جاذبه دیدنی دره خزینه

0
74

دره خزینه خرم آباد به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی پل دختر در استان لرستان شناخته می شود و بسیاری آن را با گرندکانیون آمریکا بی شباهت نمی دانند. جالب است بدانید که مرتفع ترین پل معلق متعلق به این دره می باشد. این دره به عنوان یکی از زیباترین و خارق العاده ترین دره های کشور به شمار می رود. رودخانه ای زیبا به نام سیمره در میان این دره جریان یافته و بر زیبایی دره زیبای خزینه افزوده است. این دره بر اثر فرسایش در سال های بسیار طولانی پدید آمده و مورد توجه بسیاری از طبیعت دوستان و گردشگران قرار گرفته است. در این مقاله قصد داریم با دره خزینه که در استان لرستان واقع شده، آشنا شویم، با رستاک هم همراه باشید.

دره خزینه پل دختر کجاست؟

دره زیبای خزینه میان شهرهای اندیمشک و پل دختر در استان لرستان قرار داشته و برای دسترسی به آن می بایست به سمت استان لرستان حرکت کنید. در ابتدا خود را به شهرستان پل دختر رسانده و از آنجا مسیر جاده اندیمشک را پیش بگیرید. در این مسیر حدود ۴۷ کیلومتر که پیش بروید به روستایی به نام خزینه خواهید رسید که دره زیبای خزینه نیز در همان قرار دارد. از این روستا ۲ کیلومتر پیش بروید تا به محلی با عنوان سدسازی کرخه ۲ می رسید. این منطقه را پشت سر گذاشته و باز هم حدود ۳ کیلومتر پیش بروید تا در نهایت به پل معلق دره زیبای خزینه برسید.

دره خزینه پل دختر کجاست؟
دره خزینه پل دختر کجاست؟

بهترین زمان بازدید از دره خزینه پل دختر

دره خزینه پل دختر، در منطقه ‌ای واقع شده که در معرض تابش مستقیم خورشید است. به همین علت پیشنهاد می کنیم در فصل بهار و اوایل پاییز به این منطقه سفر کنید تا سرمای زمستان و یا گرمای تابستان مزاحم تفریحتان نشود. ضمن اینکه به دلیل وجود طبیعت باز و تابش مستقیم خورشید در این دره، پیاده روی چند ساعته فقط در فصولی که هوا معتدل است، امکان دارد.جاذبه دیدنی دره خزینه

ویژگی های طبیعی دره خزینه پل دختر

در اواسط جاده پل دختر به سمت اندیمشک، در نزدیکی روستایی به نام پل دختر، دره ای به نام دره خزینه واقع شده است که رودخانه پر آب سیمره (از سرشاخه های رود کرخه) از وسط آن می گذرد. این جاذبه گردشگری استان لرستان به علت فرسایش طولانی مدت ایجاد شده و حدود ۴۰۰ متر طول و ۲۹ متر عرض دارد.جاذبه دیدنی دره خزینه

ویژگی های طبیعی دره خزینه پل دختر
ویژگی های طبیعی دره خزینه پل دختر

پل معلق دره خزینه


یکی دیگر از جاذبه هایی که در این دره می توانید شاهد باشید، عبور پلی چوبی و معلق از دره می باشد. این پل با طول ۱۱۲ متر، ارتفاع ۸۵ متر و عرض دهانه ۸۰ سانتی متر، لقب بلندترین پل معلق خاورمیانه را از آن خود کرده است. در گذشته، پل معلق مشکین شهر واقع در اردبیل با ارتفاع ۸۰ متر این عنوان را داشت، اما در حال حاضر پل معلق دره زیبای خزینه با ۵ متر ارتفاع بیشتر توانسته این عنوان را از آن خود گرداند. این پل معلق کابلی از فرازرود کرخه عبور می کند و در منطقه ای دره ای و صخره ای واقع شده است که میزبان دو پل کوچک و بزرگ معلق می باشد. یک سوی پل معلق دره خزینه خرم آباد در لرستان قرار دارد و سوی دیگر آن به استان ایلام می رسد. این پل از چهار طناب کابلی و اتصال چوب های روسی ساخته شده که بسیار مستحکم و با شکوه دیده می شود.

پل معلق دره خزینه
پل معلق دره خزینه

دره خزینه

دره‌ی خزینه یک شاهکار طبیعی بدون کمترین دخالت انسانی است. نقش و نگار‌های گلسنگی بر دیواره ها و صخره های دره منظره ای چشم نواز و وحشی خلق کرده و عبور رود کرخه از درون آن جلوه خاصی به طبیعت خشن و جذاب منطقه داده است. نمونه چنین طبیعتی را در هیچ جای دیگری از ایران نخواهید یافت و تنها می‌توانید به دیدن برادر همسان آمریکایی‌اش بروید! دره‌ی خزینه به واقع شاهکار طبیعت است.جاذبه دیدنی دره خزینهتور، بلیط و ویزای خود جهت مسافرت را از رستاک به شماره ۸۸۱۴۱۴۶۸ تهیه فرمایید و از تخفیفات آن نیز بهره مند شود.

کوهنوردی بر بلندای دره

از جمله کارهای هیجان انگیزی که در بازدید از گرند کانیون ایران  می توانید بکنید کوهنوردی است. به خاطر توپوگرافی خاص منطقه و وجود ارتفاعات و پستی و بلندی هایی که در اثر فرسایش در صخره های منطقه به وجود آمده،  فرصت فوق العاده ای برای کوهنوردان در دل یکی از زیباترین طبیعت های ایران رقم خورده است.تور، بلیط و ویزای خود جهت مسافرت را از رستاک به شماره ۸۸۱۴۱۴۶۸ تهیه فرمایید و از تخفیفات آن نیز بهره مند شود.

ویژگی های بازدید از دره خزینه پل دختر

ویژگی های بازدید از دره خزینه پل دختر
ویژگی های بازدید از دره خزینه پل دختر

بهتر است در این منطقه به دلیل عدم وجود امکانات اقامتی به برپایی چادر و کمپ بپردازید و در مناطقی که شیب کم است چادر بزنید و از طبیعت بکر لذت ببرید. البته به دلیل وجود شب‌های سرد در این منطقه، وسایل گرمایشی و لباس مناسب نیز همراه داشته باشید. به دلیل طبیعت خاص دره خزینه، برای سفر به آن باید آمادگی جسمانی بالا و تجهیزات مناسب کوه نوردی داشته باشید. بنابراین بازدید از این منطقه به کودکان، سالمندان و افراد کم توان توصیه نمی ‌شود.جاذبه دیدنی دره خزینه

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید