موزه سنگ هفت تنان شیراز

0
146

تا حرف شیراز و باغ هفت تنان به میان آید، گنجینه‌های بسیاری به صف می‌ایستند. اگر شیرازی نباشید و بخواهید در طول یک سفر به شیراز از همه جاهای دیدنی شیراز بازدید کنید، حقیقتش را بگویم یک ماهی را باید زیر آسمان شیراز زندگی کنید تا تک‌تک زیبارویان دیار فارس را ببینید. یکی از مهم‌ترین جاذبه های تاریخی شیراز که باید به دیدار آن بروید، موزه سنگ هفت تنان شیراز است.

معماری هفت تنان
یکی از مهم‌ترین جاذبه های تاریخی شیراز که باید به دیدار آن بروید، موزه سنگ هفت تنان شیراز است.
معماری هفت تنان

معرفی هفت تنان

موزه سنگ هفت تنان شیراز به عنوان قدیمی ترین باغ در این استان دوست داشتنی شناخته می شود که می توان آن را از بهترین جاذبه های تاریخی شهر دانست. شهر شیراز یکی از دیدنی ترین و زیبا ترین شهر های کشور ایران است که سالانه گردشگران بسیاری را از داخل و خارج ایران به سمت خود جذب می کند. از این رو جاذبه های گردشگری در این شهر بیش از هرچیزی اهمیت دارد. 

رستاک اقامتگاه های خصوصی منازل استیجاری دارای مجوز را با قیمت های مختلف در اختیار گردشگران قرار می دهد. از سایت رستاک می توانید رزرو قطعی خود را انجام دهید، اپلیکیشن رایگان رستاک را از کافه بازار و گوگلی پلی دانلود کنید.

باغ هفت تنان
موزه سنگ هفت تنان شیراز به عنوان قدیمی ترین باغ در این استان دوست داشتنی شناخته می شود
باغ هفت تنان

موزه سنگ هفت تنان شیراز یکی از این جاذبه های گردشگری و جذاب شیراز است که علاوه بر جنبه زیبایی، تاریخی نیز بوده و تاریخچه ای جذاب را به دوش می کشد. اگر قصد سفر با تور شیراز را دارید و به اینگونه از جاذبه ها علاقه نشان می دهید، در ادامه مطلب با پرشین هتل همراه شوید تا بتوانید تمامی اطلاعات کامل و جذاب درباره تمامی بخش های این هتل باغ را به دست آورید.

رستاک علاوه بر اقامتگاه بلیط های داخلی و خارجی با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

جهت تهیه ویزای کشورهای توریستی نیز می توانید با رستاک در اتباط باشید.

تاریخچه ای کوتاه از باغ هفت تنان شیراز 

موزه سنگ هفت تنان شیراز از نظر قدمت به سده های پیش از زندیه باز می گردد که این خود تاریخچه ای بلند مدت را ایجاد کرده و آن را به قدیمی ترین باغ در شهر شیراز تبدیل می کند. این باغ همچنین دارای عمارتی بزرگ در فضای خود می باشد که سال ها پس از اولین تاسیس آن، در زمان کریم خان زندیه بنا شده و از طراحی بسیار زیبا و چشم گیری برخوردار است.

تاریخچه هفت تنان
موزه سنگ هفت تنان شیراز از نظر قدمت به سده های پیش از زندیه باز می گردد که این خود تاریخچه ای بلند مدت را ایجاد کرده و آن را به قدیمی ترین باغ در شهر شیراز تبدیل می کند.
تاریخچه هفت تنان

در داخل عمارت موزه سنگ هفت تنان شیراز مقبره هفت تن از عارف های بزرگ در گذشته قرار گرفته است. کریم خان زندیه بر روی هر یک از این قبر ها، سنگی بدون ایجاد کتیبه جای داده که این امر به نشانه گمنام بودن این عارف های بزرگ می باشد. دلیل نام گذاری باغ نیز به منظور وجود همین هفت تن در در دامنه کوه چهل مقام محسوب می شود. شما می توانید به عنوان مکانی همچون موزه، در زمان بازدید این قبر ها را از نزدیک مورد مشاهده قرار دهید.

عمارت باغ هفت تنان، شبیه به دیوان خانه های دوران زندیه

همانطور که در بالای مقاله گفته شد، داری عمارتی زیبا می باشد که به دستور کریم خان زندیه در مجموعه باغ بنا شده است. این عمارت با توجه به سال ساخت آن دارای طراحی خاص شبیه به دیوان های خانه های دوران زندیه بوده و از زیر بنایی بالغ بر ۹۹۸ متر مربع برخوردار می باشد. مساحت کل باغ نیز حدود ۳۳۸۸ متر مربع اعلام شده است.

عمارت باغ هفت تنان
همانطور که در بالای مقاله گفته شد، موزه سنگ هفت تنان شیراز
عمارت باغ هفت تنان

تالار عمارت باغ هفت تنان شیراز

 عمارت موزه سنگ هفت تنان شیراز به دو قسمت تقسیم بندی شده است که در طبقه دوم قسمت شمالی این باغ تالاری زیبا وجود دارد. در این تالار دو ستون سنگی با طراحی های خاص قرار گرفته که تمامی نقش و نگاره هایی از رنگ روغن با معانی خاص بوده و می توانند حتی برای لحظه ای بازدید کنندگان را به خود خیره نگه دارند. البته ناگفته نماند این طراحی ها بر اثر مرور زمان بسیار کم رنگ شده و سریعا نیاز به مرمت دارند.

تالار عمارت باغ هفت تنان شیراز
البته ناگفته نماند این طراحی ها بر اثر مرور زمان بسیار کم رنگ شده و سریعا نیاز به مرمت دارند.
تالار عمارت باغ هفت تنان شیراز

در زمان ورود به تالار موزه سنگ هفت تنان شیراز در انتهای دو طرف این تالار، دو اتاق کوچک و نقلی را مشاهده خواهید کرد که هر کدام ابعادی بالغ بر ۲۸ متر را دارا می باشند. در جلوی درب ورودی تالار نیز دو ایوان به چشم می خورد که با نقش و نگار هایی مجلل و سنگ مرمر تزئین شده و جذابیتی خاص را به چشم بازدید کنندگان می کشد. ضمن اینکه طراح و نقاش این ایوان ها، یکی از هنرمندان بزرگ در زمان زندیه به نام آقا صادق بوده است.

بیمه و رزرو هتل جهت ارائه به سفارتخانه ها نیز برای شما انجام می دهیم.

محصول رستاک رزرو خودرو با راننده می باشد .

چرا به باغ هفت تنان شیراز، موزه سنگ گفته می شود؟


در میان موزه سنگ هفت تنان شیراز، در باغچه ای همان حوالی، مقبره هفت تن به چشم می خورد که ۶ مقبره به صورت ردیفی قرار گرفته اند و یک مقبره زیر باقی آن ها ایجاد شده است. ابعاد تمامی قبر ها به یک اندازه و یک شکل می باشد و هیچکدام نام و نشانی ندارند.

موزه سنگ هفت تنان
در میان موزه سنگ هفت تنان شیراز، در باغچه ای همان حوالی، مقبره هفت تن به چشم می خورد
موزه سنگ هفت تنان

لازم به ذکر است باغ هفت تنان در سال های اخیر کاربردی همچون خانقاه درویشان داشته، اما امروزه به میراث فرنگی کشور واگذاری شده است. به دلیل قرار گیری سنگ های ساده و یا طراحی شده در باغ هفت تنان شیراز، این باغ به عنوان موزه سنگ نیز شناخته می شود که افراد می توانند در صورت علاقه از آن بازدید به عمل آورند. 

موزه سنگ هفت تنان شیراز
باغ موزه

ضمن اینکه خطوط استفاده شده روی سنگ های عمارت موزه سنگ هفت تنان شیراز از نوع کوفی، نستعلیق، نسخ و توقیع می باشد. این موزه در حال حاصل در اختیار سازمان میراث قرنگی کشور قرار دارد و به ثبت آثار ملی ایران نیز رسیده است. آدرس موزه در انتهای بلوار هفت تنان شیراز، شمال آرامگاه حافظیه، رو به روی چهل مقام، محله هفت تن وقع شده است.

هتل های نزدیک به موزه و باغ هفت تنان شیراز 

 از نظر موقعیت مکانی به برخی از هتل های شیراز نزدیک می باشد که شما می توانید با اقامت در این هتل ها از جمله هتل جهان نما شیراز، هتل بزرگ شیراز و یا هتل آپارتمان هفت تنان شیراز به راحتی و در کمترین زمان به این باغ موزه دسترسی پیدا کنید و از بازدید آن نهایت لذت را کسب نمایید. همچنین آرامگاه حافظیه نیز در نزدیکی  باغ هفت تنان واقع شده است.

با سرچ انواع واحد های اقامتی می توانید مقایسه نرخ و امکانات را از سیستم رستاک داشته باشید.

رزرو از طریق رستاک برای میهمانان هیچ هزینه ای ندارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید