جاذبه دیدنی روستای شیله وشت

0
235

امروزه گردشگری در مناطق روستايی و دور افتاده هواخواهان زیادی پیدا کرده است و مردم از شهرهای گوناگون برای گذران اوقات فراغت خود راهی روستاها می شوند. جاذبه دیدنی روستای شیله وشت به كانون تردد انسانهايی بدل شده اند كه برای فرار از زندگی پرهياهوی شهری و زندگی ماشينی، به آنها پناه می برند. در این میان روستاهایی که از پتاسیل های طبیعی و فرهنگی بیشتری برخوردار هستند بیشتر مورد توجه مسافران قرار می گیرند. البته باید این نکته را یادآوری کنیم که طبیعت نقش پر رنگ تری در این جذابیت دارد.

امروزه گردشگری در مناطق روستايی
امروزه گردشگری در مناطق روستايی

افراد زیادی وجود دارند که خانه هایی در روستاهای نزدیک به محل سکونتشان خریداری می کنند تا بتوانند تعطیلات خود را در این مناطق بگذرانند و از آب و هوای پاکیزه و همچنین طبیعت بی بدیل آنها برخوردار شوند. اكثر مناطق روستايی ايران پتانسيل های گردشگری فراوانی دارند و بسیاری از آنها سالانه میزبان گردشگران مختلف از سراسر ایران هستند.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

در جای جای ایران می توانید روستاهایی را بیابید که قدرت جذب گردشگران زیادی را دارند و این به خاطر آب و هوا و طبیعتی است که در دل خود جای داده اند. یکی از این روستاها، روستای شیله وشت در استان گیلان و شهرستان تالش است که موضوع این بخش از رستاک هم را تشکیل می دهد.جاذبه دیدنی روستای شیله وشت

مسیریابی روستای شیله وشت

روستای ییلاقی شیله و شیت در فاصله ۲۸کیلومتری تالش قرار دارد و برای رسیدن به آن باید از مسیر روستاهای ریک- ماشین خانه- کیشون بن- تنگاب- لزوبن و دکلییان گذر کرد که مسیر آن نیمی آسلفات و نیمی خاکی البته با سهولت رانندگی است.

مسیریابی روستای شیله وشت
مسیریابی روستای شیله وشت

آبشار شیله وشت

شیله وشت در فاصله ۲۸کیلومتری شمال شرقی تالش(هشتپر) در امتداد رودخانه کرگانرود قرار دارد. برای رسیدن به روستای شیله وشت باید به ترتیب روستاهای ریک ، ماشین خانه ،کیشون بن ،تنگاب ، نونبلاغ و در نهایت دکلییان(در مجاورت روستای زربیل) را پشت سر بگذاریم و در ادامه روستای شیله وشت ،به روستای سینه هونی ، مریان ، آق اولر و …. و در نهایت به روستاهای خلخال ختم می شود. لازم بذکر است که ترد وسایل نقلیه در مسیر فوق در تمام فصول سال جریان دارد. و این مسیر تقریبا ۳۵کیلومتر آسفالت می باشد و مابقی مسیر خاکی می باشد و فقط ماشین های شاسی بلند قادر به تردد در آن می باشند. آبشار شیله وشت آبشاری بسیاز زیبا در سه طبقه در کنار روستائی به همین نام از توابع تالش قرار دارد .جاذبه دیدنی روستای شیله وشت

تور، بلیط و ویزای خود جهت مسافرت را از رستاک به شماره ۸۸۱۴۱۴۶۸ تهیه فرمایید و از تخفیفات آن نیز بهره مند شود.

آبشار شیله وشت
آبشار شیله وشت

برای رسیدن به هر آبشار راههای متفاوتی وجود دارد که میبایست ازراهنمایان محلی برای رسیدن به آبشارها استفاده نمود که در فصل تابستان اهالی روستا از کنار رودخانه تا آبشار را طناب کشی نموده که با گرفتن مسیر طناب و ادامه آن می توان به آبشار رسید . مسیر دسترسی : شهر تالش و حرکت به سمت کوهپایه و گذر از روستا های ریک و کیش دیبی و رسیدن به سه راهی شیله وشت حدود ۲۵ کیلومتر و از سه راهی تا روستا حدود ۲/۵ کیلومتر می باشد که کل مسیر آسفالت و کوهستانی می باشد . پس از پارک خودرو تا آبشار حدود ۲۰ دقیقه پیاده روی سبک وجود دارد.جاذبه دیدنی روستای شیله وشت

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید