جاهای دیدنی نائین

0
253

نایین یکی از خاص‌ترین جاهای دیدنی استان اصفهان است. بسیاری از مسافران زمانی که به استان اصفهان سفر می‌کنند، فقط به شهر اصفهان می‌روند. این در حالی است که جاهای دیدنی نائین بسیار بی‌نظیر و بی‌بدیل هستند. بد نیست بدانید قدمت نایین به بیش از ۳هزار سال می‌رسد. به همین خاطر می‌توانید انتظار روبه‌روشدن با جاذبه‌های تاریخی متعدد را در این شهر نسبتاً کوچک داشته باشید. با ما همراه باشید تا جاهای دیدنی نایین را به‌خوبی بشناسید.

جاهای دیدنی نایین را بهتر بشناسید

نایین شهری تاریخی با قدمت بیش از ۳هزار سال است. این یعنی قدمت نایین به پیش از دوران هخامنشیان نیز می‌رسد. در این مکان آثاری متعلق به دوران آهن و پیش از آن نیز کشف شده است. پس باید انتظار تماشای جاهای دیدنی تاریخی متعدد را در این شهر کویری زیبا داشته باشید. در ادامه شما را به‌صورت کامل با تمام جاهای دیدنی نایین بیشتر آشنا خواهیم کرد.جاهای دیدنی نائین

نارین قلعه

نارین قلعه یا همان قلعه نارنج، یکی از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی نایین است. این قلعه در مرکز بافت قدیمی شهر تاریخی نایین قرار دارد. بر اساس اسناد موجود، قدمت این قلعه به دوران پارتیان و پیش از اسلام باز می‌گردد. نارین قلعه از نظر پلان کلی به شکل چند‌ضلعی است. در هر گوشه از این قلعه تاریخی، چند برج و بارو به چشم می‌خورد. خوشبختانه از نظر ظاهری، این قلعه به‌خوبی حفظ شده است. بسیاری از قلعه های تاریخی ایران به‌صورت کامل ویران شده‌اند؛ اما نارین قلعه به‌خوبی ظاهر خود را حفظ کرده است. بر اساس ظاهر این قلعه، به احتمال فراوان کاربرد نظامی داشته است. البته برخی دیگر چنین روایت می‌کنند که در گذشته این قلعه به‌عنوان آتشکده کاربرد داشته است.

نارین قلعه

خانه تاریخی امامی

در محله قدیمی کلوان خانه ای با معماری بی نظیر قرار دارد که به خانه امامی شهرت پیدا کرده است جالب است بدانید که معماری این خانه متعلق به دوران قاجار است.

خانه تاریخی امامی
خانه تاریخی امامی

باغ مصلی


باغ مصلی یکی دیگر از جاهای دیدنی ناین است. این باغ زیبا و وسیع تفرجگاه مردم محلی در ایام آخر هفته به حساب می‌آید. در میان این باغ دلباز و تماشایی، بقعه‌ای کوچک و باصفا به چشم می‌خورد. این بقعه از نظر ظاهری، هشت‌ضلعی است. در بالای این بقعه یک گنبد فیروزه‌ای با کاشی‌کاری‌های هنرمندانه به چشم می‌خورد. بر روی ۴ ضلع این بقعه، پنجره‌هایی مشبک چوبی به سبک قدیمی طراحی شده است. این پنجره‌ها نمونه‌ای از معماری اصیل ایرانی به حساب می‌آیند. درب ورودی اصلی این بقعه نیز به‌صورت دربی سه لته است. در کنار این درب سه تکه، دو درب ورودی دیگر به چشم می‌خورد.

باغ مصلی
باغ مصلی

مسجد بابا عبدالله

مقبره این مسجد متعلق به دوران ایلخانان است و در حال حاضر این مسجد بسیار توسعه پیدا کرده است اما با وجود این دارای جذابیت های زیادی است.

مسجد بابا عبدالله
مسجد بابا عبدالله

خانه تاریخی پیرنیا

این خانه یکی دیگر از جاذبه های تاریخی ویژه در نایین است که به عنوان موزه مردم شناسی نایین شهرت دارد و در دوران صفویه ساخته شده است. قدمت این خانه نیز به ۴۰۰ سال پیش باز می گردد.جاهای دیدنی نائین

مجموعه مسافرتی رستاک با تجربه ای بیش از ۲۰ سال در امر مسافرت های داخلی و خارجی سیستم رزرواسیون پیشرفته ای دارد که:

خدمات اقامتی در شهرهای نایین اصفهان و دیگر شهرها و تمامی مکان های گردشگر پذیر در ایران دارد.

خانه تاریخی پیرنیا
خانه تاریخی پیرنیا

خانه فاطمی‌ها

درست در گوشه‌ی بازارِ تاریخی نایین و در محله‌ی قدیمی اما با صفای نوآباد، عمارتی باشکوه به نام «خانه فاطمی‌ها» قرار دارد که جزو بناهای تاریخی شهر محسوب می‌شود. این عمارت زیبا متعلق به خاندان فاطمی‌ها درنائین بوده و ساخت آن مربوط و کمی قبل از دوره قاجار می‌باشد. این خانه زیبا دارای بخش‌های متنوع و مختلفی چون دالان‌ها، بهارخواب‌ها، مطبخ، حمام، اتاق مخصوص پذیرایی، اتاق مخصوص استراحت میهمانان و… بوده که نظر هر آدمی را به خود جلب می‌کند.جاهای دیدنی نائین

خانه فاطمی‌ها
خانه فاطمی‌ها

چارتاقی پاکوه

یکی از مهمترین بناهای تاریخی شهرستان نایین که متعلق به دوران قبل از اسلام بوده بنای چهارطاقی پاکو در ۳۰ کیلومتری شرق این شهر می باشد. این بنا در روستایی به نام کوه شیر واقع شده و به عنوان یک بنای مذهبی قبل از اسلام با قلوه سنگ و ملات ساروج ساخته شده است.جاهای دیدنی نائین

چارتاقی پاکوه
چارتاقی پاکوه

غار اژدها

خب نام این غار بسیار بسیار عجیب است. از طرف دیگر همینطور که به تصویر این غار در بالا نگاه می‌کنید، با خودتان می‌گویید که شاید این نامگذاری بی‌دلیل هم نباشد! هنوز بر اساس اسناد تاریخی، هیچ خبری از اژدهای واقعی در دنیا نبوده است! پس لازم نیست نگران حضور اژدها در این غار باشید. با تمام این وجود، غار اژدها ظاهری بسیار ماورایی و عجیب دارد. این غار جزء دسته غارهای آهکی به حساب می‌آید. مجموعاً دارای فرود ۴۰۰ متر است و ۳ کیلومتر طول دارد. بعد ورود به غار وارد یک سالن ۵۰ متری خواهید شد. در این سالن، یک چاه بسیار عمیق قرار دارد. عمق این چاه به حدود ۲۵ متر می‌رسد.

غار اژدها
غار اژدها

یکی از ارکان سفر اقامتگاه مناسب می باشد .

رستاک بصورت حرفه ای برای شما در اصفهان می تواند امکانات اقامتی مناسب تدارک ببیند .

علاوه بر این خدمات گردشگری شامل :

راهنمای محلی،سوغاتی و غذای محلی و نیز اجاره اتومبیل با راننده را نیز می توانید بصورت آنلاین:

از اپلیکیشن رستاک و سایت رستاک رزرو نمایید.

مقاله های بیشتر در زمینه استان اصفهان به مجله گردشگری رستاک مراجعه فرمایید.

دانلود ان از گوگل پلی و کافه بازار رایگان است و برای رزرو هیچ هزینه ای برای شما ندارد.

رستاک بلیط هواپیما و قطار را با نرخ های رقابتی در اختیار شما قرار می دهد.

رستاک در صورت خرید بلیط ویزای کشورهای توریستی را با نرخ پایه برای شما در نظر می گیرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید