دریاچه دالامپر ارومیه

0
386

معرفی دریاچه دالامپر ارومیه

دریاچه دالامپر ارومیه از جاهای دیدنی ارومیه است. منظره این دریاچه در ۳۵کیلومتری اشنویه و ۴۵کیلومتری ارومیه آنقدر زیباست که حتی از چند کیلومتری‌ آن می‌توانید حدس بزنید چه طبیعت زیبا و آرامش‌بخشی در انتظارتان است.در ادامه این مقاله از رستاک هوم با این دریاچه آشنا می شوید.

دریاچه دالامپر
دریاچه دالامپر

یخچال‌های طبیعی و برف‌های کوه دالامپر ارومیه ذره‌ذره آب شده‌اند و دریاچه دایره‌ای شکل دالامپر را خلق کرده‌اند. دریاچه دالامپر ارومیه قطری با اندازه تقریبی ۴۵۰ و عمق ۵۰ متر دارد و ارتفاعش از سطح دریا ۲۷۲۰ متر است.آبشارهای خروشان، دشت‌های پرگل و هوای خنک اطراف دریاچه دالامپر شما را مطمئن می‌کند تا بعد از سفرتان به این منطقه از آن به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی ارومیه یاد کنید.

نمایی از دریاچه دالامپر
نمایی از دریاچه دالامپر

بهترین زمان سفر به دریاچه دالامپر

دریاچه دالامپر
دریاچه دالامپر

دریاچه دالامپر ارومیه در دامنه کوه دالامپر واقع شده و در بیشتر اوقات سال، به‌ویژه در فصول پاییز و زمستای با آب و هوای سوزناک و برف و باران همراه است.به‌علاوه با گرمای هوا، یخچال‌های طبیعی موجود در کوه دالامپر نیز شروع به آب‌شدن می‌کنند و دریاچه‌های موقتی را به وجود می‌آورند.در نتیجه با سفر به این دریاچه در فصول بهار یا تابستان می‌توانید از جاذبه‌های شگفت‌انگیز، جویبارها و آبشارهای زیبا نهایت لذت را ببرید. 

آبشار زیبا دریاچه دالامپر
آبشار زیبا دریاچه دالامپر

جاهای دیدنی اطراف دریاچه دالامپر

حالا میخواهم براتون در مجله گردشگری رستاک جاهانی دیدنی اطراف رو معرفی کنم .

 آبشار سوله دوکل

آبشار سوله دوکل که در حدود ۱۰ کیلومتری کوه دالامپر قرار دارد. پرتاب آب از صخره‌های شگفت‌انگیز باعث شده است تا جلوه طبیعی بسیار زیبایی در این آبشار طبیعی پدید آید.

نمایی از آبشار سوله دوکل
نمایی از آبشار سوله دوکل

روستای کچله

روستای کچله در استان آذربایجان غربی ، بخش سیلوانه و در دهستان مرگور قرار گرفته است.این روستای سرسبز و زیبا در کوه پایه قرار گرفته و به صورت پلکانی بوده و طبیعت بسیار زیبایی دارد و مکانی مناسب برای گردشگری و طبیعت گردی به حساب می آید.

روستای کچله
روستای کچله

نکات بازدید از دریاچه دالامپر

اقامت مسافران
اقامت مسافران

بهتر است که یک روز صبح را برای رفتن به دریاچه دالامپر ارومیه انتخاب کنید تا سر فرصت از دیدن این جاذبه بی‌نظیر لذت ببرید.

با توجه به قرارگیری دریاچه در ارتفاعات کوهستانی باید از خودروی آفرود استفاده کنید.

امکان ماهیگیری در دریاچه وجود دارد؛ ولی آبتنی توصیه نمی‌شود.

این دریاچه برای افرادی که عاشق کوهنوردی هستند، منطقه‌ای رویایی و جذاب است تا علاوه بر کوهنوردی، از تماشای دریاچه لذت ببرند.

برای شب‌مانی در کنار دریاچه حتما تجهیزات مناسب طبیعت‌گردی و شب‌مانی همراه داشته باشید.

راستی اگر بلیط برای ارومیه و شهرهای تبریز و اردبیل هم خواستین با قیمت خیلی پائین براتون در رستاک رزرو می کنیم . با شماره ما در تماس باشید.

دریاچه دالامپر
دریاچه دالامپر

در این مقاله در رستاک هوم با دریاچه دالامپر ارومیه آشنا شدیم برای رزرو اقامتگاه در ارومیه و سایر شهرهای ایران از طریق وبسایت رستاک هوم ، ویلا و اقامتگاه موردنظرتون را رزرو کنین . و همچنین با نصب اپلیکیشن بازار رستاک هوم از آخرین اخبار و ویلاها بروز باشین.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید