جاذبه های گردشگری زرین شهر

0
492

شهر زرین شهر با مساحتی بالغ بر ۷۰ کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر ۶۵ هزار نفر به عنوان مرکز شهرستان صنعتی،کشاورزی لنجان  و یکی از شهرهای مهم استان اصفهان، در ۳۲ کیلومتری شهر اصفهان واقع شده و از آب و هوایی خشک با فصول نا منظم برخوردار است . رودخانه ی زاینده رود از کنار آن عبور می کند و زیباترین سواحل این رودخانه ، جاذبه های گردشگری زرین شهر به خود اختصاص داده است.

رستاک برای شما گردشگران در هر جای ایران امکانات و خدمات اقامتگاهی ارائه می دهد ،رستاک سابقه طولانی در تدارک سفر دارد.

معرفی زرین شهر

زرین شهر در مرکز شهرستان لنجان و در ۳۵ کیلومتری جنوب غرب اصفهان واقع شده و با طبیعت بسیار دیدنی اش از جذاب ترین شهرستان های این استان است. این شهر دارای دشت ها و پارک های بی شماری است. از زیباترین جاذبه های گردشگری زرین شهر اصفهان میتوان به پارک ساحلی زرین شهر اشاره کرد که یک پارک فوق العاده برای گذران وقت و تفریح و سرگرمی است.

پارک ساحلی زرین شهر

زاینده رود که از باغ‌ ها و بیشه‌ زارها گذر می ‌کند، طبیعتی سرسبز و آب و هوایی خنک و دلپذیر را در منطقه ایجاد کرده است. پارک ساحلی زرین ‌شهر نیز از این لطافت و زیبایی بهره مند است. این پارک بزرگ در حاشیه شمالی این رود، در منطقه جنوبی شهر احداث شده است که طول آن حدودا دو هزار متر و مساحت آن دویست هزار متر مربع می باشد.جاذبه های گردشگری زرین شهر

پارک ساحلی زرین شهر
پارک ساحلی زرین شهر

از جذابیت های این پارک دریاچه ای مصنوعی به وسعت سی هزار متر مربع است که برای پرورش ماهی و قایقرانی استفاده می شود. مسیر پیاده روی و درختان سرسبز و زیبا در حاشیه دریاچه به جذابیت های این پارک افزوده است. از قایق های این دریاچه می توانید برای تفریح و قایق سواری استفاده کنید و لحظاتی متفاوت و هیجان انگیز را تجربه کنید. از لذت بخش ترین خاطره های این پارک، قدم زدن در کنار دریاچه و لذت بردن از چشم انداز فضای سبز و درختان است که خاطرات ماندگاری را برای همیشه در ذهنتان ثبت می کند.

مسجد جامع زرین شهر

مسجد جامع زرین شهر یکی از قدیمی ترین بناهای مذهبی شهرستان لنجان به شمار می آید که به شکل زیبا و با استفاده از فنون معماری اسلامی در حدود ۲۰۰ سال قبل توسط مرحوم حاج رحیم خان ساخته شده است.جاذبه های گردشگری زرین شهر

مسجد جامع زرین شهر
مسجد جامع زرین شهر

این مسجد دارای یک شبستان جنوبی با ۴۰ ستون است که از خشت وگل ساخته شده و سقف آن بصورت مقعر و متصل به ستون ها می باشد که به دلیل مورد استفاده قرار گرفتن در فصل سرما پایین تر از سطح زمین این بنا ساخته شده است.

مسجد رحیم خان

این مسجد از دیگر مکان های دیدنی زرین شهر است که در آثار ملی ثبت شده است. قدمت این مسجد به زمان قاجاری باز می گردد و به دست مرحوم محمد رحیم خان ریزی با یک شبستان و تعدادی طاق در محوطه حیاط ساخته شده  است. این مسجد در حیاط خود سنگ آب ارزشمندی دارد که هر ساله مورد بازدید عموم قرار می گیرد، و همچنین  اتاق های موجود در این محل مکان دفن کدخدایان و علما و خوانین می باشد.

مسجد
مسجد

حمام ساحل

حمام حاج رضاقلی سلیمیان ریزی معروف به حمام ساحل زرین‌شهر با مساحتی در حدود ۴۰۰ متر مربع دارای دو بخشی قدیمی و تقریبا نوساز است که در سال ۱۳۱۳ هجری قمری توسط حاج رضاقلی سلیمیان ریزی وقف شده است.قدمت این حمام به دوره قاجاریه باز می‌گردد و بخش قدیمی این حمام شامل سربینه، گرم‌خانه و خزینه بوده که سقف این حمام با استفاده از گنبدهایی پوشیده شده و بخش‌هایی از آن نیز بر روی ستون‌هایی قرار گرفته است.جاذبه های گردشگری زرین شهر

خدمات گردشگری شامل :راهنمای محلی،سوغاتی و غذای محلی و نیز اجاره اتومبیل با راننده را نیز می توانید بصورت ان لاین از اپلیکیشن رستاک و سایت رستاک رزرو نمایید. دانلود ان از گوگل پلی و کافه بازار رایگان است و برای رزرو هیچ هزینه ای برای شما ندارد.

کبوتر خانه باغ برجی

این محل در دوران صفویه به صورت استوانه ای ساخته شد، که به دلیل نمای زیبا و تاریخی به ثبت ملی رسیده بود اما امروزه به دلیل بی توجهی مسئولین قسمتی از آن به دست مالکین زمین های اطراف ویران شده و تا کنون هیچ عملی جهت بازسازی دوباره آن صورت نگرفته است.

کبوتر خانه باغ برجی
کبوتر خانه باغ برجی

خدمات گردشگری شامل :

راهنمای محلی،سوغاتی و غذای محلی و نیز اجاره اتومبیل با راننده را نیز می توانید بصورت ان لاین:

از اپلیکیشن رستاک و سایت رستاک رزرو نمایید.

مقاله های بیشتر در زمینه استان اصفهان به مجله گردشگری رستاک مراجعه فرمایید.

دانلود ان از گوگل پلی و کافه بازار رایگان است و برای رزرو هیچ هزینه ای برای شما ندارد.

رستاک بلیط هواپیما و قطار را با نرخ های رقابتی در اختیار شما قرار می دهد.

رستاک در صورت خرید بلیط ویزای کشورهای توریستی را با نرخ پایه برای شما در نظر می گیرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید