روستای ماخونیک: نگینی در دل کویر

0
27

روستای ماخونیک: نگینی در دل کویر به عنوان “روستای پلکانی ایران” نیز شناخته می‌شود، یکی از زیباترین و منحصر به فردترین روستاهای ایران است که در استان کرمان واقع شده است. این روستا به دلیل معماری پلکانی و خانه‌های سنگی و گلی خود که به دامنه کوه متصل شده‌اند، شهرت یافته است. قدمت ماخونیک به دوران قاجار می‌رسد و در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.روستای ماخونیک: نگینی در دل کویر

جاذبه‌های گردشگری روستای ماخونیک:

  • معماری پلکانی: ماخونیک به دلیل معماری پلکانی خود مشهور است. خانه‌های این روستا به صورت پلکانی و در دامنه کوه ساخته شده‌اند و منظره‌ای بسیار دیدنی را خلق کرده‌اند.
  • خانه‌های سنگی و گلی: خانه‌های ماخونیک از سنگ و گل ساخته شده‌اند و قدمت برخی از آن‌ها به دوران قاجار می‌رسد. این خانه‌ها با معماری سنتی خود، حس و حال زندگی در گذشته را تداعی می‌کنند.
  • موزه مردم‌شناسی: در روستای ماخونیک یک موزه مردم‌شناسی وجود دارد که در آن می‌توانید با آداب و رسوم و فرهنگ مردم این روستا آشنا شوید.روستای ماخونیک: نگینی در دل کویرغار نمک: در نزدیکی روستای ماخونیک، غاری وجود دارد که از نمک تشکیل شده است. این غار یکی از جاذبه‌های طبیعی منحصر به فرد این منطقه است.
  • چشمه آب گرم: در روستای ماخونیک، چشمه آب گرمی وجود دارد که خواص درمانی دارد.روستای ماخونیک
جاذبه‌های گردشگری روستای ماخونیک:روستای ماخونیک: نگینی در دل کویر
جاذبه‌های گردشگری روستای ماخونیک:

بهترین زمان سفر به ماخونیک:

بهترین زمان سفر به روستای ماخونیک، فصل پاییز و بهار است. در این فصول، هوا خنک و مطبوع است و می‌توانید از گشت و گذار در این روستای زیبا لذت ببرید.روستای ماخونیک: نگینی در دل کویر

مسیر دسترسی به ماخونیک:

معرفی روستای ماخونیک
www.rastakhome.com
معرفی روستای ماخونیک

روستای ماخونیک در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از شهر کرمان و ۵۰ کیلومتری از شهر بردسیر واقع شده است. برای رسیدن به این روستا می‌توانید از طریق جاده ترانزیت کرمان-بندرعباس بروید.

روستای ماخونیک در فاصله 120 کیلومتری از شهر کرمان
روستای ماخونیک در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از شهر کرمان
در روستای ماخونیک، چندین اقامتگاه بوم‌گردی وجود دارد
www.rastakhome.com
در روستای ماخونیک، چندین اقامتگاه بوم‌گردی وجود دارد

اقامت در ماخونیک:

در روستای ماخونیک، چندین اقامتگاه بوم‌گردی وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها اقامت کنید. این اقامتگاه‌ها، تجربه زندگی در خانه‌های سنتی ایرانی را به شما ارائه می‌دهند.روستای ماخونیک: نگینی در دل کویر

نکاتی برای سفر به ماخونیک:

  • قبل از سفر به ماخونیک، از وضعیت آب و هوا اطلاع پیدا کنید.
  • لباس و کفش مناسب برای پیاده‌روی به همراه داشته باشید.
  • کرم ضد آفتاب، عینک آفتابی و کلاه به همراه داشته باشید.
  • پول نقد به همراه داشته باشید، زیرا ممکن است در همه جا دستگاه کارتخوان نباشد.
  • به فرهنگ و آداب و رسوم مردم محلی احترام بگذارید.

روستای ماخونیک، با معماری منحصر به فرد، خانه‌های سنتی و جاذبه‌های طبیعی، مقصدی ایده‌آل برای سفر است. اگر به دنبال تجربه‌ای متفاوت و خاطره‌انگیز هستید، ماخونیک را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

آژانس گرشگری رستاک

ما شما را در برنامه‌ریزی سفرتان به روستای ماخونیک یاری می‌کنیم.

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید