جاذبه دیدنی جنگل ابر شاهرود

0
114

جنگل های ۴۰ میلیون ساله هیرکانی، مکانی رویایی برای یک ماجراجویی در طبیعت هستند و با زیبایی بی حد و حصرشان هر بیننده ای را شگفت زده می کنند. حتما شما هم از کودکی رویای راه رفتن بر روی ابرها را داشتید و هیچوقت تصور نمی کردید این رویا تحقق پیدا کند ولی بخشی از طبیعت جاذبه دیدنی جنگل ابر شاهرود در زیر اقیانوسی از ابر پنهان شده و حالا یکی از معروف ترین و محبوب ترین جاذبه طبیعی کشور به حساب می آید

معرفی جنگل ابر شاهرود

تاکنون خود را در میان جنگلی پوشیده از ابرهای مخملی نرم و سپید و در حال قدم زدن میان اقیانوسی از ابرها تصور کرده‌اید؟ آیا اصلا نامی از جنگل ابر به گوشتان خورده است؟ شاید تا پیش از آن که چنین جایی را از نزدیک ببینید، باور نکنید در نزدیکی‌های شاهرود جنگلی وجود دارد که در آن، جشنی باشکوهی از تلاقی درختان سر به فلک کشیده هیرکانی و ابرهای سپید و مخملی برپا است. با رفتن به این جنگل یکی از رویایی‌ترین تجربه‌های عمرتان را رقم خواهید زد.جاذبه دیدنی جنگل ابر شاهرود

جاذبه دیدنی جنگل ابر شاهرود  سامانه جامع گردشگری رستاک
معرفی جنگل ابر شاهرود

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

جنگل ابر یکی از قدیمی‌ترین جنگل‌های دنیا محسوب می‌شود که چهل میلیون سال قدمت دارد و متعلق به دوران سوم زمین شناسی، یعنی عصر ژوراسیک است. این جنگل ادامه جنگل‌های سرسبز شمال کشور به شمار می‌رود و ۳۵ هزار هکتار وسعت دارد. از ویژگی‌های این جنگل ارتفاع زیاد آن از سطح دریا است؛ به‌گونه‌ای که در فصل‌های گرم سال دمای هوای پایینی دارد. میانگین بیشترین دما در این جنگل ۲۰ درجه سانتی‌گراد و میانگین کمترین دما شش درجه است. شب‌ها و صبح‌های زود هوا خیلی سرد می‌شود.

در جنگل ابر از چه چیزهایی می توان بازدید کرد؟

به جنگل ابر که رسیدید از تماشای درختانی که خود را در آغوش ابرهای سفید پنهان کرده اند سیر نمی شوید تا به تفریحات و دیدنی های دیگر برسید اما خواه یا ناخواه در مسیر خود جاذبه های طبیعی متعددی را می بینید؛ از آبشارها و چشمه های مختلف گرفته تا گونه های مختلفی از حیوانات و گیاهان.جاذبه دیدنی جنگل ابر شاهرود

.تور، بلیط و ویزای خود جهت مسافرت را از رستاک به شماره ۸۸۱۴۱۴۶۸ تهیه فرمایید و از تخفیفات آن نیز بهره مند شود.

اینکه مسیر جنگل ابر را چگونه طی کنید کاملا به بسته به علاقه خودتان دارد، یعنی می توانید وارد مسیرهای دوچرخه سواری شوید و تا دل جنگل رکاب بزنید یا چند ساعتی پیاده روی کنید. در روستای ابر امکان کرایه خودرو سواری یا ماشین های آفرود هم وجود دارد و اگر کوهنوردی را ترجیح می دهید، سختی راه را به جان بخرید تا در نهایت چشم انداز معرکه ای از طبیعت در مقابل چشمانتان قرار گیرد. حتی می توانید با اسب در لابه لای درختان سربه فلک کشیده اش بتازید.

آبشارها و چشمه های جنگل ابر

دیدن یکی از آبشارهای جنگل ابر تنها نصیب کوهنوردان حرفه ای می شود؛ آبشار شرشر در مسیر صعب العبوری قرار دارد ولی با پیادروی چند ساعته می توان به آبشار آلوچال این جنگل رفت، آبشاری که در مسیر رسیدن به آن از منطقه ای عبور می کنید که به دالان بهشت معروف است. برای دیدن این آبشار ۲۵ متری باید حدود ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر پیاده روی کنید. در داخل جنگل چشمه سارهای مختلفی را می بینید که معروف ترین آن ها چشمه ترش است و مکان مناسبی برای استراحتی کوتاه یا کمپینگ به حساب می آید.

آبشارها و چشمه های جنگل ابر
آبشارها و چشمه های جنگل ابر

هزینه و زمان پیشنهادی بازدید از جنگل ابر چه قدر است؟

ممکن است به این زودی ها از طبیعت بکر جنگل ابر، چشم اندازهای زیبا و آرامش این منطقه سیر نشوید ولی حداقل باید یک روز را به گشتن در این جنگل اختصاص دهید. ضمنا تورهای ۲ تا ۵ روزه مختلفی برای بازدید از این جنگل برگزار می شوند. برای این بازدید از این جنگل باید مبلغی را به عنوان ورودی پرداخت کنید.

فصل مناسب برای بازدید از جنگل ابر چه زمانی است؟

با اینکه جنگل ابر در هر فصلی از سال جلوه زیبایی به خود می گیرد ولی برای دیدن ابرهایی که سوار بر درختان جنگل شده اند باید هوا صاف و آفتابی باشد. در ماه های زمستانی هم رفتن به این جنگل توصیه نمی شود چون در این بازه زمانی جاده های آن لغزنده و خطرناک هستند.

فصل مناسب برای بازدید از جنگل ابر چه زمانی است؟
فصل مناسب برای بازدید از جنگل ابر چه زمانی است؟

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید