چگونه سفری اقتصادی و کم هزینه داشته باشیم؟

0
1461

می توان گفت که هر کسی سفر کردن را دوست دارد و به دنبال فرصتی است تا به همراه خانواده، دوستان و یا حتی به تنهایی سفری داشته باشد, ولی در این دور و زمانه که قیمت ها دائما در حال بالا رفتن می باشد، سفر کردن برای بسیاری از افراد مقدور نیست زیرا آنها قادر به تامین هزینه های سفر خود نیستند. به طور مثال، بلیط های هواپیما بسیار گران شده است، نرخ بنزین افزایش یافته است و کرایه ها نیز افزایش چشمگیری نسبت به سالیان گذشته داشته است. به همین دلیل افرادی که اهل سفر هستند و به آن عشق می ورزند، گاها حس می کنند که باید پا بر روی این اشتیاق خود بگذارند و تعداد سفر های خود را به شدت کاهش دهند. ولی ما در این مقاله قصد داریم چند مورد از بهترین راهکارهایی را که می توانید برای داشتن یک سفر کم هزینه و اقتصادی به کار بست را ذکر کنیم. پس لطفا با ما همراه باشید.

از حمل و نقل ارزان تر استفاده کنید

چگونه سفری اقتصادی و کم هزینه داشته باشیم؟  سامانه جامع گردشگری رستاک

در صورتی که قصد سفر کردن به مناطق نزدیکی را دارید (در حدود چند صد کیلومتر)، همیشه می توانید از تاکسی های بین شهری و یا اتوبوس ها استفاده کنید. در صورتی که خودروی شخصی دارید، سفر با آن می تواند نه تنها استهلاک خودروی شما را بالا ببرد، بلکه هزینه سوخت نیز می تواند به تنهایی از هزینه کرایه تاکسی یا اتوبوس بیشتر شود. پس می توانید از اتوبوس یا تاکسی های بین شهری و استانی برای رسیدن به مقصد خود استفاده کنید، لازم به ذکر است یکی از مزایای این کار این است که در طی راه نیز می توانید به حال خودتان باشد و از مناظر لذت ببرید و یا به طور کلی فعالیت های مورد نظر خودتان را انجام دهید.


جهت مسافرت های خانوادگی و یا با تور رستاک برای شما اتوبوس ،میدل باس ون را بصورت ان لاین اجاره می دهد که می توانید با مشاهده نرخ و سایر امکانات آن را رزرو نموده و آسوده خاطر سفر کنید.


در مکان های کم هزینه اقامت کنید

چگونه سفری اقتصادی و کم هزینه داشته باشیم؟  سامانه جامع گردشگری رستاک

یکی از بالاترین هزینه هایی که هر سفری روی دست مسافران می گذارد، هزینه اقامت است. هتل ها معمولا در بالاترین رده هزینه ای قرار دارند، البته که اقامت در هتل های چهار یا پنج ستاره به دلیل امکانات رفاهی آنها می تواند مطلوب باشد، ولی در صورتی که شما تصمیم بگیرید که در مسافرخانه ها، خانه های بومی و یا کلا به صورت کمپی در چادر اقامت داشته باشید، می توانید مبلغ بسیار زیادی در هزینه های خود صرفه جویی نمایید.

در مناطق غیر شهری و روستایی کشور، معمولا خانه های محلی و بوم گردی در دسترس مسافرین است و می توانند در آنها اقامت داشته باشند. اینگونه اقامت ها می تواند حال و هوا و صفای مخصوص به خود را نیز داشته باشد، زیرا نه تنها شما به طبیعت نزدیک تر هستید، بلکه با فرهنگ و مردم آن محل نیز بیشتر در تماس هستید. در صورتی که مایل هستید حداکثر صرفه جویی در هزینه اقامت را داشته باشید، می توانید کمپی برپا کنید و شب ها را در چادر بمانید. البته سفر به صورت کمپی مخصوص هر سلیقه و شخصیتی نیست، ولی در صورتی که با حال و هوا و حتی چالش های آن خو بگیرید، متوجه خواهید شد که کیفیات و لذت های مخصوص به خود را دارد.

تجهیزات خود را کامل کنید

چگونه سفری اقتصادی و کم هزینه داشته باشیم؟  سامانه جامع گردشگری رستاک

سفر رفتن بدون تجهیزات می تواند نه تنها سفر دشواری را برای شما رغم بزند، بلکه منجر به هزینه کردن برای موارد اضافی خواهد شد. به طور مثال، در صورتی که قصد سفر به طبیعت را دارید، تجهیزاتی همچون پیکنیکی یا اجاق سفری، زیر انداز، کنسرو (یا هر غذای آماده همراه)، چادر و بسیاری موارد مشابه می تواند از هزینه های سفر شما بکاهد. البته لازم است که اینگونه تجهیزات را به صورت هوشمندانه و سبک بار بزنید تا بتوانید آنها را به آسانی با خود حمل کنید.

به صورت جمعی سفر کنید

چگونه سفری اقتصادی و کم هزینه داشته باشیم؟  سامانه جامع گردشگری رستاک

سفر های جمعی نه تنها لذت و صفای مخصوص به خود را دارد، بلکه می تواند در تقلیل هزینه های کلی سفر شما نقشی اساسی داشته باشد. هرچه تعداد همسفران شما بیشتر باشد معمولا هزینه های فردی کاهش بیشتری خواهد داشت. به طور مثال، در سفر های جمعی هزینه اقامت در هر محلی به تعداد افراد تقسیم می شود، حتی در صورتی که با خودروی شخصی نیز سفر کرده باشید، در بسیاری از مواقع افراد دنگ بنزین خود را پرداخت می کنند، همچنین دیگران غذای خود را با شما تقسیم می کنند، و بسیاری موارد دیگر. اینها تنها چند مورد جزئی از فواید بسیار زیاد سفر های جمعی است. بدیهست که سفر های جمعی به توانایی های ارتباطی شما نیز کمک بسزایی می کند و به طور کلی سفری هیجان انگیز و متنوع تر خواهید داشت.

در فصول خلوت سفر کنید

چگونه سفری اقتصادی و کم هزینه داشته باشیم؟  سامانه جامع گردشگری رستاک

همه ما می دانیم که در فصولی مانند بهار و تابستان، بیشتر افراد به فکر سفر کردن هستند و به همین دلیل قیمت هتلها، اقامتگاه ها، کرایه ها، اجناس و به طور کلی همه چیز بالا می رود. در حالی که در فصول کم سفر، به دلیل کاهش شدید مشتری، قیمت ها افت زیادی می کنند. پس برای صرفه جویی در هزینه سفر های خود می توانید بسیاری از آنها را موکول به فصل های خلوت کنید. درست است که دلیلی برای بیشتر سفر کردن مردم در برخی فصول وجود دارد، دلایلی مانند آب و هوای مناسب و تعطیلات بیشتر، ولی از طرفی در صورتی که در فصول خلوت سفر کنید، جاده ها خلوت تر خواهد بود، مکان های دنج و خلوت بیشتر یافت خواهد شد و از همه مهمتر، در هزینه های شما نیز صرفه جویی زیادی خواهد شد.


در صورتی که به دنبال یافتن مقاصد مناسب برای سفر های زمستانی خود هستید، حتما می توانید از میان این مقاصد یکی را مناسب سلیقه خود بیابید.


اطلاعات خود را درباره مقصد بیشتر کنید

چگونه سفری اقتصادی و کم هزینه داشته باشیم؟  سامانه جامع گردشگری رستاک

در صورتی که قصد سفر به مکان خاصی را دارید، همیشه می توانید از قبل با جستجو در اینترنت و یا پرس و جو از افرادی که قبلا به آنجا سفر کرده اند، اطلاعات زیادی را درباره روش های حمل و نقل ارزان برون شهری و درون شهری، اقامتگاه های ارزان قیمت، رستوران های مناسب و تفریحات با قیمت مناسب کسب کنید. هرچه بیشتر درباره مقصد خود اطلات کسب کنید، می توانید هوشمندانه تر درباره برنامه ریزی مالی سفر خود تصمیم گیری کنید.

سفر کردن می تواند باعث طراوت روح و روان شود، به شما تجربیات ارزشمند جدیدی بیاموزد و دیدتان را نسبت به مردم و فرهنگ های مختلف بسیار باز کند، به همین دلیل فرصت سفر کردن را هیچ گاه از دست ندهید. درست است که سفر همیشه هزینه در بر دارد، ولی با استفاده از نکاتی که ذکر شد شما می توانید هزینه سفر های خود را به حداقل برسانید و همچنان از مزایای بیشمار آن بهره مند شوید.


راستی آیا می دانستید که می توانید در طول مسافرت خود و یا قبل از سفر در مسافرت های داخلی انواع خدمات جانبی اعم از راهنما ،سوغاتی ،غذاس محلی ،خودرو و یا هر خدمات دیگر را همزمان یا بعد از رزرو می توانید بصورت آنلاین و با مشاهده نرخ و سایر ویژگیها از سیستم رستاک رزرو نمایید؟ لطفا در صورت داشتن هر گونه سئوال و یا درخواست با شماره ۸۸۱۴۱۴۶۸ دفتر مرکزی رستاک واقع در تهران هماهنگی فرمایید.

همچنین جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ،سوییت ،هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید؟ رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید