معرفی کاخ مروارید ( کاخ شمس)

0
391

معرفی کاخ مروارید ( کاخ شمس) که از آن با نام کاخ شمس نیز یاد می‌شود، از آثار تاریخی و جاهای دیدنی کرج و استان البرز محسوب می‌شود. این کاخ به درخواست خدیجه پهلوی (شمس الملوک)، دختر دوم رضا شاه و همسر مهرداد پهلبد، طی سال‌های ۴۵ تا ۴۷ هجری شمسی در زمینی به وسعت ۱۱۱ هکتار و با مساحتی حدود ۲,۵۰۰ متر مربع احداث شد. 

جاهای دیدنی کرج 
 از آثار تاریخی و جاهای دیدنی کرج و استان البرز
جاهای دیدنی کرج

درباره کاخ مروارید (کاخ شمس)

کاخ مروارید یا کاخ شمس که متعلق به خواهر محمد رضا شاه پهلوی بوده، اوایل به کاخ شمس مشهور بوده است؛ اما با گذشت زمان و به وجود آمدن برخی اتفاقات، به کاخ مروارید تبدیل شده است. این کاخ بسیار بزرگ و دلنواز، در کرج واقع شده است و امروزه به عنوان یکی از موزه های تاریخی از آن استفاده می کنند.معرفی کاخ مروارید ( کاخ شمس)

جهت رزرو ویلا کردان کرج می توانید از طریق سایت رستاک هوم و یا شماره تماس ۰۹۱۲۳۱۷۵۳۴۸ ، ۰۹۹۰۹۵۸۸۴۵۸ اقام کنید .

کاخ شمس
اوایل به کاخ شمس مشهور بوده است
کاخ شمس

تاریخچه کاخ مروارید (کاخ شمس)

همان طور که در مطالب قبل هم به آن اشاره کردیم، این کاخ متعلق به شمس پهلوی، خواهر محمد رضا شاه و دختر رضا شاه بود که با وسعت بسیار بزرگ و طراحی بی نظیر، جزو بهترین کاخ های ایران ثبت شده است.

نمای داخلی اتاق های کاخ 
همان طور که در مطالب قبل هم به آن اشاره کردیم، این کاخ متعلق به شمس پهلوی، خواهر محمد رضا شاه و دختر رضا شاه بود که با وسعت بسیار بزرگ و طراحی بی نظیر، جزو بهترین کاخ های ایران ثبت شده است.
نمای داخلی اتاق های کاخ

البته این کاخ تا قبل از زمان انقلاب متعلق به پهلوی ها بود اما بعد از ‌انقلاب اسلامی، به سازمان میراث فرهنگی سپرده شد. همچنین این بنا تقریبا حدود ۵۲ سال قدمت دارد و در این مدت اصلا تخریب نشده و همچنان سالم و استوار است.معرفی کاخ مروارید ( کاخ شمس)

نقشه و معرفی بخش های مختلف

کاخ مروارید که حدود ۱۱۱ هکتار وسعت دارد، از بخش های مختلفی تشکیل شده است. همچنین این کاخ بسیار لوکس و مجلل، به طوری طراحی شده است که اگر از بالا به آن‌ نگاه کنیم، سفره ماهی بسیار بزرگی را مشاهده می کنیم که صدفی را درون دل خود جای داده است و این مروارید، ساختمان های کاخ هستند که سقفی سفید رنگ دارند. دریاچه ای هم که دور تا دور آن‌ تعبیه شده، توانسته به خوبی زیبایی این بنا را افزایش دهد.معرفی کاخ مروارید ( کاخ شمس)

سفره ماهی
سفره ماهی بسیار بزرگی
سفره ماهی

در زیر این گنبد، سینما، استخر و وردی واقع شده و فضاها در ترازهای گوناگونی که دسترسی به آنها از طریق رمپ و پله امکان پذیر می باشد، در نظر گرفته می شوند. در طراحی این بنا مدل های تکرار شونده و تداعی کننده مفهوم خورشید و دایره در دکوراسیون داخلی این ساختمان، در طراحی لوسترها، اثاثیه و چراغ های سقفی و دیواری بسیار به چشم می خورد. در مواد تزئینی بنا از پلکسی گلاس در اندازه و شکل های متنوع برای عبور نور و و نورپردازی متفاوت بسیار استفاده شده.معرفی کاخ مروارید ( کاخ شمس)

مکان‌های دیدنی اطراف کاخ

اگر خواستید به این مجموعه بروید می‌توانید در کنار آن یکی دو جای دیگر را هم ببینید و لذت بیشتری را کسب کنید. 

باغ سیب کرج

باغی ۳۴۰ هکتاری با حدود ۷۰ هزار اصله درخت که نقش ریه‌های شهر کرج را بازی می‌کند. این باغ از زمان پهلوی باقی مانده است و درختانی بزرگ و پیر دارد که در هرچهار فصل زیبا و حیرت آور است. قدم زدن و عکاسی در این باغ فرصتی است که نباید از دست بدهید. معرفی کاخ مروارید ( کاخ شمس)

باغ سیب 
باغی 340 هکتاری با حدود 70 هزار اصله درخت که نقش ریه‌های شهر کرج را بازی می‌کند. این باغ از زمان پهلوی باقی مانده است و درختانی بزرگ و پیر دارد که در هرچهار فصل زیبا و حیرت آور است. قدم زدن و عکاسی در این باغ فرصتی است که نباید از دست بدهید.
باغ سیب

آق تپه

تپه‌ای باستانی در کرج که قدمت آن به حدود ۴ هزار سال پیش از میلاد می‌رسد. این تپه سفید رنگ در جنوب غربی کرج و در منطقه مهرشهر قرار دارد که دیدنش خالی از لطف نیست. معرفی کاخ مروارید ( کاخ شمس)

آق تپه
تپه‌ای باستانی در کرج که قدمت آن به حدود 4 هزار سال پیش از میلاد می‌رسد. این تپه سفید رنگ در جنوب غربی کرج و در منطقه مهرشهر قرار دارد که دیدنش خالی از لطف نیست.
آق تپه

کاخ مروارید دیگر آن مرواریدی نیست که قبلا بود. رنگ و جلای سابق را ندارد و دیگر آن نگینی نیست که با دیدنش حیرت کنید. شاید تنها چیزی که هنوز هم ارزش دیدن داشته باشد معماری بیرونی و فضای خارجی کاخ است. بیایید امیدوار باشیم این کاخ واقعا بازسازی شود و باز هم همان مرواریدی شود که در آغوش سفره ماهی خوابیده است.

اگر شما هم اهل سفر هستید و تصمیم دارید که برای سفر بعدی برنامه‌ریزی کنید این را به یاد داشته باشید که می‌توانید برای اجاره اقامتگاه در نقاط مختلف ایران به وب سایت رستاک هوم سر بزنید. انواع مختلف اقامتگاه از کلبه جنگلی و بومگردی تا ویلا استخردار ارزان در این سایت برای شما گلچین شده است.معرفی کاخ مروارید ( کاخ شمس)

کاخ مروارید 
اگر شما هم اهل سفر هستید و تصمیم دارید که برای سفر بعدی برنامه‌ریزی کنید این را به یاد داشته باشید که می‌توانید برای اجاره اقامتگاه در نقاط مختلف ایران به وب سایت رستاک هوم سر بزنید.
کاخ مروارید

رزرو این ویلا لوکس در سایت رستاک هوم از طریق کد ۷۹۵۶ امکان پذیر می باشد.

امروز در رستاک هوم با شما همراه شدیم، به ۱۰ سفر رویایی برای سفر یک روزه اطراف تهران رفتیم.
رستاک اقامتگاه های خصوصی منازل استیجاری دارای مجوز را با قیمت های مختلف در اختیار گردشگران قرار می دهد. از سایت رستاک می توانید رزرو قطعی خود را انجام دهید، اپلیکیشن رایگان رستاک را از کافه بازار و گوگلی پلی دانلود کنید.
رستاک بلیط هواپیما با نرخ های رقابتی بصورت چارتر و سیستمی برای شما فراهم می سازد.
درج هر تعداد آگهی برای اقامت و اجاره وسیله نقلیه با راننده توسط میزبان در رستاک رایگان می باشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید