غار سهولان مهاباد

0
184

غارها دنیایی اسرارآمیز و پر از شگفتی هستند که همیشه آدمی را برای کشف راز و رمزهایشان فرا می‌خوانند. جهانی که وقتی به سراغشان بروید از دیدن زیبایی پنهانشان حیرت زده خواهید شد و تمام تصورهای قبلی که از غارها به‌عنوان مکان‌های مخوف با صداهای عجیب و غریب و خفاش‌ها ترسناک داشتید، از بین خواهد رفت و دیوانه‌وار عاشق این جاذبه‌های طبیعی و بی‌نظیر خواهید شد.غار سهولان مهاباد

غار سهولان
غارها دنیایی اسرارآمیز و پر از شگفتی هستند که همیشه آدمی
غار سهولان

در این مقاله همراه رستاک هوم باشید تا یکی از دیدنی‌ترین و تماشایی‌ترین غارهای ایرانی را معرفی کنیم. غاری که بعد از بازدید از آن شیفته‌اش‌ می‌شوید و دل‌تان می‌خواهد نه فقط برای بار دوم بلکه بارها و بارها از آن دیدن کنید. پس با ما در غارنوردی، در غار سهولان مهاباد همراه باشید.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از

سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید

غار سهولان کجاست؟

سهولان، یکی از معروف‌ترین غارهای آبی ایران است که در استان آذربایجان غربی قرار دارد. غار سهولان مهاباد در ۴۳کیلومتری جنوب شرقی شهر مهاباد خودنمایی می‌کند. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، سهولان در محور مهاباد بوکان واقع شده است. در همسایگی این غار، روستای سهولان و رشته‌ کوه‌های کوتر قرار دارند.

تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید.

غار سهولان
سهولان، یکی از معروف‌ترین غارهای آبی ایران
غار سهولان

معرفی غار سهولان مهاباد

سهولان در بین اهالی این منطقه با نام «کونه کوتر» نیز شناخته می‌شود. ماجرا از این قرار است که سهولان، غاری محبوب در بین کبوترهاست. «کونه» در زبان محلی مردمان این منطقه، معانی لانه می‌دهد و کوتر نیز همان کبوتر خودمان است. با این حساب «کونه کوتر» معنای لانه کبوتر می‌دهد. غار سهولان مهاباد

غار آبی تاریخی سهولان
سهولان در بین اهالی این منطقه با نام «کونه کوتر» نیز شناخته می‌شود
غار آبی تاریخی سهولان

ناگفته نماند نام «سهولان» نیز برای این غار بی‌حکمت نیست. سهول در زبان محلی معنای یخ می‌دهد. وجود قندیل‌های بزرگ در این غار باعث شده تا اهالی این قندیل‌ها را به تکه‌های یخ نسبت دهند و نام سهولان را برای این غار برگزینند.

جهت مسافرت های خانوادگی و یا با تور رستاک برای شما اتوبوس ، میدل باس ون را بصورت انلاین اجاره می دهد

می توانید با مشاهده نرخ و سایر امکانات آن را رزرو نموده و آسوده خاطر سفر کنید .

سهولان؛ غاری سحرانگیز

سهولان نیز یکی از بی‌نظیرترین غارها و دومین غار آبی ایران است که قدمت آن به دوران دوم زمین‌شناسی یعنی کرتاسه می‌رسد و امروزه به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی استان آذربایجان غربی میزبان گردشگران است. 

غار سهولان مهاباد
سهولان نیز یکی از بی‌نظیرترین غارها و دومین غار آبی ایران
غار سهولان مهاباد

گوشه گوشه‌ این غار آهکی پر از دیدنی‌های چشم‌نواز است. قندیل‌های زیبا و تماشایی که سقف و دیوارهای سهولان را مزین کرده‌اند و اشکال مختلف آهکی نیز که در اثر ریزش آب و ایجاد سائیدگی صخره‌های آهكی به وجود آمده‌اند که عروس دریایی، هشت پا، مار ماهی، لاک‌پشت حیوانات دریایی پای فیل، شیر، خوشه انگور از جمله آن‌ها است و البته از بهترین سوژه‌ها برای گرفتن یک عکس ماندگار هستند.

   تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید

جاذبه های گردشگری غار سهولان

انصافاً باید گفت غارنوردی، سرشار از جاذبه‌های بکر و مثال‌زدنی است. به همین دلیل غارنوردان، سهولان را با غار علیصدر مقایسه می‌کنند. غارنوردی به‌عنوان اولین جاذبه گردشگری سهولان به حساب می‌آید. از طرف دیگر همان‌گونه که اشاره کردیم، سهولان چندین حوضچه آب عمیق دارد. در این حوضچه‌ها قایق‌هایی به آب انداخته شده است. گردشگران می‌توانند سوار این قایق‌ها شوند و قایق‌سواری خاصی را در عمق زمین تجربه کنند.

چگونه به غار سهولان برویم؟

این غار در روستای سهولان و در نزدیکی روستای عیسی کند، در مسیر جاده‌ فرعی (برهان) مهاباد-بوکان قرار گرفته است. با اتومبیل می‌توانید تا نزدیکی غار بروید و تنها مسیر کوتاهی را پیاده‌روی ‌کنید.

 برای خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین به رستاک تیکت مراجعه کنید

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید