معرفی شیطان کوه لاهیجان

0
218

معرفی شیطان کوه لاهیجان همچون زاینده‌رود برای اصفهان، قلب شهر محسوب می‌شود. کوهی سرسبز و زیبا پوشیده از درختان بلند که تپه‌ماهورهای آن پوشیده از بوته‌های چای است. امکان ندارد کسی به لاهیجان سفر کند و شیطان کوه را از قلم بندازد؛ چراکه این کوه در هر کجای شهر که باشید در برابر شما قد علم خواهد کرد و شما را دعوت می‌کند تا از فراز آن چهره‌ای دوست داشتنی شهر را نظاره‌گر باشید.

معرفی شیطان کوه لاهیجان
معرفی شیطان کوه لاهیجان همچون زاینده‌رود برای اصفهان
معرفی شیطان کوه لاهیجان

شیطان کوه کجاست؟

معرفی شیطان کوه لاهیجان، امتداد رشته‌کوه‌های البرز است که دامنه‌های سر سبز و جنگلی آن در شرق گیلان و شهر زیبای لاهیجان فرود آمده است. اینجا یکی از مشهورترین جاهای دیدنی لاهیجان و گیلان است. لاهیجان را همه به چای خوش عطر و خوش طعم می‌شناسند؛ اما نوشیدن این چای در ارتفاعاتی مشرف به این شهر زیبا و دوست‌داشتنی تجربه‌ای متفاوت را برای شما رقم خواهد زد.

نزدیکترین فرودگاه به لاهیجان، فرودگاه سردارجنگل رشتواقع در ۴۰ کیلومتری این شهر است. برای تهیه بلیط از سایت رستاک و برای رزرو اقامتگاه با نرخ های ویژه از سیستم رزرواسیون رستاک با خدمات جانبی گردشگری استفاده نمایید.

شیطان کوه
معرفی شیطان کوه لاهیجان، امتداد رشته‌کوه‌های البرز
شیطان کوه

برای رفتن به معرفی شیطان کوه لاهیجان نیازی نیست مسافتی طولانی را طی کنید یا تدارکات خاصی ببینید، شیطان کوه در قلب شهر لاهیجان و در دسترس است. شیطان کوه در فاصله ۳۵۱ کیلومتری تهران قرار دارد و شما از تهران چهار ساعت و ۴۸ دقیقه زمان در پیش رو خواهید داشت.

شما می‌توانید بدون تدارک امکانات رفاهی خاصی به این کوه زیبا بروید؛ چراکه همه چیز از پیش برای تماشای غروبی زیبا بر فراز شهر لاهیجان آماده است. شیطان کوه بام لاهیجان است و از آنجا نمایی کامل از شهر و استخر زیبا و وسیع شهر لاهیجان پیدا است. ناگفته نماند که اگر اهل پیاده روی و کوهنوردی باشید می‌توانید با عبور از مسیر پلکانی کنار استخر لاهیجان و از دل مسیری ‌سرسبز با درختان گردو و انار خود را به این بام و در واقع قله این کوه زیبا برسانید.

علت نامگذاری شیطان کوه

در همین ابتدا بگوییم که ترس و وحشت را از دل دور کنید چون حضور شیاطین در این مکان هیچ‌گونه صحت و مبنای حقیقی نداشته و ندارد. نام خاص و عجیب معرفی شیطان کوه لاهیجان نکته جالب‌توجهی به شمار می‌رود. این مکان درگذشته‌های دور به منطقه شاه‌نشین یا شیخان معروف بوده ولی امروزه آن را به نام شیطانکوه می‌شناسیم. حال نفس عمیقی بکشید و در کمال آرامش علت نام‌گذاری شیطان کوه را در دل قصه‌های سرگرم‌کننده‌ای که در ادامه روایت می‌کنیم، دنبال کنید.

با استفاده از وسیله شخصی یا اجاره با راننده انواع اتومبیل با خدمات از سیستم رستاک می توانید به گردشگری در این شهر بپردازید.

طبیعت شیطان کوه
در همین ابتدا بگوییم که ترس و وحشت را از دل دور
طبیعت شیطان کوه

تفرجگاه بزرگان و ممنوعیت ورود مردم عادی 

در این مکان غاری قدیمی وجود دارد که در گذشته به‌عنوان تفرجگاه اختصاصی بزرگان در پی یک شکار جانانه مورداستفاده قرار می‌گرفت. ازاین‌رو ورود مردم عادی به این منطقه ممنوع و به منطقه شیخان مشهور بود. این نام با گذر زمان در میان مردم به معرفی شیطان کوه لاهیجان تغییر کرد و البته صداهای وهمناکی که در این مکان شنیده می‌شود در این نام‌گذاری بی‌تأثیر نبوده است. پیشنهاد می کنیم مقاله ی غارهای ایرانی را برای شناخت غارها مطالعه کنید.

رستوران زیبا
در این مکان غاری قدیمی وجود دارد که در گذشته به‌عنوان تفرجگاه اختصاصی بزرگان
رستوران زیبا

روایت حمله شاه‌عباس صفوی

گفته می‌شود این منطقه محل زندگی فرد بانفوذ و قدرتمندی به نام احمدخان بوده، به همین دلیل به منطقه شاه‌نشین شهرت داشته است. از آنجایی‌که در همیشه روی یک پاشنه نمی‌چرخد و هیچ قدرت و مکنتی ابدی نیست؛ روزی به سر شاه‌عباس صفوی می‌زند تا با حمله به منطقه شاه‌نشین آن را به تصرف خود درآورد که اتفاقاً موفق هم می‌شود. قلعه‌ای که روزی پناهگاه احمدخان بود رفته‌رفته تبدیل به مخروبه می‌شود و مردم رونق آن را فراموش می‌کنند؛ به همین خاطر و شاید هم به خاطر خوش آمد شاه‌عباس نام معرفی شیطان کوه لاهیجان را بر این مکان می‌نهند.

جهت مسافرت های خانوادگی و یا با تور رستاک برای شما اتوبوس ، میدل باس ون را بصورت آنلاین اجاره می دهد که می توانید با مشاهده نرخ و سایر امکانات آن را رزرو نموده و آسوده خاطر سفر کنید .

گنج پنهان و مارهای نگهبان 

روایت دیگری هم در مورد این مکان وجود دارد؛ مطابق با افسانه‌ای قدیمی این کوه آبستن کوهی از طلا و گنج است که توسط مارهای عظیم‌الجثه محافظت می‌شود. از سوی دیگر پیچیدن صدای موهوم وحشتناکی که از دل کوه شنیده می‌شود، گمان حضور معرفی شیطان کوه لاهیجان در این منطقه را تقویت می‌کند.

رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگفت انگیزی برای شما دارد . تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید. همچنین برای ارتباط با تورها و رزرو بلیط از طریق شماره تماس ۰۹۱۲۳۱۷۵۳۴۸ در ارتباط باشید.

وسوسه شیطانی و سقوط از شیطانکوه

 و اما شنیدن تفسیر محلی‌ها و مسافران از نام شیطانکوه هم جالب است؛ آن‌ها بر این باورند زمانی که بر فراز کوه ایستاده‌اید، شدیداً غرق در نخوت هستید، در این هنگام وسوسه‌ای بی‌امان به جان‌تان می‌افتد تا به سمت پایین کوه بشتابید. عجله هم که کار شیطان است نتیجه‌ای جز پشیمانی و سقوط به دره ندارد و این‌گونه است که نام شیطان کوه را برازنده این مکان دانسته‌اند.معرفی شیطان کوه لاهیجان

طبیعت لاهیجان
 و اما شنیدن تفسیر محلی‌ها و مسافران از نام شیطانکوه هم جالب
طبیعت لاهیجان

دسترسی به شیطان کوه

برای رفتن به شیطانکوه هم می‌توانید از خودروی شخصی استفاده کنید و هم سیستم حمل‌ونقل عمومی.
سفر با وسایل حمل‌ونقل عمومی: برای رفتن به شیطانکوه دو انتخاب دارید، یا با اتوبوس به پایانه رشت بروید و یا از طریق هواپیما خود را به فرودگاه رشت برسانید. از این به بعد می‌توانید سوار بر تاکسی‌های خطی داخل شهر به شیطان کوه بروید.معرفی شیطان کوه لاهیجان

پل سیمانی
برای رفتن به شیطانکوه هم می‌توانید
پل سیمانی


سفر با خودرو شخصی: باگذشت حدود سه ساعت و نیم رانندگی و طی‌کردن ۳۳۰ کیلومتر از شهرهای کرج و قزوین به رشت خواهید رسید. بعد از عبور از پلیس‌راه رشت، بدون وارد شدن به داخل رشت از خروجی شهر سنگر خارج شوید و ۴۲ کیلومتر به سمت شرق این مسیر زیبا برانید تا به لاهیجان برسید. از این به بعد چالش خاصی برای رسیدن به شیطانکوه ندارید چون از میان شهر پیش چشم‌تان قدعلم‌می‌کند.معرفی شیطان کوه لاهیجان

تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید

برای خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین به رستاک تیکت مراجعه کنید

دیدنی‌های شیطان کوه

با ورود به این منطقه گردشگری می‌توانید از جاذبه‌های دیگری هم دیدن کنید که در ادامه توضیح خواهیم داد.

استخر شیطانکوه لاهیجان

در مقابل شیطان کوه برکه کوچک و چشم‌نوازی به مساحت ۱ هکتار وجود دارد که یک جزیره نقلی و زیبا را همچون زمرد سبز در آغوش گرفته است. در میان این جزیره عمارتی قدیمی وجود دارد که به‌وسیله یک پل به ضلع جنوبی استخر متصل می‌شود.
این برکه تماشایی که به دستور شاه‌عباس صفوی ساخته‌شده در گذشته به «میان پشته» معروف بود و از آن برای کشت و آبیاری مزارع چای و برنج استفاده می‌شد. امروزه این استخر تبدیل به دریاچه‌ای مصنوعی شده که آب جاری در آبشار مصنوعی شیطانکوه را تأمین می‌کند.معرفی شیطان کوه لاهیجان

استخر شیطان کوه
این برکه تماشایی که به دستور شاه‌عباس صفوی
استخر شیطان کوه

زیپ لاین لاهیجان

زیپ لاین لاهیجان مسیری در حدود یک کیلومتر دارد که میان دو نقطه میانه پله‌های منتهی به شیطان کوه تا حاشیه استخر لاهیجان در نزدیکی هتل جهانگردی امتداد پیدا می‌کند. اگر تا به امروز چنین تجربه‌ای نداشتید، زیپ‌لاین لاهیجان مسیری زیبا و هیجان‌انگیز دارد که از فراز شیطان کوه و استخر لاهیجان عبور می‌کند. برای رسیدن به این زیپ لاین فقط کافی است با بالا رفتن از پله‌های حاشیه استخر لاهیجان مسیر بام سبز را طی کنید و خود را به نقطه آغاز آن برسانید.

زیپ لاین
زیپ لاین لاهیجان مسیری در حدود یک کیلومتر دارد که میان دو نقطه میانه پله‌های
زیپ لاین

آبشار مصنوعی شیطان کوه

آبشار سحرانگیزی با پشت سر گذاشتن شکوه این کوه سبز مخملی سرازیر می‌شود و در پایین کوه بر این‌همه زیبایی زانو میزند و آرام می‌گیرد. شما هم می‌توانید با طی‌کردن مسیر پلکانی و زیبای شیطانکوه با این آبشار همراه شوید. در فراز بام سبز لاهیجان بایستید و از تماشای مناظر دلکش و شنیدن نوای دل‌نشین آب لذت ببرید.معرفی شیطان کوه لاهیجان

بام سبز لاهیجان

بام سرسبز درست بر فراز شیطان کوه قرار دارد و کسانی که در پای کوه ایستاده‌اند را به مبارزه می‌طلبد. بام سبز با طراوت و نشاط مثال‌زدنی‌اش آن‌چنان روح تازه‌ای در وجود ایشان می‌دمد که بی‌پروا به جنگ دل‌مشغولی‌هایشان بروند

بام سبز
بام سبز

فصل مناسب برای بازدید از شیطان کوه چه زمانی است؟

بهترین فصل برای بازدید از شیطان کوه، فصل بهار است. اگر فصل بهار را از دست دادید، نگران نباشید، شیطان کوه در اوایل فصل پاییز نیز بسیار جذاب و دیدنی است.

رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگفت انگیزی برای شما دارد . تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید. همچنین برای ارتباط با تورها و رزرو بلیط از طریق شماره تماس ۰۹۱۲۳۱۷۵۳۴۸ در ارتباط باشید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید