گنبد نمکی جزیره هرمز

0
168

همان طور که ممکن است بدانید جزیره هرمز یکی از زیبا ترین و دیدنی مناطق گردشگری و دیدنی جنوب ایران محسوب می شود و با جاذبه های طبیعی و بکری که دارد، هرساله افراد بسیاری به این منطقه جهت بازدید از دیدنی های آن به این جزیره سفر می کنند. از جمله دیدنی ترین مناطق جزیره هرمز می توان به گنبد نمکی اشاره نمود.

این گنبد در شرق خلیج فارس و نزدیکی تنگه هرمز قرار دارد و یکی از دیدنی ترین جاذبه های این جزیره محسوب می شود.  ممکن است بخواهید اطلاعات بیشتری در باره این گنبد نمکی کسب کنید و بدانید که این گنبد کجاست؟ ما در این مقاله قصد داریم اطلاعاتی را به شما ارائه دهیم. پس در ادامه این مقاله با رستاک هوم همراه باشید.

 برای خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین به رستاک تیکت مراجعه کنید

معرفی گنبد نمکی هرمز

در ابتدا لازم است بدانید جزیره هرمز یک جزیره ای کوچک به مساحت ۴۲ کیلومتر است که این جزیره با بندر عباس تنها ۸ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل سنگ ها و کانی های بی نظیری که دارد، به آن موزه زمین شناسی نیز می گویند. هم چنین خوب است بدانید که این جزیره به دلیل قرار گیری در تنگه بسیار مهم هرمز، از اهمیت بالایی برخوردار است و علاوه بر آن سطح تمام این جزیره از خاک سرخ پوشیده شده.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از

سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید .

گنبد نمکی هرمز
گنبد نمکی هرمز

گنبد نمکی همان طور که گفتیم یکی از جاذبه های دیدنی و منحصر به فرد جزیره هرمز است که این گنبد در انتهای شرق خلیج فارس و در نزدیکی تنگه هرمز واقع شده و فاصله آن با بندر عباس حدود ۱۸ کیلومتر است.

تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید.

جهت تهیه بلیط داخلی و خارجی با شماره ۸۸۱۴۱۴۶۸ نیز تماس حاصل فرمایید.

از جمله مواردی که باید  درباره این گنبد نمکی بدانید این است که این گنبد نمکی یک دیاپیر نمکی است که هرکدام از آنها موجب تشکیل جزایری کوچک در خیلج فارس شده اند. هم چنین خوب است بدانید که این گنبد های نمکی به عنوان پدیده های زمین شناختی جنوب ایران محسوب می شوند و از همین رو از اهمیت بالایی برخودار هستند. بازدید از این گنبد های نمکی بهترین گزینه برای علاقمندان به علوم سنگ شناسی و زمین شناسی است و بازدید از آنها بسیار توصیه می شود.

گنبد نمکی
گنبد نمکی

ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که این گنبد های نمکی چگونه تشکیل شده اند؟ در واقع این گنبد های نمکی بر اثر روانه شدن لایه های بزرگ نمک های زیر زمینی به سطح زمین به وجود امده اند و این گنبد های خارق العاده را به وجود آورده اند.

جهت مسافرت های خانوادگی و یا با تور رستاک برای شما اتوبوس ، میدل باس ون را بصورت انلاین اجاره می دهد

می توانید با مشاهده نرخ و سایر امکانات آن را رزرو نموده و آسوده خاطر سفر کنید .

اما به طور کلی می توان گفت که هسته مرکزی این گنبد ها تسکیل شده از سنگ است و هنگامی که تحت تاثیر عواملی طبیعی چون زلزله قرتار می گیرند، مانند یک ماده قابل ارتجاع خرد می شوند و یا دچار تغییر شکل می شوند.

لایه های بزرگ سنگ های زیر زمینی
لایه های بزرگ سنگ های زیر زمینی

از دیگر مواردی که باعث شکل گیری این گنبد ها شده است می توان به عواملی چون فشار و دما اشاره نمود و از همین رو اغلب این گنبد ها در مناطق گرمسیر تشکیل می شوند و از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار هستند. و از آنجایی که جزیره هرمز نیز یکی از مناطق بسیار گرمسیر است، بخس بسیاری از این جزیره از گنبد های نمکی یا غار های نمکی تشکیل شده است که از جمله می توان به غار الهه نمک هرمز اشاره نمود که از دیگر جاذبه های خارق العاده این منطقه محسوب می شود.

گنبد نمکی هرمز کجاست و مسیر دسترسی به آن

همان طور که در ابتدا اشاره نمودیم، این گنبد های نمکی در استان هرمزگان و جزیره هرمز و در نزدیکی تنگه بسیار مهم هرمز واقع شده که فاصله ان با بندرعباس تنها ۱۸ کیلومتر است.برای رسیدن به این مکان تنها کافیست که خود را به بندرعباس برسانید و از آنجا از طرق کشتی و شناور هایی که به سمت جزیره می روند خود را به جزیره بی نظیر هرمز برسانید. همان طور که اشاره نمودیم، این جزیره دارای مساحت بسیار کمی است و از این رو شما برای رسیدن به مکان های دیدنی جزیره هرمز می توانید پیاده به آنجا بروید یا با استفاده از موتور های سه چرخی که در جزیره وجود داردف خود را به گنبد های نمکی جزیره برسانید و از زیبایی های این منطقه خارق العاده لذت ببرید.

   تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید

بهترین فصل بازدید از گنبد نمکی هرمز

همان طور که می دانید از آنجایی که گنبد نمکی در استان هرمزگان و جزیره هرمز واقع شده و این جزیره جزء جزیره های جنوبی ایران است، این منطقه دارای آب و هوای گرم و شرجی است و از همین رو سفر به این جزیره در فصل تابستان و بهار به هیچ وجه توصیه نمی شود زیرا که در این فصول هوای این منطقه بسیار گرم و آزار دهنده است. به همین دلیل بهترین فصل برای سفر به این منطقه و بازدید از جاذبه های دیدنی هرمز فصل پاییز و زمستان تا اوایل فرودین ماه است؛ زیرا در این فصل آب و هوای معتدلی در این جزیره حاکم است و می توانید با خیال آسوده به این جزیره سفر کنید و از آن لذت ببرید.

آب و هوای هرمز
آب و هوای هرمز

تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید.

جهت تهیه بلیط داخلی و خارجی با شماره ۸۸۱۴۱۴۶۸ نیز تماس حاصل فرمایید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید