معرفی روستای باغو کیش

0
195

معرفی روستای باغو کیش یکی از جاهای دیدنی تاریخی کیش است. اگر برای کشف دوباره میش به این جزیبه سفر می‌کنید و نمی خواهید همه زمانتان را به خرید بگذرانید، دیدن این روستا یکی از کارهای جالب برای شماست. می‌گویید چرا؟ با رستاک هوم همراه باشید .

معرفی روستای باغو کیش

روستای باغو یکی از اماکن قدیمی در کیش است که امروزه یکی از مناطق گردشگری نیز به شمار می‌رود. طبق بازسازی‌های اخیر در این روستا، تعدادی کافه و رستوران نیز در آن‌ ساخته شد. این مکان‌های تفریحی به گردشگران این امکان را می‌دهد که بعد از یک ماجراجویی بتوانند در آنجا استراحت نمایند. مساحتی در حدود ۶۰ هکتار در این روستا به ساخت پارک دلیران اختصاص داده شده که گردش در این پارک نیز لذت‌بخش خواهد بود. روستای باغو دارای جاذبه‌های دیدنی متعدد و زیبایی بوده که شهرت این روستا را چند برابر می‌کند.

روستای باغو-معرفی روستای باغو کیش
روستای باغو یکی از اماکن قدیمی در کیش است که امروزه یکی از مناطق گردشگری نیز به شمار می‌رود
روستای باغو

علت نام گذاری روستای باغو کیش

گفته می‌شود زمانی‌که کیش در تصرف پرتغالی‌ها بوده در این روستا پیرزنی به نام باغو با ۱۰۰ سال سن زندگی می‌کرد. به همین دلیل دلیل نام این روستا را باغو گذاشتند. افسانه‌ای نیز وجود دارد که برگرفته از این ماجرا بوده که آن‌ را «افسانه ننه باغو» نامیده‌اند.معرفی روستای باغو کیش

علت نام گذاری روستای باغو کیش-معرفی روستای باغو کیش
گفته می‌شود زمانی‌که کیش در تصرف پرتغالی‌ها بوده در این روستا پیرزنی به نام باغو با ۱۰۰ سال سن زندگی می‌کرد. به همین دلیل دلیل نام این روستا را باغو گذاشتند. افسانه‌ای نیز وجود دارد که برگرفته از این ماجرا بوده که آن‌ را «افسانه ننه باغو» نامیده‌اند.
علت نام گذاری روستای باغو کیش

روستای باغو کجاست؟

روستای باغو در استان هرمزگان واقع شده و جهت بازدید از این روستا باید به جنوب غربی جزیره کیش بروید. برای رفتن به این روستا دو مسیر وجود دارد. شما می‌توانید یا از سمت غرب وارد جاده روستای باغو شوید یا از سمت بزرگراه خلیج فارس به این روستا دسترسی یابید. وقتی وارد جاده باغو شوید بعد از طی کردن مسافت ۱۵ کیلومتری به مقصد خواهید رسید. اگر در بندرعباس هستید و می‌خواهید مستقیماً به این روستا بروید، ابتدا باید با کشتی به کیش سفر کنید. در ادامه با پیمودن مسافتی ۲۰ دقیقه‌ای وارد این روستا خواهید شد.

برای رزرو هتل کیش می توانید از طریق وبسایت رستاک هوم و یا شماره تماس ۰۹۱۲۳۱۷۵۳۴۸ اقدام کنید.

جاهای دیدنی روستای باغو

روستای باغو علاوه‌ بر محیط بومی خود دارای جاذبه‌های بسیار زیبایی بوده که می‌توانید از آن‌ها نیز دیدن نمایید. از محبوب‌ترین جاذبه‌های روستای باغو می‌توان به مسجد تاریخی آن و درختان لور اشاره کرد. این دو مکان از بومی‌ترین و تاریخی‌ترین جاذبه‌های این روستا به حساب می‌آیند.

جاهای دیدنی روستای باغو-معرفی روستای باغو کیش
روستای باغو علاوه‌ بر محیط بومی خود دارای جاذبه‌های بسیار زیبایی بوده که می‌توانید از آن‌ها نیز دیدن نمایید.
جاهای دیدنی روستای باغو

مسجد تاریخی روستای باغو

این مکان از تاریخی‌ترین و قدیمی‌ترین آثار این روستا به شمار می‌رود. نخستین بار این روستا در سال ۹۸۱ هجری قمری ساخته شد. نام این مسجد النبی (ص) بوده که فقط یک مناره دارد. این مسجد کوچک است و دیوارهای کوتاهی دارد که می‌توان از بیرون حیاط آن را به خوبی مشاهده کرد.

درختان لور

این درخت از کمیاب‌ترین گونه درختان در جهان بوده که بومی روستا باغو به شمار می‌رود. شما می‌توانید این نوع درخت را در قسمت‌های جنوبی ایران و استان هرمزگان مشاهده کنید. درخت لور ظاهری شبیه به درختان انجیر داشته و برگ‌های آن بیضی شکل است. میوه‌هایی که از این درخت به ‌ثمر می‌نشیند به رنگ قرمز و انداره آن از فندق کمی بزرگ‌تر خواهد بود. با وجود سن بالایی که این درخت دارد اما همچنان سر حال به ‌نظر می‌رسد.

درختان لور-معرفی روستای باغو کیش
این درخت از کمیاب‌ترین گونه درختان در جهان بوده که بومی روستا باغو به شمار می‌رود.
درختان لور

ساکنین روستای باغو

این روستا از جمعیت کمی برخوردار بوده که حدود ۱۲٪ افراد غیر بومی به نام گودر در این روستا سکونت دارند. این افراد دارای پوستی به رنگ تیره و لهجه‌ای متفاوت هستند که باعث تمایز آن‌ها از سایر اهالی روستا می‌شود. شغل اهالی این روستا دامداری و شکارچی بوده که باعث خودکفایی آنان شده است. علاوه ‌بر دامداری، برخی از مردم این روستا در خاک‌های حاصل‌خیز آنجا به کشاورزی نیز می‌پردازند.

تفریحات روستای باعات-معرفی روستای باغو کیش
این روستا از جمعیت کمی برخوردار بوده که حدود ۱۲٪ افراد غیر بومی به نام گودر در این روستا سکونت دارند
تفریحات روستای باعات

کندوهای زنبور نیز در روستای باغو دیده می‌شوند که عسل آن با کیفیت و خالص است. در ورودی روستای باغو چادرهایی به رنگ سیاه برپا شده که افراد بومی این روستا در آن به پخت انواع نان محلی و شیرینی مشغول هستند. این افراد به رسم آدابی که در آنجا رواج دارد با این خوراکی‌ها به پذیرایی گردشگران می‌پردازند.

اقامت در روستای باغو کیش

روستای باغو به دلیل برخورداری از جاذبه‌های زیاد نیازمند زمان بیشتری برای بازدید از خواهد بود. علاوه ‌بر آن بیشتر گردشگران به خاطر آرامشی که در این روستا وجود دارد برای توقف بیشتر در این روستا علاقه زیادی نشان می‌دهند. در این روستا چندین سوئیت، اقامتگاه و ویلا در نظر گرفته شده که می‌توانید تا زمان توقف در این روستا از آن‌ها استفاده نمایید.

اقامت در روستای باغو کیش-معرفی روستای باغو کیش
روستای باغو به دلیل برخورداری از جاذبه‌های زیاد نیازمند زمان بیشتری برای بازدید از خواهد بود. علاوه ‌بر آن بیشتر گردشگران به خاطر آرامشی که در این روستا وجود دارد برای توقف بیشتر در این روستا علاقه زیادی نشان می‌دهند. در این روستا چندین سوئیت، اقامتگاه و ویلا در نظر گرفته شده که می‌توانید تا زمان توقف در این روستا از آن‌ها استفاده نمایید.
اقامت در روستای باغو کیش

چه زمانی از روستای باغو دیدن کنیم؟

این روستا آب و هوایی همانند جزیره کیش دارد. به همین دلیل از اواسط فروردین ماه تا اواسط پاییز بسیار گرم و شرجی خواهد بود. بنابراین بهترین زمان برای بازدید از این روستا اواخر پاییز تا اوایل بهار است.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار وگوگل پلی می توانید استفاده نمایید . رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگفت انگیزی برای شما دارد . تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید. همچنین برای ارتباط با تورها و رزرو بلیط از طریق شماره تماس ۰۹۱۲۳۱۷۵۳۴۸ در ارتباط باشید.

سخن آخر

روستای باغو کیش جزء مکان‌های قدیمی و تاریخی این جزیره بوده که از جمعیت کمی برخوردار است. این روستا دور از شلوغی و هرج‌ و مرج شهر فضایی آرام و با صفا دارد. مکان‌هایی دیدنی‌ در این روستا وجود دارد که بازدید از آن‌ها نیازمند به تور چند روزه خواهد بود. مردم این روستا بسیار خونگرم و مهربان بوده و هنگام ورود به این روستا آماده پذیرایی از شما هستند. اگر به کیش سفر کردید حتما از این روستا نیز دیدن نمایید.

روستای باغات  کیش-معرفی روستای باغو کیش
روستای باغو کیش جزء مکان‌های قدیمی و تاریخی این جزیره بوده که از جمعیت کمی برخوردار است.
روستای باغات کیش

جهت رزرو هتل های لوکس کیش وسایز اقامتگاه ها در کیش از طریق سامانه رستاک هوم و یا اپلیکیشن بازار رستاک هوم رزرو خود را انجام دهید .

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید