جزیره تهمادون بوشهر

0
954

جزیره تهمادون بوشهر (تهمادو) یا جبرین از جاذبه های گردشگری بوشهر و جزیره‌های غیر مسکونی ایرانی در خلیج فارس است. جزیره تهمادو دارای طول ۱۲ کیلومتر و عرض ۵ کیلومتر در ۱۳ کیلومتری بردخون قرار دارد. این جزیره مستطیلی شکل به موازات ساحل دریا قرار دارد. در شمال تنها ۱۵۰ متر با ساحل فاصله دارد محیط مناسبی برای تخمگذاری پرستوها و دیگر پرندگان است. منشأ آن رسوبی و گونه غالب گیاهی آن را درختچه (تهما) تشکیل می‌دهد. نوعی بوته شور پسند بنام محلی (منگک) که استفاده خوراکی دارد در آن یافت می‌شود. گونه‌های مختلف پرندگان دریایی در آن به سر می‌برند.

پوشش گیاهی جزیره تهمادون
پوشش گیاهی جزیره تهمادون

معرفی جزیره تهمادون


آب و هوای این جزیره گرم و مرطوب و در حال حاضر خالی از سکنه است و زیستگاه پرندگان دریایی می‌باشد.
این جزیره منشأ رسوبی دارد و گونه غالب گیاهی آن را درختچه تَهما و نوعی بوته شورپسند به نام منگک تشکیل می‌دهد که استفاده خوراکی دارد.این جزیره با نام‌های دیگری همچون تَهمادو و تَهمادون نیز شناخته می‌شود.

جهت مسافرت های خانوادگی و یا با تور رستاک برای شما اتوبوس ، میدل باس ون را بصورت انلاین اجاره می دهد

می توانید با مشاهده نرخ و سایر امکانات آن را رزرو نموده و آسوده خاطر سفر کنید .

موقعیت جغرافیایی تهمادون
موقعیت جغرافیایی تهمادون

جزیره شیدور

جزیره شیدور یکی از جزایر غیر مسکونی خلیج فارس است که در آن امکانات اقامتی وجود ندارد ولی گردشگران می توانند از آن بازدید کنند. این جزیره جز مناطق حفاظت شده از نظر محیط زیستی است، چرا که عقاب دریایی دم سفید و لاکپشت های پوزه عقابی در آن زندگی می کنند.جزیره تهمادون بوشهر

تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید.

جهت تهیه بلیط داخلی و خارجی با شماره ۸۸۱۴۱۴۶۸ نیز تماس حاصل فرمایید.

جزیره شیدور
جزیره شیدور

در آب های ساحلی این جزیره انواع ماهی ها و علاوه بر آن دلفین ها زندگی می کنند. برای این که سفری به این جزیره داشته باشید باید از جزیره لاوان با قایق های محلی به شیدور بروید. می توانید یک شب آرام و دور از هیاهو را در ساحل شیدور بگذرانید. اگر چنین نیتی داشتید به یاد داشته باشید که به دلیل نبود امکانات در شیدور باید هرچه را نیاز دارید همراه خود به این جزیره ببرید.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از

سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید .

جزیره هنگام

جزایر هنگام از جزایر مسکونی خلیج فارس و متعلق به استان هرمزگان است که اگرچه تردد گردشگران در آن مجاز است ولی فاقد امکانات اقامتی است. این جزیره که ۵۰ کیلومتر مربع وسعت دارد به دو بخش هنگام کهنه و هنگام نو تقسیم می شود و ساکنان آن با یکدیگر نسبت فامیلی دارند.جزیره تهمادون بوشهر

جزیره هنگام
جزیره هنگام

جزیره قشم در شمال غربی هنگام قرار گرفته و با آن دو کیلومتر فاصله دارد و گردشگران عموما با قایق های تندرو از قشم به این جزیره می آیند. امروزه به جز صیادی مشاغل مربوط به گردشگری نیز در جزیره هنگام وجود دارد که از جمله آن ها می توان به ساخت صنایع دستی کوچک، پذیرایی از مسافران، پخت نان های محلی و فروش به مسافران اشاره کرد.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از

سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید .

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید