روستاها کرده است.

دهکده های تفریحی کردان
دهکده های تفریحی کردان

دهکده های تفریحی کردان یا همان مجتمع ایثار یک نمونه شاخص از امکانات ویژه این روستای ییلاقی است؛ این مجموعه شامل ۵۰ویلا با قابلیت اسکان ۷۰۰نفر، سالن کنفرانس و امکانات گسترده ورزشی می‌شود که از آن میان می‌توان به مجموعه آبی، زمین فوتبال و سالن ورزشی برای ورزش‌های گروهی اشاره کرد.

مجموعه ورزشی ایثار می‌تواند مسابقات ورزشی گوناگونی را برگزار کرده و میزبانی کند چرا که کردان به لطف آب و هوایی مطلوب و پاک خود، برای ورزش و تفریح بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد.

بهترین زمان سفر به کردان

فرقی ندارد در کدام فصل و چه زمانی دوست دارید به مسافرت بروید، اگر کردان را به عنوان مقصد انتخاب کرده باشید، به شما قول می‌دهم که در هیچ فصلی از لحاظ جذابیت شما را ناامید نخواهد کرد.البته اگر قصد دارید که برای باشگاه‌های پرواز و صخره‌نوردی به سمت این روستا سفر کنید، توجه داشته باشید که حتما در روزهای آفتابی وارد کردان شوید چرا که در روز‌هایی که بارش وجود داشته باشد، اجازه این فعالیت‌ها را نخواهید داشت.

کوه نوردی
کوه نوردی

چگونه به کردان برویم؟

برای دسترسی به روستای کردان تنها یک راه وجود دارد آن هم استفاده از وسیله نقلیه شخصی است؛ کافی بوده به سمت کرج حرکت کرده سپس مسیر آزادراه قزوین را ادامه دهید.  پس از حدود ۲۰کیلومتر تابلو خروجی کردان می‌بینید. از جاده کردان تا رسیدن به روستای اصلی حدود ۱۰کیلومتر رانندگی است که البته مسیر سرسبز و کوهستانی دارد. در واقع جذابیت طبیعی این روستا از همین جاده اصلی شروع می‌شود پس برای رسیدن به روستا خیلی عجله نکنید و سعی کنید که از مسیر جذاب آن نیز لذت ببرید.

کردان
کردان

جهت اقامت و استفاده از خدمات گردشگری در کردان:

با سرچ انواع واحد های اقامتی می توانید مقایسه نرخ و امکانات را از سیستم رستاک داشته باشید.

رزرو از طریق رستاک برای میهمانان هیچ هزینه ای ندارد.

رستاک علاوه بر اقامتگاه بلیط های داخلی و خارجی با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

جهت تهیه ویزای کشورهای توریستی نیز می توانید با رستاک در اتباط باشید.

بیمه و رزرو هتل جهت ارائه به سفارتخانه ها نیز برای شما انجام می دهیم.

محصول جدید رستاک رزرو خودرو با راننده می باشد .

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید