جاذبه دیدنی داراب فارس

0
89

داراب، شهرستانی زیبا، در دل استان پهناور فارس است که علاوه بر قدمتی کهن، از نعمت های طبیعی فراوانی برخوردار است. تمدن داراب همزمان با تمدن سیلک کاشان است. در کاوش هایی که باستان در این منطقه انجام داده اند، نشانه هایی از زندگی در هزاره پنجم قبل از میلاد یافته اند. بازدید از مکان های تاریخی این شهر در کنار گشت و گذار در طبیعت جادویی آن، سفری کامل و به یادماندنی است. برای آشنایی با جاذبه های دیدنی داراب، با رستاک هم همراه شوید.

داراب کجاست؟

شهرستان داراب با قدمتی چندهزارساله در جنوب شرقی استان فارس قرار گرفته است. فاصله داراب تا شیراز حدودا ۲۴۲ کیلومتر است. داراب حدودا ۷۵۰۰ کیلومتر مربع وسعت و ۱۱۸۰ متر ارتفاع از سطح دریا دارد.جاذبه دیدنی داراب فارس

دیدنی های داراب

تنگه رغز

شاید بتوان گفت تنگه رغز معروفترین جاذبه طبیعی داراب است. تنگه رغز در ۳۰ کیلومتری داراب، سرزمین آبشارهای بزرگ و کوچک است. این آبشارها و استخرچه های زیر آن منظره ای بی نظیر را پدید می آورند. تنگه رغز در تابستان یکی از محبوب ترین مقاصد کوهنوردان و طبیعت گردان است. البته برای صعود و سپس پایین آمدن در این تنگه نیاز به تجهیزات حرفه ای و راهنما دارید.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

نقش شاپور داراب

نقش شاپور نقش برجسته ای مربوط به ذوره ساسانی و مربوط به پیروزی شاپور یکم بر امپراطور روم است. این اثر تاریخی در ۴کیلومتری جنوب داراب و در دامنه کوه پهنا قرار گرفته است. این سنگ نگاره جذاب به ثبت آثار ملی ایران رسیده است. ابعاد این اثر به شکل مستطیلی به طول ۹متر و عرض ۵متر است. روی این سنگ نگاره تصویر شاپور سوار بر اسب نقش بسته است.

تور، بلیط و ویزای خود جهت مسافرت را از رستاک به شماره ۸۸۱۴۱۴۶۸ تهیه فرمایید و از تخفیفات آن نیز بهره مند شود.

آسیاب سنگی داراب
آسیاب سنگی داراب

شهر باستانی دارابگرد

شهر باستانی داربگرد نخستین پایتخت ساسانیان و یکی از پنج ایالت پارس در ایران قریم بوده است. به آن اسامی داراگرد یا دارابجرد نیز نسبت داده شده است. قدمت این شهر باستانی به عصر هخامنشیان می رسد و یکی از آبادانی های داریوش بوده است.

آتشکده آذرخش

آتشکده زیبا اما از کار افتاده آذرخش در ۵کیلومتری جنوب شرقی داراب قرار دارد. این بنای باستانی نیز از آثار دست معماران کهن پارسی است. این بنای دست کند در دل کوه ساخته شده و از این حیث بسیار کمیاب است. این اثر باستانی که به عنوان نیایشگاه مهرپرستان آریایی احداث شد، سپس به آتشکده ساسانیان بدل شد. پس از آن و درر اواخر قرن ۷ هجری قمری به مسجد تغییر پیدا کرد.جاذبه دیدنی داراب فارس

آتشکده آذرخش
آتشکده آذرخش

آبشار فدامی 

این آبشار زیبا که در نزدیکی شهر واقع شده در نوع خود بی مظیر است. این آبشار دارای آب شور، شیرین، سرد و گرم است. جالب است بدانید آب شیرینش در تابستان بسیار خنک و گواراست و آب شورش در تابستان بسیار گرم و در زمستان نیز بسیار سرد است.

تور، بلیط و ویزای خود جهت مسافرت را از رستاک به شماره ۸۸۱۴۱۴۶۸ تهیه فرمایید و از تخفیفات آن نیز بهره مند شود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید