عمارت شاپوری: گشتی در تاریخ و هنر شیراز

0
28

شیراز، شهر گل و بلبل، پر از باغ‌های دل‌انگیز و بناهای تاریخی است که هر کدام داستانی برای گفتن دارند. در میان این گنجینه‌ها، عمارت شاپوری نگینی درخشان است که تلفیقی از معماری ایرانی و اروپایی را به نمایش می‌گذارد و بازدیدکنندگان را به سفری در اعماق تاریخ و هنر می‌برد.عمارت شاپوری: گشتی در تاریخ

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

عمارت شاپوری: گشتی در تاریخ
www.rastakhome.com
عمارت شاپوری: گشتی در تاریخ

عمارتی با شکوه و داستانی شنیدنی

عمارت شاپوری که در دوره پهلوی اول ساخته شده، متعلق به عبدالصاحب شاپوری، یکی از ثروتمندترین تجار شیراز بوده است. این عمارت باشکوه در زمینی به مساحت ۵۰۰۰ متر مربع و زیربنای ۹۰۰ متر مربع بنا شده و شامل دو طبقه، یک زیرزمین و یک باغ سرسبز است.عمارت شاپوری: گشتی در تاریخ

معماری عمارت شاپوری نمونه‌ای بی‌نظیر از تلفیق هنر ایرانی و اروپایی است. گچ‌بری‌های ظریف، نقاشی‌های دیواری، آینه‌کاری‌ها و ستون‌های حجاری‌شده در کنار درها و پنجره‌های چوبی با شیشه‌های رنگی، جلوه‌ای چشم‌نواز به این بنا بخشیده‌اند. در جای جای عمارت، شاهد تزئیناتی ظریف و هنرمندانه هستیم که ذوق و سلیقه معماران و هنرمندان آن دوره را به رخ می‌کشند.

باغی سرسبز و فضایی دل‌انگیز

علاوه بر شکوه و زیبایی بنا، باغ عمارت شاپوری نیز طراوت و شادابی خاصی دارد. درختان تنومند، گل‌های رنگارنگ و حوض‌های فیروزه‌ای، فضایی آرامش‌بخش و دل‌انگیز برای گردشگران فراهم می‌کنند. قدم زدن در این باغ و تماشای زیبایی‌های آن، لذتی وصف‌ناپذیر دارد.

موزه و رستوران

کافی شاپ و رستوران  عمارت شاپوری
کافی شاپ و رستوران عمارت شاپوری

امروزه عمارت شاپوری به عنوان موزه و رستوران مورد استفاده قرار می‌گیرد. در موزه می‌توانید با تاریخچه عمارت، شیوه زندگی مردم شیراز در دوره پهلوی و همچنین هنر و صنایع دستی آن دوران آشنا شوید. رستوران عمارت نیز با سرو غذاهای سنتی ایرانی، تجربه‌ای لذت‌بخش از آشپزی ایرانی را برای شما رقم خواهد زد.عمارت شاپوری: گشتی در تاریخ

اگر به دنبال سفری خاطره‌انگیز به شیراز هستید، بازدید از عمارت شاپوری را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این عمارت زیبا با معماری منحصر به فرد، باغ سرسبز و فضای دل‌انگیز، گویی شما را به سفری در تاریخ و هنر می‌برد. برای اطلاعات بیشتر و رزرو بلیط می‌توانید به وبسایت آژانس گردشگری رستاک مراجعه کنید یا با شماره [شماره تلفن] تماس بگیرید.

با آژانس گردشگری رستاک، خاطره‌ای خوش از سفر به شیراز را برای خود رقم بزنید.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید