معرفی تالاب حمید آباد ساری

0
453

این تالاب زیبا با گل‌های نیلو‌فر آبی دلربایش، جزو محبوب‌ترین جاهای دیدنی ساری شمرده می‌شود و در تمام ایام سال، گردشگران بسیاری را به‌سوی خود می‌کشاند. اگر خیال سفر به شمال ایران و کشف پدیده‌های طبیعی زیبا و دلفریب آن را در سر دارید، در این مطلب از مجله گردشگری ره بال آسمان همراه ما باشید تا با این جاذبه طبیعی منحصر‌به‌فرد در نزدیکی شهر ساری آشنا شوید. در این مطلب ضمن معرفی کامل تالاب حمید آباد، در‌خصوص موقعیت مکانی و نحوه دسترسی به آن، جاذبه‌های گردشگری نزدیک به آن و… نیز سخن گفته‌ایم.معرفی تالاب حمید آباد ساری

تالاب حمید آباد کجاست؟

معرفی تالاب حمید آباد ساری از زیبا‌ترین جاذبه‌های طبیعی استان مازندران در شمال ایران است. این تالاب چشم‌نواز در جاده ساحلی شهر ساری به سمت شهر فرح‌آباد (خزرآباد) واقع شده و در نزدیکی روستای خرم و دلربای حمید‌آباد قرار دارد. 

جهت رزرو ویلا و اقامتگاه در ساری میتونید در سایت رستاک با جستجوی کد مربوطه ویلا و اقامتگاه خودتون رو رزرو کنید همچنین برای رزرو میتونید اپلیکیشن بازار رستاک هم را دانلود کنید.

تالاب حمید آباد کجاست؟
تالاب حمید آباد کجاست؟

بهترین زمان سفر به تالاب حمیدآباد

معرفی تالاب حمید آباد ساری که یکی از دیدنی های ساری محسوب می شود، در تمام فصول سال زیبایی های خاص خود را دارد. برای مثال می توان گفت که در فصل بهار که گل های نیلوفر آبی در حال شکفته شدن هستند و فصل رویش سرسبزی می باشد بسیار دیدنی هستند که تا تابستان ادامه دارد. با مسافرت در فصل پاییز به این منطقه می توانید یکی از بهترین حالت این تالاب را که در سال قابل مشاهده خواهد بود را ببینید، فصلی که تمام رنگ ها در آن به چشم می خورند. در نهایت فصل زمستان نیز زیبایی هایی که به یک تصویر نقاشی شده شباهت دارد را مشاهده خواهید کرد.

ساری
 از دیدنی های ساری
ساری

پوشش گیاهی

پوشش عمده تالاب توسط نیلوفرهای آبی پوشیده شده است. گیاهان تیره نیلوفر آبی (Nympheaceae) علفهایی آبزی و پایا با برگهایی ساده‌اند. گلها از تیپ مارپیچی یا حلقوی و سه پر هستند. برچه‌ها آزاد یا چسبیده بهم و در حالت اخیر تمکن تیغه‌ای دارند. میوه به شکلهای متفاوت برگه ، فندقه یا سته مانند است. در بافتهای درونی این گیاهان معمولا سلولهای شیرابه‌ای وجود دارند. تمام گیاهان این تیره آبزی و دارای ۷ جنس و تقریبا ۱۰۰ گونه در جهان هستند. در ایران سه جنس با ۴ گونه از این تیره در آبهای راکد و شیرین شمال و غرب کشور می‌رویند.  همچنین در حاشیه تالاب گیاه نی به وفور به چشم میخورد.معرفی تالاب حمید آباد ساری

حمید آباد ساری
پوشش عمده تالاب
حمید آباد ساری

حیات وحش

چنگر، خوتكا، اردك سرسفید، اردك بلوطی،‌ قو، غاز، باكلان، كشیم ها‌،‌ حواصیل ها، اگرت ها، پرستوهای دریایی، سلیم ها و كاكایی از پرندگان مهاجری هستند که در این تالاب زمستان گذرانی میکنند. همچنین از دوزیستان میتوان به قورباغه مردابی، وزغ سبز، لاك پشت افغانی و انواع مارمولك ها اشاره کرد.معرفی تالاب حمید آباد ساری

حیات وحش 
در این تالاب زمستان
حیات وحش

کلام پایانی

روستای حمید آباد سرسبز با در برگرفتن تالابی بی نظیر همراه با پوشش خاص گیاهی، مامن پرندگان مهاجر و غیر مهاجری است که تبدیل به یک جاذبه بکر گردشگری شده و می تواند شادی و نشاط مثال زدنی را به روح جسم هر کدام از بازدید کنندگانش منتقل کند؛ جاذبه ای که هیچ شخصی از دیدنش سیر و خسته نخواهد شد.

پرندگان ساری
روستای حمید آباد سرسبز با در برگرفتن تالابی
پرندگان ساری

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار وگوگل پلی می توانید استفاده نمایید . رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگفت انگیزی برای شما دارد . تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید. همچنین برای ارتباط با تورها و رزرو بلیط از طریق شماره تماس ۰۹۱۲۳۱۷۵۳۴۸ در ارتباط باشید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید