جاذبه دیدنی بندر لافت قشم

0
99

در قسمت شمال غربی جزیره ی قشم ، در کنار ساحل زیبای خلیج فارس و در همسایگی جنگل های زیبای حرّا، در میان درختان سبز گرمسیری و نخلستان‌های بلند، جاذبه دیدنی بندر لافت قشم با بادگیرهای باشکوه به نام لافت قرار دارد.

بندر لافت، در طول جغرافیایی ۵۵ درجه و ۵ دقیقه شرقی و عرض ۲۶ درجه و ۵۴ دقیقه شمالی، در شرق جنگل دریایی حرا واقع شده است. بناهای روستا خیلی نزدیک به هم ساخته شده و کوچه ‌های آن نیز بسیار تنگ و باریک هستند.

موقعیت جغرافیایی لافت

لازم به ذکر است که روستای بندری لافت در شمال غربی جزیره قشم و در پیش آمدگی خشکی‌های جزیره واقع شده است. این روستای شگفت‌انگیز در شرق جنگل حرا قرار دارد. با سفر کردن به این سرزمین به راحتی می‌توانید از چاه‌های تاریخی تلا دیدن کنید و به جنگل‌های دریایی حرا دسترسی داشته باشید. این روستا با ویژگی‌های منحصر بفردی که دارد گردشگران زیادی را سالانه به سمت خود می‌کشاند.  بهتر است بدانید که بندر لافت به  نام بندر بادگیرها  نیز معروف می‌باشد، و فضای آن کاملا سنتی و بومی است.  و یکی از روستاهای تاریخی و برتر گردشگری ایران به شمار می‌آید.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

جاذبه دیدنی بام لافت
جاذبه دیدنی بام لافت

جالب است بدانید که معماری این روستا شبیه معماری نواحی کویری و مرکزی کشورمان ایران می‌باشد. همچنین در این روستا  مساجد از شاخص‌ترین بناهایی هستند که در آن وجود دارند به طوری که در این روستا نزدیک به ۷ مسجد وجود دارد  و بافت‌های مسکونی به شکلی زیبا و جذاب در اطراف این مساجد جمع شده‌اند. به طوری که باعث افزایش جذابیت برای جاذبه‌های گردشگری لافت شده است. همچنین اغلب مردم این روستا لباس‌های معمولی و برخی از آن‌ها لباس‌های سنتی می‌پوشند، به طوری که زنان آن روسری‌های لیو سر می‌کنند و از برقع برای پوشاندن صورت خود در مقابل آفتاب و نور خورشید استفاده می‌کنند، و مردان این روستا  نیز دشداشه به تن می‌کنند و عمامه‌ی سفید بر روی سر خودشان می‌گذارند. از مزیت‌ها و ویژگی‌های این روستا این است که از قدیم محل رفت و آمد از سرزمین اصلی به جزیره قشم بوده است به دلیل اینکه در  نزدیک‌ترین فاصله با سواحل سرزمین اصلی قرار دارد.

جنگل حرا

لازم به ذکر است که جنگل‌های حرا که یکی از جاذبه‌های گردشگری لافت به شمار می‌آید، این جنگل در سطح جهانی بسیار معروف و مشهور است، جالب است بدانید که این جنگل مملو از درختان مانگرو می‌باشد که در تمام دنیا به گیاهان استثنایی معروف هستند زیرا  این گیاهان با شرایط آب و هوایی نامناسب و آب شور بسیار سازگار و مقاوم هستند. لازم به ذکر است که در این جنگل معروف علاوه بر این درختان خاص انواع پرندگان مانند مرغ سقا، لک لک، حواصیل، مرغابی و مرغ دریایی و آبزیانی همچون مار دریایی، کلینگ، شیلو و خرچنگ و همچنین انواع قورباغه‌ها وجود دارند و این جاذبه گردشگری لافت باعث شده است سالانه گردشگران زیادی برای سفر این روستا را انتخاب کنند. لازم به ذکر است که این جنگل یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری لافت به شمار می‌آید.

جنگل حرا
جنگل حرا

اسکله لافت

بهتر است بدانید که اسکله باستانی بندر لافت که یکی از جاذبه‌های گردشگری لافت به شمار می‌آید در شهر قشم واقع شده است. لازم به ذکر است که اسکله لافت مربوط به دوران ساسانیان، هخامنشیان و مادها می‌باشد. این اسکله شگفت‌انگیز دارای طولی به اندازه ۱۳۰ متر می‌باشد که دیواره‌های روی آن با سنگ‌های لبه‌دار ساخته شده است، و ضخامت کف آن به اندازه ۷ متر می‌باشد. جالب است بدانید که جریان هوای مرطوب غرب و شمال از مهم‌ترین عوامل بروز بارندگی در این جزیره به شمار می‌آید. این اسکله کمترین فاصله را با سرزمین اصلی خود دارد به طوری که این فاصله نزدیک ۱۸۰۰ متر می‌باشد و به همین دلیل یک مکان بسیار مناسب برای استفاده از لندینگ کرافت برای حمل خودرو بین قشم و سرزمین اصلی به شمار می‌آید، به طوری که زمان حمل خودرو به جزیره بین نیم ساعت تا یک ساعت می‌باشد.جاذبه دیدنی بندر لافت قشم

تور، بلیط و ویزای خود جهت مسافرت را از رستاک به شماره ۸۸۱۴۱۴۶۸ تهیه فرمایید و از تخفیفات آن نیز بهره مند شود.

قلعه پرتغالی‌ها

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری لافت قلعه پرتغالی‌ها می‌باشد که در کنار گورستان قدیمی این روستا واقع شده است. و یک بازمانده  از تاریخ استعمار به شمار می‌آید، لازم به ذکر است که این قلعه به دستور آلفونسو آلبركرک، دریانورد پرتغالی و در سال ۱۵۰۷ میلادی ساخته شده است.  لازم به ذکر است که  این قلعه دارای دو تا حصار و برج‌هایی در چهار گوش می‌باشد. همچنین قلعه پرتغالی‌ها شامل آب انبار بزرگ، اتاق‌های سرباز خانه، انبارهای جنگ افزار، زندان کلیسا، تالار و مقر فرماندهی می‌باشد.  که کلیسای بعضی از این قلعه‌ها، دارای دو ردیف ستون‌های سنگی می‌باشد که عموما به شکل  دایره بوده و به وسیله قوس‌های زیبایی از سنگ‌های مرجانی  تراش خورده‌است. بهتر است بدانید که این قلعه‌ها با پلان چهار ضلعی نامنظم، دارای برج‌هایی به ارتفاع حدود ۱۲ متر و  دیوارهای به قطر حدود ۳/۵ متر در چهار گوشه قلعه‌ می‌باشد.

قلعه پرتغالی‌ها
قلعه پرتغالی‌ها

ساحل زیبای لافت

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری لافت ساحل زیبای آن می‌باشد که بین دریا و خشکی قرار گرفته است. به جرات می‌توان گفت این ساحل بهترین مکان برای گذراندن ساعات پایانی روز می‌باشد به طوری که حضور در این روستای تاریخی و کهن و تماشای غروب حیرت انگیز آن بسیار لذت بخش می‌باشد. به طوری که این ساحل یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری لافت به شمار می‌آید.

تور، بلیط و ویزای خود جهت مسافرت را از رستاک به شماره ۸۸۱۴۱۴۶۸ تهیه فرمایید و از تخفیفات آن نیز بهره مند شود.

ساحل زیبای لافت
ساحل زیبای لافت

فاصله بندر لافت تا قشم

برای ورود به جزیره قشم و لذت بردن از جاذبه‌های گردشگری لافت راه‌های متعدد و گوناگونی وجود دارد. لازم به ذکر است که گردشگران برای رفتن به روستای لافت از دو طریق می‌توانند عمل کنند یکی به وسیله تاکسی و ماشین شخصی است که تقریبا بعد از گذشت یک ساعت به این روستا می‌رسند، و راه دیگر این است که به بندر عباس بروند  و از طریق بندر پل سوار کشتی شوند تا به این روستا برسند. در کل می‌توان گفت که با طی مسافتی نزدیک ۷۰ کیلومتر می‌توان از بندر لافت به جزیره قشم رسید که از این بندر می‌توان ماشین‌ها را با کشتی‌های لندینگ کرافت حمل نمود و با ماشین شخصی خود به این جزیره زیبا و شگفت‌انگیز سفر کرد،  به طوری که حرکت از این بندر به قشم معمولا ۲۴ ساعته می‌باشد و هیچگونه قطعی نخواهد داشت. بنابراین می‌توان گفت فاصله بندر لافت تا قشم مسافتی نسبتا کوتاهی می‌باشد.جاذبه دیدنی بندر لافت قشم

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید