جاذبه دیدنی ایلام ، عروس زاگرس

0
87

اگر دلتان گشت‌وگذار در طبیعتی بی‌نظیر را می‌خواهد، خوب است سری به جاهای دیدنی ایلام بزنید. خیلی‌ها ایلام را به عروس زاگرس می‌شناسند. چشم‌اندازهای تماشایی و طبیعت بکر ایلام، تابلویی شگفت‌انگیز در غرب ایران را به شما نشان می‌دهد. بی‌تردید بازدید ازجاذبه دیدنی ایلام ، عروس زاگرس، خاطره‌ی فراموش‌نشدنی می‌شود. معروف‌ترین‌ جاهای دیدنی این شهر را برایتان می‌‌گذارم؛ شاید به کارتان بیاید.

معرفی کوتاهی درباره ایلام سرسبز

ایلام شهر مرکزی استان ایلام است که یک شهر یا بهتر است بگوییم؛ استان کوهستانی و مرتفع و سرسبز می‌باشد. این شهر به سبب زیبایی منحصر به فردی که دارد به عروس زاگرس نیز شناخته می‌شود. هر چه از آب و هوای بکر و بهاری این شهر یاد کنیم کم است. چرا که شهر در بخش غربی کشور ایران و منطقه‌ای دست نخورده با طبیعت بی نظیر قرار گرفته است. جاذبه دیدنی ایلام ، عروس زاگرس

شهر ایلام به نسبت مساحتی که دارد با بیش از ۱۹۴۰۳۰ نفر جمعیت یک شهر پرجمعیت نیز محسوب می‌شود. یکی از نکات جالب درباره ایلام این است که این شهر بر روی باقی مانده بقایا و آثار تمدن بزرگ و نامی ساسانیان بنا شده است. بومیان و محلی‌های ایلامی به زبان شیرین کردی و سپس لری صحبت می‌کنند.

جاذبه های گردشگری ایلام

شهر ایلام در میان کوه‌ها و ارتفاعات جنگلی قرار گرفته و دارای طبیعتی بسیار ناب و حیرت‌انگیز است.. این استان تقریبا ۷۱۰ کیلومتر با تهران فاصله دارد. ایلام دارای دشت ها و کوه های بسیار زیبایی است. این استان با داشتن جاذبه های گردشگری فروان، سالانه پذیرای تعداد زیادی توریست، اعم از خارجی و داخلی می شود و به یک قطب گردشگری ارزشپند تبدیل شده است.

تور، بلیط و ویزای خود جهت مسافرت را از رستاک به شماره ۸۸۱۴۱۴۶۸ تهیه فرمایید و از تخفیفات آن نیز بهره مند شود.

کوه قلاقیران

این کوه را می توان یکی از بهترین نقاط کوهستانی کشور معرفی کرد. کوه قلاقیران دارای چشم انداز بسیار زیبایی است که چشم هر بیننده ای را به خود خیره می نماید. این کوه در ۳ کیلومتری جهت شمالی شهر ایلام واقع شده است. کوه قلاقیران  بسیار حائز اهمیت بوده و به نوعی می توان آن را نماد شهر ایلام معرفی نمود. از سمت کرمانشاه که به ایلام وارد می شویم، با کوهی مواجه هستیم که بسیار مورد توجه است. حتی گفته شده است که این کوه الگوی طرح برج میدان آزادی در تهران بوده است.جاذبه دیدنی ایلام ، عروس زاگرس

کوه قلاقیران
کوه قلاقیران

منطقه ی جنگلی ششدار

تفریحگاه جنگلی ششدار یکی از جاذبه های طبیعی استان ایلام  به شمار می آید. این تفریحگاه در پنج کیلومتری شهر ایلام و در همجواری کوه قلاقیران واقع شده است. در واقع این نزدیکی امکان بازدید همزمان از هر دو مکان را برای گردشگران فراهم می نماید. نام اصلی این منطقه در حقیقت شیش دار به معنای جنگل انبوه بوده که در گذر زمان به ششدار تغییر یافته است.

منطقه ی جنگلی ششدار
منطقه ی جنگلی ششدار

این پارک جنگلی یک مکان دنج و باصفا برای استراحت بوده و یکی از تفرجگاه‌های محبوب ایلام به شمار می‌رود. هر چند این منطقه زیبایی چشمگیری را در تمامی فصول به گردشگران هدیه می کند، اما می توان گفت که تفریحگاه جنگلی ششدار در تابستان همچون نگینی درخشان بر انگشتری زیبا جلوه گری می کند.جاذبه دیدنی ایلام ، عروس زاگرس

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

گل گل یا سنگ نوشته ی آشوری

دایره آثار قدیمی و تاریخی ایلام بسیار گسترده بوده و از این میان نقش برجسته گل گل از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار است.گل گل از جاذبه های تاریخی ایلام  محسوب می شود. این سنگ نوشته که با نام سنگ نوشته ی گل گل ملکشاهی نیز شناخته می شود، در دامنه ی کبیر کوه، در کنار رودخانه ی گل گل و همجواری روستای گل گل، ۲۵ کیلومتری ایلام واقع شده است.

گل گل یا سنگ نوشته ی آشوری
گل گل یا سنگ نوشته ی آشوری

قلعه والی

قلعه والی ایلام یکی از جاذبه های تاریخی شهر ایلام به شمار می آید. این قلعه ی تاریخی که متعلق به دوران قاجاریه می باشد، در خیابان پاسدارانِ ایلام واقع شده است. قلعه والی بر فراز تپه ای به نام چغامیرک ساخته شده است. در و پنجره های چوبی و طاقنما های زیبای آن جلوه ی بسیار زیبایی به آن بخشیده است. به طوری که همواره مورد توجه گردشگران می باشد.

تور، بلیط و ویزای خود جهت مسافرت را از رستاک به شماره ۸۸۱۴۱۴۶۸ تهیه فرمایید و از تخفیفات آن نیز بهره مند شود.

قلعه والی
قلعه والی

پارک کودک

پارک کودک که به بوستان کودک نیز معروف است در مرکز شهر ایلام واقع شده است. بوستان کودکِ در انتهای خیابان ولایتِ شهر ایلام قرار دارد. این پارک تفریح گاهی مناسب برای تمامی سنین به شمار می آید. وجود امکانات ورزشی و بازی و نیز یک کتابخانه از ویژگی های پارک کودک محسوب می شوند. همچنین پارک مذکور در تمامی فصول، زیبایی ارزنده ای را به گردشگران هدیه می نماید. تماشای درختان پارک کودک که یکی از جاهای دیدنی ایلام محسوب می‌شود، واقعا چشم‌نواز بوده و وقت گذراندن و استراحت در آن واقعا لذت‌بخش است.جاذبه دیدنی ایلام ، عروس زاگرس

جاذبه دیدنی ایلام ، عروس زاگرس  سامانه جامع گردشگری رستاک
پارک کودک

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید