جاهای دیدنی کلیبر

0
276

شهر کلیبر در استان آذربایجان شرقی قرار دارد. برای توصیف این شهر می‌توان گفت که بهشتی کوچک در آذربایجان شرقی است. این شهر پر از منظره‌های طبیعی چشم‌نواز است. در سفر به شهر کلیبر شاهد شکوه و زیبایی طبیعت و همین طور عظمت خالق توانا خواهید بود. آثار تاریخی شهرستان کلیبر نشانگر فرهنگ و تمدن کهن این دیار است. در ادامه از جاهای دیدنی کلیبر و جاذبه های گردشگری کلبیر بیشتر گفته‌ایم.

 آذربایجان شرقی

استان آذربایجان شرقی یکی از شهرستان های محبوب کشور عزیزمان ایران می باشد که دارای جاذبه های بسیاری می باشد، از جمله مکان های دیدنی این استان می توان به شهرستان کلیبر اشاره نمود که به بهشت گمشده ایران معروف است.

 آذربایجان شرقی
 آذربایجان شرقی

شهرستان کلیبر

این شهرستان واقع در استان آذربایجان شرقی می باشد که در کوهپایه قرار گرفته است، شهرستان کلیبر در فاصله ۲۱۰ کیلومتری شمال شرق تبریز و ۸۱۲ کیلومتری شمال غرب تهران و ۶۳ کیلومتری شمال غرب اهر می باشد. شاید دلایل خاصی برای تبدیل شدن این شهر به یک جاذبه گردشگری از جمله قرار داشتن در کنار جنگل ارسباران و مکان های حفاظتی زیبا، و آب و هوای سالم و روحبخش دانست.

جهت مشاوره و برنامه سفر این مسیر با همکاران رستاک در ارتباط باشید.امکانات اقامتی در کلیبر ، تبریز تدارک دیده شده است.

کلیبر
کلیبر

مکان های دیدنی کلیبر

جنگل ارسباران

جنگل ارسباران در مجاورت کشور  جمهوری آذربایجان و ارمنستان واقع شده است، پوشش گیاهی بیابان های نیمه خشک، علفزارهای آلپی، چراگاه ها  و جنگل های متراکم می باشد که از جمله ذخیره های زیست محیطی با اهمیت دنیا محسوب می گردد.

تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید.

جهت تهیه بلیط داخلی و خارجی با شماره ۸۸۱۴۱۴۶۸ نیز تماس حاصل فرمایید.

جنگل ارسباران یا جنگل قره داغ دارای درخت های سرسبز با تنوع بسیار، همچنین حیوانات گوناگونی می باشد. به طوری که در پارک ملی ارسباران بالغ بر ۳۲۰ گونه جاندار زندگی می نمایند، و موشوع جالب تر اینکه ۱۰۸۰ نوع گیاه در این جنگل وجود دارند.

جنگل ارسباران
جنگل ارسباران

قلعه بابک

قلعه بابک یا همان قلعه جمهور، دژ بابک و .. که تاریخچه ی تاسیسش به دوره ی ساسسانیان باز می گردد، یکی از مکان های دیدنی کلیبر به شمار می رود. این دژ در فاصله ۳ کیلومتری شهرستان کلیبر قرار دارد که دارای دو مسیر آسفالت شده و مسیر خاکی دیگری که در پایان به یکدیگر ملحق می شوند.جاهای دیدنی کلیبر

قلعه بابک
قلعه بابک

پس از رسیدن به بالا، پله های سیمانی را باید پشت سر بگذارید تا به قلعه برسید. در میانه ی راه پله ها کافه ای وجود دارد که جهت استراحت و نفس تازه کردن مکان خوبی است، از آن جا می توانید حین میل نمودن چای به منظره زیبای درختان نظاره کرده و از هوای سالم و خوب آنجا نهایت لذت را ببرید.جاهای دیدنی کلیبر

قلعه زیبا و تاریخی بابک دارای ارتفاع ۲۳۰۰ متری می باشد که در زمان ساسانیان ایجاد شد اما بابک خرمدین سردار معروف ایرانی هنگام نبرد با حکومت عباسیان وارد این قلعه گردید که بر همین اساس هم نام این دژ، قلعه ی بابک نام گرفت. این قلعه اقامتگاه بابک خرمدین بوده است.

قلعه پیغام

نزدیک به رودخانه کلیبر و در جنوب شهرستان کلیبر قلعه پیغام واقع شده است که زمان اشکانیان برای محافظت از این شهر در کوهپایه احداث شده است.این قلعه ی تاریخی و بااهمیت در نتیجه بی توجهی مسئولان، و همچنین کاوش و چاه کنی های نامناسب به این قلعه لطمات زیادی وارد شده است.جاهای دیدنی کلیبر

عزیزانی که تمایل به معرفی امکانات اقامتی و خدمات خود بصورت رایگان را دارند لطفا با شماره ۰۲۱۸۸۱۴۱۴۶۸ دفتر مرکزی رستاک هماهنگی فرمایند.

قلعه پشتو

قلعه پشتو یا پشتاب بر روی قله ای با ارتفاع ۳۰۰۰ متری، بین دو روستای کوجان و پشتاب قرار گرفته است. این قلعه در حقیقت در آن زمان نقش نظامی داشته و برای محافظت از شهر احداث شده بوده است.

قلعه پشتو
قلعه پشتو

قلعه ی آوارسین

در روستای آوارسین قلعه ی تاریخی دیگری به نام قلعه ی آوارسین وجود دارد که از جاذبه های گردشگری شهرستان کلیبر به حساب می آید. این بنای تاریخی به ثبت جهانی رسیده است.جاهای دیدنی کلیبر

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از

سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید .

پل خداآفرین

در شهرستان خداآفرین پل خداآفرین قرار گرفته که بر روی رود مرزی ارس احداث شده است. خداآفرین دو پل جدا از یکدیگر بوده که یکی از این پل ها زوال یافته است. دو پل خداآفرین دارای فاصله ای به اندازه ۸۰۰ کیلومتر در قره داغ و قره باغ ایجاد شده اند.

پل خداآفرین
پل خداآفرین

عمارت طومانیانس

عمارت طومانیانس دارای دو طبقه با سقف های گچ بری شده زیبا می باشد که در دشتی بزرگ احداث شده است. ساخت این بنا که یکی از بناهای خاص و معروف زمان خود بوده، در دوران قاجار انجام شده است.این عمارت منحصر به فرد یک ایوان و چهار برج دارد که معماری آن به سبک قلعه های قرن ۱۹ اروپایی می باشد، چنانچه قصد اسقرار جادری برای استراحت می باشید، در مجاورت این بنا می توانید این کار را انجام دهید.

عمارت طومانیانس
عمارت طومانیانس

پارک جنگلی مکیدی

پارک جنگلی مکیدی در فاصله ۱۴ کیلومتری قلعه بابک قرار دارد؛ به این صورت که برای رسیدن به این پارک باید جاده ی آسفالت قلعه را ادامه داده و به جهت غرب بروید و از روستاهای شجاع آباد، هجران دوست، آغویه، علی آباد عبور کنید.

تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید.

جهت تهیه بلیط داخلی و خارجی با شماره ۸۸۱۴۱۴۶۸ نیز تماس حاصل فرمایید.

پارک جنگلی مکیدی
پارک جنگلی مکیدی

این پارک جنگلی زیبا در دره ای خرم در روستای مکیدی در فاصله ۲۰ کیلومتری کلیبر ساخته شده است که دارای آلاچیق، پارکینگ، بوفه می باشد، تمام شرایط خوب موجود است اما رستوران وجود ندارد پس بهتر است که تمام تدارکات سفر و یک پیک نیک را همراه خود داشته باشید.جاهای دیدنی کلیبر

راهنمای مسیر مکیده دره سی
راهنمای مسیر مکیده دره سی

آب و هوای کلیبر

آب و هوای شهرستان کلیبر چهار فصل است، این منطقه تابستان هایی معتدل و کوههای جنگلی پر از درخت و همچنین زمستان هایی با بارش برف فراوان هستند. از نظر بلندی و پستی شهرستان کلیبر کوهستانی است که رشته کوه اصلی اش قره داغ قله های زیادی دارد که هر کدام دارای ارتفاعات مختلف می باشد.

در این مقاله به مکان های دیدنی کلیبر پرداخته ایم، کلیبر شهرستانی زیبا پر از جاذبه های تاریخی و متفاوت می باشد که هر کدام به تنهایی می تواند یکی از بهترین انتخاب ها برای گردشگران به شمار برود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید