جاذبه های دیدنی اردستان

0
257

استان اصفهان یکی از دیدنی‌ترین مناطق ایران به حساب می‌آید. همه ما می‌دانیم که شهر اصفهان یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران است؛ اما آیا جاهای دیدنی این استان فقط به شهر اصفهان خلاصه می‌شود؟ قطعاً پاسخ به این سؤال منفی است. امروز قصد داریم تا شما را با یکی از شهرهای زیبای استان اصفهان، جاذبه های دیدنی اردستان آشنا کنیم. با ما همراه باشید تا جاهای دیدنی اردستان را بهتر بشناسید.

مسجد جامع  اردستان
مسجد جامع اردستان

جاهای دیدنی اردستان را بهتر بشناسید

اردستان شهرستانی نسبتاً کوچک است که با مساحت ۱۱هزار کیلومترمربع و جمعیت ۴۱هزار نفر در فاصله ۱۱۸ کیلومتری شمال‌شرق اصفهان قرار دارد. این شهرستان شامل ۳ بخش، ۳ شهر، ۷ دهستان و ۳۰۶ روستا می‌شود. در این شهرستان زیبا، جاهای دیدنی طبیعی و تاریخی متعدد را می‌توانید تماشا کنید. با ما همراه باشید تا با جاهای دیدنی اردستان را بهتر بشناسید.

رستاک اقامتگاه های خصوصی منازل استیجاری دارای مجوز را با قیمت های مختلف در اختیار گردشگران قرار می دهند . از سایت رستاک می توانید رزرو قطعی خود را انجام دهید،اپلیکیشن رایگان رستاک را از کافه بازار و گوگلی پلی دانلود کنید. و در صورت نیاز به پشتیبانی با رستاک هماهنگ فرمایید.

قلعه سنگ بست زواره

قلعه تاریخی سنگ بست، بزرگترین قلعه‌ کشور پس از قلعه الموت در قزوین است که در دوران سلجوقیان در قرن پنجم هجری قمری به دست «ابوعلی دهدار زواره‌ای» در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ مترمربع در دو طبقه بنا شد.

قلعه سنگ بست زواره
قلعه سنگ بست زواره

ارتفاع این قلعه نظامی در حدود ۱۲ متر بوده و کل بنا از خشت خام و زیر زمین آن از سنگ ساخته شده است. قلعه سنگ بست دارای اسطبل، انبار، مکان‌های مسکونی، قراول خانه و برج‌های دیدبانی است.

بازار آجری زواره

ساخت بازار آجری زواره با طول ۲۰۰ متر و عرضی بالغ بر ۳٫۵ متر با سقف مخروطی شکلش به دوران سلجوقیان بر می‌گردد. این بازار در دو طرف خود دارای کاروانسرا است که یکی از آن‌ها تخریب شده و دیگری جای خود را به خیابان جدیدی داده است.جاذبه های دیدنی اردستان

رستاک اقامتگاه های خصوصی منازل استیجاری دارای مجوز را با قیمت های مختلف در اختیار گردشگران قرار می دهند . از سایت رستاک می توانید رزرو قطعی خود را انجام دهید،اپلیکیشن رایگان رستاک را از کافه بازار و گوگلی پلی دانلود کنید. و در صورت نیاز به پشتیبانی با رستاک هماهنگ فرمایید.

بازار آجری زواره
بازار آجری زواره

قنات مون

قنات دو طبقه مون که هر طبقه آن جریان آب مستقلی دارد، در حدود ۸۰۰ سال پیش در محله مون اردستان ساخته شد. این قنات تنها قنات دو طبقه کشور است که در هر طبقه آن آب بدون آنکه به طبقه دیگر نفوذ کند به طور مستقل جریان دارد.

قنات مون
قنات مون

کاخ سرخان آباد

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری اردستان کاخ سرخان آباد است که در ۳۳ کیلومتری زواره قرار دارد که در زمان حکومت ناصرالدین شاه قاجار ساخته شده است. این کاخ با بیست ستون سنگی شبیه چهل ستون در اصفهان است و با گچ کاری‌های تزئینی گوناگون، آجری، چوب، حکاکی و گلدوزی نمایی بسیار زیبا دارد. این کاخ ترکیبی از معماری صفویه و قاجار است که از گل، آجر و چوب ساخته شده است. جاذبه های دیدنی اردستان

کاخ سرخان آباد
کاخ سرخان آباد

زمین کاخ مکانی برای شکار و پیاده روی تابستان برای شاهزادگان قاجاری بود و دارای منظره‌ای چشم نواز از کوه‌ها و رودخانه‌ها است. کاخ سرخان آباد یک برج بادی دو طبقه، یک حمام و یک آسیاب در اطراف خود دارد.

چرا باید به اردستان سفر کرد ؟

شهر اردستان در استان اصفهان و در فاصله ۱۱۰ کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع شده است. اعتقاد بر این است که شهر در عصر ساسانیان تأسیس شده و در قرن دهم به اوج دوران خود رسیده است.

در طول قرون وسطی، اردستان از پرطرفدارترین شهرهای منطقه بود و مسجد جامع قلب تپنده شهر بود. سلجوقیان پیرو اسلام سنی بودند و ساخت بسیاری از مساجد بزرگ و مکان های دیگر شهر را ترویج دادند. گفته می‌شود که پادشاه ساسانی خسرو اول در این شهر متولد شده است.جاذبه های دیدنی اردستان

آب و هوای گرم شهر اردستان تأثیری در کاهش گردشگر داخلی و خارجی نداشته است، زیرا تاریخ باستانی شهر و وجود بناها و جاهای دیدنی مختلف، خود به تنهایی مهم‌ترین دلیل برای سفر به این منطقه زیبا از استان اصفهان است.اگر به اردستان این شهر زیبا و پر از جاذبه سفر کردید اصلا برای اقامت خود نگران نباشید. اقامتگاه بومگردی اردستان بهترین گزینه برای اقامت مسافران در این شهر تاریخی است.

یکی از ارکان سفر اقامتگاه مناسب می باشد .

رستاک بصورت حرفه ای برای شما در اردستان می تواند امکانات اقامتی مناسب تدارک ببیند .

علاوه بر این خدمات گردشگری شامل :

راهنمای محلی،سوغاتی و غذای محلی و نیز اجاره اتومبیل با راننده را نیز می توانید بصورت ان لاین:

از اپلیکیشن رستاک و سایت رستاک رزرو نمایید.

مقاله های بیشتر در زمینه استان اصفهان به مجله گردشگری رستاک مراجعه فرمایید.

دانلود ان از گوگل پلی و کافه بازار رایگان است و برای رزرو هیچ هزینه ای برای شما ندارد.

رستاک بلیط هواپیما و قطار را با نرخ های رقابتی در اختیار شما قرار می دهد.

رستاک در صورت خرید بلیط ویزای کشورهای توریستی را با نرخ پایه برای شما در نظر می گیرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید