دیدنی های گرجستان

0
1470

پل صلح تفلیس

پل روی رود کورا در شهر تفلیس، پایتخت گرجستان یک پل پیاده‌رو به دستور شورای شهر تفلیس ساخته شد که هدف آن ایجاد ارتباط با دنیای قدیم و مدرن تفلیس بود و این پل را پل صلح نامیدند که ۱۵۰ متر طول دارد. رود کورا شهر تفلیس را به دو قسمت کرده است که با این پل دوباره اتصال بین دو قسمت شهر برقرار شد

پلروی رود کورا در شهر تفلیس، پایتخت گرجستان یک پل پیاده‌رو به دستور شورای شهر تفلیس ساخته شد
پل صلح تفلیس

دلفیناریوم باتومی

پارک دلفین‌ها یکی از دیدنی‌های باتومی است که در خیابان روستاولی قرار دارد. این دلفیناریوم در سال ۱۹۷۵ افتتاح شد که امکانات فوق‌العاده‌ای برای سرگرمی گردشگران فراهم می‌کند. در این پارک هیجان‌انگیز می‌توانید از دلفین‌های تعلیم داده شده و باهوش دیدن کنید و نهایت لذت را ببرید. هر ساله گردشگران برای تماشای نمایش دلفین‌ها مثل بازی با توپ، پرش از حلقه و ایستادن روی دم به باتومی می‌روند. در تابستان به دلیل استقبال بیشتر مردم، نمایش دلفین‌ها روزانه در سه سانس ارائه می‌شود. همچنین این دلفیناریوم یکی از معروف‌ترین مکان‌ها برای تفریح در بین مردم باتومی به شمار می‌رود.

پارک دلفین‌ها یکی از دیدنی‌های باتومی است که در خیابان روستاولی قرار دارد.
دلفیناریوم باتومی

تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید.رستاک پیشرفته ترین سیستم رزرواسیون هتل ویلا و سوییت را در اختیار دارد . انلاین رزرو کنید و پشتیبانی ۲۴ ساعته را درک کنید.


مجسمه مادر

مجسمه مادر گرجستان یا کارتیس ددا، از بناها و مجسمه‌های بسیار زیبای تفلیس به شمار می‌رود که بر فراز تپه‌های سولالاکی این شهر واقع شده است. از تمام زوایای شهر تفلیس و در هر کجای که بایستید، مجسمه کارتلیس ددا را مشاهده می‌کنید. این مجسمه توسط یک مجسمه‌ساز گرجی به نام الگوجا آماشوکلی در سال ۱۹۵۸ به مناسبت هزار و پانصد سالگی شهر تفلیس ساخته شد. امروزه مجسمه مادر گرجستان در شهر تفلیس گرجستان، نماد بسیار مهمی و با ارزشی برای گرجی‌ها به شمار می‌رود. این مجسمه نزذیک به ۲۰ متر ارتفاع دارد و جنس آن از آلومینیوم است. این مجسمه به شکل یک زن گرجی طراحی شده که لباس محلی مردمان گرجی را برتن کرده است.

  مجسمه مادر  در تفلیس عکس از رستاک
مجسمه مادر در تفلیس عکس از رستاک

آکواریوم باتومی

 اگر می‌خواهید بخشی از زیبایی‌های باتومی را ببینید و غرق در هیجان و شگفتی شوید سری به آکواریوم باتومی بزنید. آکواریوم باتومی در بندر شهر باتومی قرار دارد و به یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های مورد بازدید گردشگران در تور گرجستان تبدیل شده است. در ابتدای تأسیس این آکواریوم تنها ۶۰ گونه جانور در آن وجود داشت اما اکنون در آکواریوم باتومی بیش از ۱۰۰ گونه مختلف ماهی‌ها و آبزیان از سراسر دنیا زندگی می‌کنند که بدون شک با مشاهده طراحی این آکواریوم نمی‌توانید چشم از آن بردارید.

اکواریوم باتومی
آکواریوم باتومی

تندیس علی و نینو

تندیس علی و نینو (Monument Ali and Nino) یکی از رمانتیک‌ترین دیدنی‌های گرجستان محسوب می‌شود که در در نزدیکی ساحل باتومی قرار دارد. فردی به نام تامارا سازنده تندیس علی و نینو، این اثری هنری، مدرن و زیبا شناخته می‌شود. این مجسمه متحرک ۷ متر ارتفاع دارد و از لایه‌های فلزی ساخته شده است. یک زن و یک مرد را در این تندیس می‌بینید که نماد پسری مسلمان از آذربایجان به نام علی و دختری از گرجستان به نام نینو محسوب می‌شود. طراحی تندیس علی و نینو به صورتی است که دو مجسمه از در مدت ۸ الی ۱۰ دقیقه به هم نزدیک می‌شوند، یکدیگر را به آغوش می‌کشند و سپس از یکدیگر دور می‌شوند. بر اساس رمانی نوشته‌ی “کوربان سعید” علی و نینو عاشق یکدیگر بودند و پس از فراز و نشیب‌های فراوان به هم می‌رسند اما جنگ دوباره آن‌ها را از هم دور می‌کند. ا

تندیس علی و نینو (Monument Ali and Nino) یکی از رمانتیک‌ترین دیدنی‌های گرجستان محسوب می‌شود که در در نزدیکی ساحل باتومی قرار دارد.
تندیس علی و نینو

پارک آبی جینو پارادایس

 پارک آبی جینو پارادایس، اولین پارک چند منظوره در گرجستان است که شامل مجموعه آبی بزرگ، اتاق تناسب اندام، مرکز آبگرم و سلامتی و فودکورت‌های متعدد می‌شود. این پارک با بیش از ۲۰ هکتار وسعت توانسته انواع سرسره‌ها و استخرهای آبی را در خود قرار دهد. در بازدید از پارک آبی جینو پارادایس که تفرجگاهی چهار فصل است می‌توانید به گشت‌و‌گذار بپردازید. همچنین از شنا کردن در استخرهای متنوع و سورتمه سواری مهیج این پارک آبی لذت ببرید. از دیگر دیدنی‌های پارک آبی جینو پارادایس، بخشی است که مخصوص به کودکان است. در این بخش انواع سرسره‌های آبی و زمین‌بازی چمنی را خواهید دید که کودکان می‌توانند از تفریحات آن لذت ببرند.

پارک آبی جینو پارادایس، اولین پارک چند منظوره در گرجستان است که شامل مجموعه آبی بزرگ، اتاق تناسب اندام، مرکز آبگرم و سلامتی و فودکورت‌های متعدد می‌شود.
پارک آبی جینو پارادایس

برج الفبا

برج الفبا جزء یکی از جاذبه‌های پر بازدید در باتومی است. این برج، سازه‌ای به ارتفاع ۱۳۰ متر است که نمادی از قدمت ۵ هزار ساله حروف الفبای گرجی به شمار می‌رود. در بازدید از برج الفبا، طرحی مارپیچ دوگانه که به ساختار  DNA شبیه است را می‌توانید مشاهده کنید. برج که در پارک میراکل گرجستان واقع شده است، در بازدید از برج الفبا می‌توانید به بالاترین نقطه ساختمان بروید و یک رستوران بی‌نظیر را ببینید که نمایی باشکوه و خیره‌کننده از چشم‌انداز اطراف برج را برای شما به معرض نمایش گذاشته است.

برج الفبا جزء یکی از جاذبه‌های پر بازدید در باتومی است. این برج، سازه‌ای به ارتفاع 130 متر است که نمادی از قدمت 5 هزار ساله حروف الفبای گرجی به شمار می‌رود.
برج الفبا

دریاچه لیسی

دریاچه لیسی در شما‌ل‌غرب شهر تفلیس قرار دارد. این دریاچه در مجاورت رود کورا واقع شده است و ۱۶ کیلومتر مساحت دارد. رفتن به دریاچه زیبای لیسی کافی است به خیابان نوتسوبیدزه تفلیس بروید و از سربالایی‌های تند و پرشیب گذر کنید. بعد از گذر این راه پرهیجان به منطقه بی‌نظیر و جنگلی می‌رسید و با دریاچه بزرگ و زیبا که در دل آن واقع شده است روبرو می‌شوید. پیشنهاد می‌کنیم وقتی ماشین خود را در این مکان پارک کردید، دوچرخه‌ای اجاره کنید و در اطراف دریاچه لیسی وقت بگذرانید. امروزه از دریاچه لیسی جهت پرورش ماهی، انجام تفریحات و ورزش‌های آبی از جمله قایق‌سواری، شنا و استراحت نیز استفاده می‌شود. همچنین با گشت‌وگذار در اطراف دریاچه لیسی می‌توانید ساعت‌ها آفتاب بگیرید و از فروشگاه‌های بامزه بستنی فروشی آن خرید کنید و لذت ببرید.

دریاچه لیسی در شما‌ل‌غرب شهر تفلیس قرار دارد. این دریاچه در مجاورت رود کورا واقع شده است و 16 کیلومتر مساحت دارد.
دریاچه لیسی

منطقه حمام های سولفور

در بخش قدیمی شهر تفلیس حمام‌هایی به چشم می‌خورند که حمام سولفور نام دارند. این حمام ها به علت خاصیت درمانیشان در بین مردم گرجی و گردشگران محبوبیت زیادی داردبدون هیچ وسیله گرمایشی آب آن‌ها گرم می‌شد و مردمان زیادی برای حمام کردن با این آب‌های گوگردی به گرجستان سفر می‌کنند. حمام های سولفور تفلیس در حال حاضر در دو نوع عمومی و خصوصی با وان‌های پر از آب گرم سولفوریک به گردشگران تور تفلیس خدمات ارائه می‌دهند که با پرداخت هزینه‌ای بیشتر می‌توانید از استحمام در حمام‌های خصوصی و خدمات ماساژ نهایت لذت را ببرید. این حمام‌ها با خاصیت درمانیشان تمام بیماری‌ها را از تن شما خارج می‌زدایند. 

در بخش قدیمی شهر تفلیس حمام‌هایی به چشم می‌خورند که حمام سولفور نام دارند. این حمام ها به علت خاصیت درمانیشان در بین مردم گرجی و گردشگران محبوبیت زیادی داردبدون هیچ وسیله گرمایشی آب آن‌ها گرم می‌شد و مردمان زیادی برای حمام کردن با این آب‌های گوگردی به گرجستان سفر می‌کنند
منطقه حمام های سولفور

تله کابین آرگو

تله کابین آرگو یکی از مراکز تفریحی و دیدنی باتومی به شمار می‌رود که در مرتفع‌ترین نقطه این شهر یعنی در کوه‌های آنورا قرار دارد. تله‌کابین آرگو باتومی ۲۵۰ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است و ۲۰ کابین ۸ نفره دارد. از فراز این تله‌کابین، شهر زیبای باتومی و پهنه آبی دریای سیاه زیر پایتان قرار می‌گیرد و لحظات خوشی را برای شما و همراهانتان به ارمغان می‌آورد. از بالای تله‌کابین آرگو، کوه‌های احاطه‌کننده شهر باتومی، دریای سیاه و چشم‌انداز منحصر به فردی از این شهر در برابر دیدگان شما قرار می‌گیرد که بسیار جذاب و تماشایی است. طراحی تله‌کابین آرگو توسط کمپانی اتریشی انجام گرفت که در طول یک ساعت می‌تواند ۵۰۰  مسافر و گردشگر را جابه می‌کند و همه روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب میزبان گردشگرانی است که به شهر باتومی سفر می‌کنند.

تله کابین آرگو یکی از مراکز تفریحی و دیدنی باتومی به شمار می‌رود که در مرتفع‌ترین نقطه این شهر یعنی در کوه‌های آنورا قرار دارد. تله‌کابین آرگو باتومی 250 متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است و 20 کابین 8 نفره دارد
تله کابین آرگو

جهت خرید تور های تفلیس و باتومی به سایت رستاک تور یا با کارشناسان ما در ارتباط باشید ۰۲۱۸۸۱۴۱۴۶۸


امکانات اقامتی و خدمات رستاک

اپلیکیشن رستاک رزرو هتل ،ویلا و واحد های بوم گردی و نیز خدمات گردشگری شامل: راهنما،غذای محلی و سنتی ،اتومبیل با راننده و سوغاتی را ان لاین در اختیار شما قرار می دهد . این فرصت را از دست ندهید.ان را از کافه بازار رایگان دانلود کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید