دیدنی های چهارمحال و بختیاری

0
3132

آبشار دره عشق

اگر اسم زیبای این آبشار شما را علاقمند به دیدنش کرده است باید به شهرستان اردل در ۱۳۰ کیلومتری شهرکرد بروید. در مقابل این آبشار بایستید و شکوه جاذبه های طبیعی این استان را کاملا حس کنید. در دل طبیعت بکر این ناحیه، کوهی را می بینید که آب با سرعت از دل آن بیرون می آید و از ارتفاع ۱۰۰ متری به پایین می ریزد. بعد از مدتی تماشای آبشار کمی هم طبیعت اطراف را با دقت بیشتری نگاه کنید و جریان رودخانه کارون و شالیزارها و باغ های اطراف را نگاه کنید. 

اگر اسم زیبای این آبشار شما را علاقمند به دیدنش کرده است باید به شهرستان اردل در ۱۳۰ کیلومتری شهرکرد بروید.
آبشار دره عشق

آبشار آتشگاه

اگر تماشای آبشارهای باشکوه و صدای جوش و خروش آن ها شما را به وجد می آورد استان خوبی را برای طبیعت گردی و گشت و گذار انتخاب کرده اید چون چهارمحال و بختیاری از استان هایی است که در آن آبشارهای زیادی پیدا می کنید. آبشار آتشگاه نسبت به آبشار دره عشق از مرکز استان فاصله بیشتری دارد و در ۱۹۰ کیلومتری شهرکرد است. در مسیر رسیدن به این آبشار از روستاهای زیبای میلاس و سردشت عبور کردید و جایی در ۴۰ کیلومتری لردگان روستای آتشگاه را می بینید، روستایی که در دره ای جشم نواز و باریک قرار دارد. در وسط دره رودخانه ای در جریان است که در احاطه درختان سربفلک کشیده و سنگ های آهکی است.

اگر تماشای آبشارهای باشکوه و صدای جوش و خروش آن ها شما را به وجد می آورد استان خوبی را برای طبیعت گردی و گشت و گذار انتخاب کرده اید
آبشار آتشگاه

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از

سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید .


پارک جنگلی پروز

طبیعت زیبای پارک جنگلی پروز ارزش این را دارد که به ۵۰ کیلومتی لردگان بروید و مدتی را در میان طبیعت بکر بگذرانید. در این پارک، درختان سربفلک کشیده، شالیزارها و چشمه ها طبیعتی را شکل داده که نمی توانید چشم از آن ها بردارید. اینجا آنقدر زیباست که مطمئنا بعدها هم دلتان می خواهد دوباره به آن برگردید و یکبار دیگر غرق طبیعت دلفریب آن شوید. در این پارک قدم بزنید، نفس های عمیق بکشید و از بودن در یکی از زیباترین ستان های ایران لذت ببرید.

طبیعت زیبای پارک جنگلی پروز ارزش این را دارد که به ۵۰ کیلومتی لردگان بروید و مدتی را در میان طبیعت بکر بگذرانید.
پارک جنگلی پروز

غار سراب

غار سراب در ۵۶ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد قرار دارد و برای رسیدن به آن باید راه آسفالته دره ای زیبا را پیش بگیرید.در انتهای این مسیر از ماشین پیاده می شوید و تا رسیدن به غار حدود ۱۵ دققیه پیاده روی می کنید. این غار دارای دو دهانه است و جاری بودن آبی خروشان از یکی از دهانه ها آن را جذاب و تماشایی کرده است. غار موانع طبیعی زیادی دارد برای همین فقط می توانید به حدود ۶۰۰ متر از آن دسترسی داشته باشید. در جای جای دالان طول و دراز غار که در بعضی از قسمت ها ارتفاعش ۱۵ متر است قندیل های زیبایی می بینید.

غار سراب در ۵۶ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد قرار دارد و برای رسیدن به آن باید راه آسفالته دره ای زیبا را پیش بگیرید.
غار سراب

تالاب گندمان

در میان تالاب های زیادی که در این استان وجود دارد به تالابی بین المللی بر می خورید که نسبت به تالاب های دیگر اهمیت بیشتری دارد: تالاب گندمان. این تالاب با وسعت ۹۸۰ هکتار در شهرستان گندمان قرار دارد و یکی از بهترین جاها برای تماشای پرندگان و طبیعت بکر است.

در میان تالاب های زیادی که در این استان وجود دارد به تالابی بین المللی بر می خورید که نسبت به تالاب های دیگر اهمیت بیشتری دارد
تالاب گندمان

تـالاب چـغاخـور

راه شهر کرد – ایذه را پیش بگیرید و بعد از اینکه حدود ۶۰ کیلومتر از شهرکرد دور شدید خودتان را آماده کنید تا یکی از زیباترین تالاب های ایران را ببینید. در ارتفاعات برآفتاب و کلار تالابی به اسم چغاخور هست که هر سال پرندگان بومی و مهاجر زیادی مثل لک لک سفید، حواصیل، انواع مرغابی آن را برای مهاجرت انتخاب می کنند. در کنار این تالاب آب و هوای بینظیر را تجربه و محو تماشای چشم اندازهای ناب می شوید.

راه شهر کرد – ایذه را پیش بگیرید و بعد از اینکه حدود ۶۰ کیلومتر از شهرکرد دور شدید خودتان را آماده کنید تا یکی از زیباترین تالاب های ایران را ببینید.
تـالاب چـغاخـور

تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید.


چشمه کوهرنگ

برای بازدید از این چشمه زیبا راهی شهرستان کوهرنگ شوید. در دامنه های زرد کوه چشمه کوهرنگ با سرعت بسیار زیادی سرچشمه می گیرد و از راه های پرپیچ و خم می گذرد تا خودش را به دریاچه سد کوهرنگ برساند و از آنجا وارد زاینده رود شود. در اطراف این چشمه چشم اندازهای زیبای طبیعی و عشایری را می بینید که اطراف این دریاچه را برای گذران زندگی انتخاب کرده اند.

برای بازدید از این چشمه زیبا راهی شهرستان کوهرنگ شوید.
چشمه کوهرنگ

چشمه دیمه

اگر به دنبال یکی از گوارا ترین آب های دنیا هستید که به داشتن خواص درمانی معروف باشد به روستای دیمه در شهرستان کوهرنگ بروید. چشمه ای که یکی از سرشاخه های اصلی زاینده رود به شمار می رود و آب زلال و خنکی دارد. با رفتن به کنار چشمه دیمه پا به یکی از زیباترین مناطق کوهرنگ گذاشته اید و می توانید یکی از نفس گیرترین مناظر طبیعی را تماشا کنید.

 اگر به دنبال یکی از گوارا ترین آب های دنیا هستید که به داشتن خواص درمانی معروف باشد به روستای دیمه در شهرستان کوهرنگ بروید.
چشمه دیمه

منطقه حفاظت شده سبز کوه

این منطقه ۶۲ هزار هکتار بزرگی دارد و در ســه شهرستان بروجن، لردگان و اردل قرار گرفته است. بزرگی این منطقه و وجود کوه ها، مرتع ها، جنگل ها و آبشارها باعث شده که سه نوع آب و هوای مختلف و حیات وحش متنوع مثل کل، بز، کبک دری،  خرس قهوه ای، سنجاب و … داشته باشد.

این منطقه ۶۲ هزار هکتار بزرگی دارد و در ســه شهرستان بروجن، لردگان و اردل قرار گرفته است.
منطقه حفاظت شده سبز کوه

پارک ملی تنگ صیاد

پارک ملی تنگ صیاد در مسیر شهرکرد به اصفهان در ۱۵ کیلومتری شهرکرد واقع شده است و از حیات‌وحش باورنکردنی و مناظر بی‌بدیل برخوردار است. بر طبق بررسی‌های انجام شده در این منطقه ۲۵۲ گونه از ۵۲ گیاه، شناسایی شده است.

 پارک ملی تنگ صیاد در مسیر شهرکرد به اصفهان در ۱۵ کیلومتری شهرکرد واقع شده است و از حیات‌وحش باورنکردنی و مناظر بی‌بدیل برخوردار است. بر طبق بررسی‌های انجام شده در این منطقه ۲۵۲ گونه از ۵۲ گیاه، شناسایی شده است.
پارک ملی تنگ صیاد

جهت مسافرت های خانوادگی و یا با تور رستاک برای شما اتوبوس ، میدل باس ون را بصورت انلاین اجاره می دهد

می توانید با مشاهده نرخ و سایر امکانات آن را رزرو نموده و آسوده خاطر سفر کنید .


چشمه سیاسرد

چشمه سیاسرد در ۵ كیلومتری شهر بروجن قرار گرفته است. هوای خنك و مطبوع و درختان زیبا و كهنسال اطراف این چشمه مكانی بسیار زیبا برای تفرج و استراحت ساكنین شهر بروجن و سایر گردشگران به وجود آورده است؛ به طوری كه همه روزه و به ویژه در روزهای تعطیل، این مكان شاهد گشت و گذار تعداد زیادی از مسافران و گردشگران می باشد. فضاسازی های مناسب و سهل الوصول بودن، میل به بازدید از این گردشگاه را دوچندان كرده است.

چشمه سیاسرد در ۵ كیلومتری شهر بروجن قرار گرفته است.
چشمه سیاسرد

آبشار زرد لیمه

آبشار زرد لیمه یا بوینه در انتهای دره زرد لیمه در منطقه دیناران شهرستان اردل واقع شده است. این آبشار دارای عرض تاج ۶۵ متر و ارتفاع ۴۰ متر است که در کنار طبیعت جنگل های بلوط زاگرس، مراتع سرسبز و آثار باستانی همچون پل خدا آفرین، ایل راه باستانی، سنگ حجاری شده ۶۰۰۰ ساله که حدود ۷۳ پله از آن باقی مانده، آن را به یکی از زیباترین مناطق گردشگری ناشناخته ایران بدل کرده است.

 آبشار زرد لیمه یا بوینه در انتهای دره زرد لیمه در منطقه دیناران شهرستان اردل واقع شده است. این آبشار دارای عرض تاج ۶۵ متر و ارتفاع ۴۰ متر است
آبشار زرد لیمه

تالاب سولقان

تالاب سولگان در نزدیکی گندمان در استان چهار محال و بختیاری قرار دارد. اين تالاب بيش از هشت کيلومتر مربع مساحت دارد که عمق آب آن در گذشته متجاوز از يک متر بود. و به همين دليل محل مناسبي براي زندگي مرغان آبي بود و انواع مختلف پرندگان مهاجر را به خود جلب مي‌کرده ولي به علت عدم توجه کافي و بهره‌برداري هاي نامعقول و غيراصولي از آب و زمين هاي حاشيۀ اين تالاب، تعداد پرندگان مهاجر رو به کاهش گذاشته و فضاي زيباي آن تخريب شده است. از انواع پرندگاني که در اين تالاب مورد شناسايي قرار گرفته‌اند مي‌توان به چنگر، يوزگنبي، قورقور و قزل غاز اشاره کرد.

 تالاب سولگان در نزدیکی گندمان در استان چهار محال و بختیاری قرار دارد.
تالاب سولقان

خانه ستوده چالشتری

خانه ستوده چالشتری در واقع آخرين بخش هاي بر جاي مانده از مجموعه بناهاي مرتبط با ارگ چالشتر و مربوط به اواخر دوره قاجاريه به حساب مي آيد كه قسمت اندروني، بخش حاكم نشين قلعه مذكور را تشكيل مي داده است.

دیدنی های چهارمحال و بختیاری  سامانه جامع گردشگری رستاک
خانه ستوده چالشتری

قلعه صمصام السلطنه

اين قلعه به دست صدر اعظم ايران در دوره مشروطه نجفقلي خان ملقب به صمصام السلطنه که داراي ايوان و پيشخوان ستون دار سنگي است، در شلمزار ۴۰ کيلومتري شهرکرد واقع گرديده است

 اين قلعه به دست صدر اعظم ايران در دوره مشروطه نجفقلي خان ملقب به صمصام السلطنه که داراي ايوان و پيشخوان ستون دار سنگي است، در شلمزار ۴۰ کيلومتري شهرکرد واقع گرديده است
قلعه صمصام السلطنه

   تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید


منطقه حفاظت شده جنگلی هلن

منطقه حفاظت شده هلن در فاصله ۱۱۰ کیلومتری از مرکز استان چهارمحال و بختیاری و در مجاورت شهر ناغان در محدوده شهرستان‌های اردل، لردگان و کیار قرار دارد. دشت هلن از نظر توپوگرافی کاملاً کوهستانی بوده که بلندترین نقطه آن کوه بزمنی با ارتفاع ۳۲۲۵ متر و کمترین ارتفاع آن در حاشیه رودخانه ارمند با ارتفاع ۱۱۶۸ متر از سطح دریا می‌باشد. دشت هلن از نظر اقلیمی نیمه مرطوب با تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های نیمه سرد می‌باشد.

 منطقه حفاظت شده هلن در فاصله ۱۱۰ کیلومتری از مرکز استان چهارمحال و بختیاری و در مجاورت شهر ناغان در محدوده شهرستان‌های اردل، لردگان و کیار قرار دارد.
منطقه حفاظت شده جنگلی هلن

دریاچه شلمزار

دریاچه شَلَمزار در جنوب شرقی شهر شلمزار از توابع شهرستان کیار و در فاصله ۴۰ کیلومتری شهرکرد (مرکز استان چهارمحال و بختیاری) قرار دارد. این دریاچه با جلوه بی‌نظیر خود یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان کیار به شمار می‌رود. از جمله امکانات گردشگری این دریاچه امکان ماهیگیری، پارک بازی کودکان، آلاچیق‌ها، باغ پرندگان و مزارع توت فرنگی و زعفران می‌باشد.

دریاچه شَلَمزار در جنوب شرقی شهر شلمزار از توابع شهرستان کیار و در فاصله ۴۰ کیلومتری شهرکرد (مرکز استان چهارمحال و بختیاری) قرار دارد.
دریاچه شلمزار

چشمه زنه

چشمه زنه در دامنه کوه‌های جهان‌بین در ۲ کیلومتری شهر هَفشِجان و ۲۰ کیلومتری شهرکرد (مرکز استان چهارمحال و بختیاری) قرار دارد.در پیرامون این چشمه خروشان، درختان تنومندی روییده‌اند که این امر سبب به وجود آمدن فضایی زیبا و مفرح شده است. این چشمه در ایام سال تفرجگاهی برای اهالی منطقه به شمار می‌رود.

 چشمه زنه در دامنه کوه‌های جهان‌بین در ۲ کیلومتری شهر هَفشِجان و ۲۰ کیلومتری شهرکرد (مرکز استان چهارمحال و بختیاری) قرار دارد.
چشمه زنه

روستای لندی

روستای لندی از توابع بخش میانکوه شهرستان اردل در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد. این روستا در دل خود جاذبه‌ای دیدنی چون آبشار لندی را نیز جای داده است. آبشار لندی هم یکی از آبشارهای دائمی و زیبای استان چهارمحال و بختیاری است که در منطقه شلیل از توابع شهرستان اردل قرار گرفته است. طول تقریبی این آبشار متر۴۰ و عرض تاج آن ۳ متر است. آب این آبشار وارد رودخانه بازفت شده و نهایتا در پشت سد کارون ۴ انباشته می‌شود.

روستای لندی از توابع بخش میانکوه شهرستان اردل در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد.
روستای لندی

 برای خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین به رستاک تیکت مراجعه کنید


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید