جاذبه های دیدنی اندیکا خوزستان

0
246

اگر دوست دارید در اوقات فراغتتان به شهرستانی زیبا با طبیعتی بکر و جذاب سفر کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که به شهرستان اندیکا بروید. این شهرستان در استان خوزستان قرار دارد. زیبایی طبیعت این شهرستان به دلیل قرارگیری آن در کوهپایه‌های سرسبز زاگرس است. جاذبه‌های تاریخی و طبیعی مختلفی در این منطقه وجود دارد که بازدید از آن‌ها سفر گردشگرانی که با رزرو آنلاین بلیط هواپیما ارزان راهی این منطقه شده‌اند، را جذاب و لذت‌بخش خواهد کرد. تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا با جاهای دیدنی اندیکا آشنا کنیم.جاذبه های دیدنی اندیکا خوزستان

شهرستان اندیکا را بیشتر بشناسید

جالب است بدانید که اندیکا تا سال ۱۳۸۶ جزء شهرستان مسجد سلیمان به حساب می‌آمد. اما با رشد و پیشرفتی که در زمینه‌های مختلفی نظیر اقتصاد، فرهنگ و سیاست داشته است، در سال ۱۳۸۷ به‌عنوان شهرستانی مستقل از استان خوزستان شناخته شد. شهرستان اندیکا از ۳ بخش با نام‌های مرکزی، چلو و آبژدان تشکیل شده است. این شهرستان دارای ۶ دهستان و چندین روستا است.

جاذبه های تاریخی اندیکا

شهرستان اندیکا تاریخ دور و درازی دارد. شواهد باستان‌شناسی نشان می‌دهد که انسان‌ها از چند هزار سال پیش در این منطقه سکونت داشته‌اند. همچنین آثاری از دوران پارینه سنگی در این منطقه پیدا شده است. در شهرستان اندیکا ۳۸ اثر تاریخی وجود دارد که برخی از این آثار شامل قلعه‌های باستانی و تاریخی می‌شود. نام این قلعه‌های تاریخی را در ادامه می‌بینید قلعه خواجو ، قلعه لیت ، قلعه دلی ، دژ ملکان ، قلعه بردی .

جاذبه های تاریخی اندیکا
جاذبه های تاریخی اندیکا

قلعه بردی یکی از باستانی‌ترین قلعه‌های موجود در شهرستان اندیکا است. طبق گفته تاریخ‌شناسان، این قلعه اولین اقامتگاه دائمی قوم پارس در فلات ایران بوده است. این قلعه در زمان عیلامی‌ها ساخته شده است. از ویژگی‌های بارز این قلعه می‌توان به معماری متفاوت آن‌ که از سنگ‌های بزرگ و بدون ملات ساخته ‌شده است، اشاره کرد. محل قرارگیری این قلعه نیز باعث جذابیت آن شده است. قلعه بردی در لبه یک دره ساخته ‌شده است. آنچه که اکنون از این قلعه تاریخی برجای‌مانده، دیوارهای مستحکم آن است که بعد از سالیان سال نیز هنوز تا حدی پابرجا است.از دیگر جاذبه‌های تاریخی اندیکا می‌توان به نام‌های زیر اشاره کرد:
دره باستانی کتک: در این دره بسیار زیبا استودان‌هایی از دوران گذشت به یادگار مانده است.
روستای تاریخی موری: در این روستا نیز نقش برجسته‌های باستانی بجا مانده است که بازدید از آن‌ها برای خریداران بلیط هواپیما اهواز خالی از لطف نیست.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.


نقش برجسته‌های تنگ بتا: اگر دوست دارید نقش‌برجسته‌های باستانی و تاریخی کشور ایران را از نزدیک ببینید، به محل قرارگیری نقش‌ برجسته‌های تنگ بتا بروید. نوع پوشش و آرایش موی انسان‌هایی که در این نقش برجسته‌ها به تصویر کشیده شده، باعث شده است تا متخصصان قدمت آن را به دوران اشکانیان مربوط بدانند. این سنگ برجسته‌های زیبا از دو تابلو تشکیل می‌شود. بر روی یکی از این تابلوها تصویر یک نفر مشخص است و در تابلوی دیگر تصویر ۱۲ نفر مشاهده می‌شود. در این نقش برجسته ۹ نفر هم‌قد و ۳ نفر دیگر قد کوتاه‌تری در مقایسه با دیگران دارند.

فرهنگ و آداب و رسوم: مردم شهرستان اندیکا به لحاظ بافت روستائی وعشایری از آداب ورسوم خاص خود پیروی می کنند. زندگی سنتی آنها براساس نظام اجتماعی ایلی و طیفه ای استوار است و بخاطر بافت طبیعی و جغرافیائی منطقه از شیوه معیشت دامداری و کشاورزی و کوچ روی تبعیت می کنند.

 شهرستان اندیکا به لحاظ بافت روستائی وعشایری از آداب ورسوم خاص خود پیروی می کنند
شهرستان اندیکا به لحاظ بافت روستائی وعشایری از آداب ورسوم خاص خود پیروی می کنند

جمعیت: طبق آمارنفوس و مسکن سال ۱۳۹۰ این شهرستان دارای  ۸۰۰۰۰ نفر جمعیت می باشد.

جاذبه های گردشگری: دویست اثر تاریخی در این شهرستان شناسایی شده که سی و هشت مورد از آنها به ثبت ملی رسیده اند. از مهمترین آثار بصری این شهرستان می توان به قلاع باستانی همچون (قلعه بردی، قلعه لیت، دژملکان، قلعه ارکی شلا، قلعه دلی محمدحسین خان، قلعه دزورا، قلعه خواجه و..) کتیبه های نقوش برجسته ایلیمایی همچون( نگارکند های تنگ بتا، کتیبه نگین، کتیبه چلو، نقش برجسته سوزتینا، نقش برجسته موری، نقش برجسته تاراز، نقش بر جسته سوسن سرخاب) بقاع متبرکه (شاهزاده عبدا..، بابازاهد، بویر، صالح ابراهیم، شیخ احمد، سلطان ابراهیم، بابا احمد، امیرالمومنین، ممی هموم ، آقا سلیمان و…) و آثار شاخص دیگری همچون پل نگین، بند قلعه خواجه، بند آبزالو و … اشاره کرد. آبشار زیبای موری، منطقه زیبای للر که یکی از بکرترین مناطق طبیعی خوزستان است، تالاب شیمبار و… از جاذبه های طبیعت زیبای اندیکا  بشمار میروند. محور خوزستان به چهارمحال بختیاری (جاده دلا) جزء هشت محور برتر گردشگری کشور محسوب میشود.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

جاذبه گردشگری اندیکا
جاذبه گردشگری اندیکا

سوغاتی و صنایع دستی: قالیبافی، گبه بافی، گلیم بافی، توبره بافی، موج بافی و وریس بافی، شیردنگ بافی، جاجیم بافی، چوقا بافی و دوخت البسه محلی از جمله صنایع دستی رایج اندیکا محسوب می شود.

تور، بلیط و ویزای خود جهت مسافرت را از رستاک به شماره ۸۸۱۴۱۴۶۸ تهیه فرمایید و از تخفیفات آن نیز بهره مند شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید