موزه مردم شناسی کندلوس

0
170

موزه مردم شناسی کندلوس رویای کودکی روستایی است که یکباره دست از بازیهای کودکانه بر می دارد و آواره دشت و کوه و صحرا میشود تا در روستاهای کجور مازندران خانه به خانه به دنبال اشیاء فرهنگی و تاریخی آن دیار باشد.

موزه مردم شناسی
موزه مردم شناسی کندلوس رویای کودکی روستایی
موزه مردم شناسی

او که امروز دکتر علی اصغر جهانگیری استاد دانشگاه و بنیانگذار مجموعه های گوناگون نظیر شرکت هگزان ،کندلوس ،موسسه فرهنگی جهانگیری و تعداد دیگری از مجموعه ها میباشد در رشته حفاری چاه نفت از امریکا دارای درجه مهندسی و از دانشگاه وین (اطریش) دارای درجه فوق لیسانس پلیمر از پلی تکنیک تهران فوق لیسانس نساجی و از دانشگاه لندن دارای درجه دکترای جامعه شناسی است.موزه مردم شناسی کندلوس

   تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید

معرفی روستای کندلوس

روستای کندلوس در منطقه کجور استان مازندران قرار دارد و یکی از مناطق نمونه گردشگری کشور است. روستایی که زیبایی‌های شگفت‌انگیزی از طبیعت را در خود جای داده است و هویتی به درازای تاریخ دارد. موزه مردم شناسی این روستا دارای آثار ارزشمندی است که آن را از سایر موزه‌های کشور مسثتنا می‌کند. موزه مردم شناسی کندلوس دارای آثار منحصر به فردی از تاریخ و هنر باستانی تا معاصر در حوزهٔ زمین‌شناسی، خوشنویسی، نقاشی و … است. این موزه قدیمی‌ترین موزه ایران در تنوع اشیاء بی شمار از دوران مختلف تاریخ این سرزمین است.

سکه دوره مغول
روستای کندلوس
سکه دوره مغول

روستای کندلوس کجاست؟

روستای کندلوس از دیدنی های استان مازندران است و در شهرستان نوشهر، بخش کجور، دهستان زانوس رستاق قرار دارد.

برای رزرو خدمات گردشگری قبل از سفر یه سایت رستاک هم مراجعه کنید یا با ما تماس بگیرید ۰۲۱۸۸۱۴۱۴۶۸

آثار

این موزه دارای آثار منحصر به فردی از تاریخ و هنر باستانی تا معاصر در حوزهٔ زمین‌شناسی، خوشنویسی، نقاشی و غیره است. این موزه دارای ابزارهای باستانی و لوازم معمولی زندگی در دوران تاریخی و معاصر نیز در کنار آثار مردمشناسی و کتاب‌های خطی بوده و بخشی نیز مربوط به ابزارهای موسیقی دارد.

 برای خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین به رستاک تیکت مراجعه کنید

مکتوبات امیرنظام کروسی
مکتوبات امیرنظام کروسی

در بازدید از غرفه دیگر موزه کندلوس، مصالحه نامه بین میرزا حسن خان، شجره نامه خداندان جهانگیری، انواع قاشق های سنتی و چوبی، کچه های مازندرانی، آسیاب های بادی، سیر تکامل عینک از عصر صفویه تاامروز، انواع زیور آلات، رادیو نفتی، فنوگراف، پارچه ای ابریشمی، لباسهای محلی مانند شلیته، مخمل نقش عباسی، پشمی ازار و لباسهای سنتی بانوان مازندران به نمایش گذاشته شده است.

تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید.

کندلوس
در بازدید از غرفه دیگر موزه کندلوس
کندلوس

موزه کندلوس که اولین موزه روستایی در جهان است سوژه های منحصر به فردی را نیز در خود جای داده نظیر سند شهر سمنگان محلی که رستم فردوسی با تهمینه ازدواج میکند،کتاب خارستان سعدی، صدای مظفر الدین شاه و فونو گراف و نظایر آن.موزه مردم شناسی کندلوس

جهت مسافرت های خانوادگی و یا با تور رستاک برای شما اتوبوس ، میدل باس ون را بصورت انلاین اجاره می دهد

می توانید با مشاهده نرخ و سایر امکانات آن را رزرو نموده و آسوده خاطر سفر کنید .

کندلوس
موزه کندلوس که اولین موزه روستایی در جهان
کندلوس

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید