جاهای دیدنی متل قو

0
509

اصولاً هر شهری که نماد دارد، اصیل به حساب می‌آید. مثل تهران که نمادهایی مثل برج آژادی، برج میلاد، بازار بزرگ و … دارد. به عنوان یکی از ساکنین این شهر شلوغ، شمال در صدر لیست مقصدهای سفر من هم قرار دارد و ازآنجایی‌که نمادها سریع چشم من را می‌گیرند، برج‌های دوقلوی قوس‌دار جاهای دیدنی متل قو توانستند توجه من را به‌شدت جلب کنند.

درباره متل قو

شهر متل قو یکی از شهرهای ساحلی و خاطره‌انگیز برای چند نسل است که در استان مازندران و شهرستان عباس‌آباد قرار دارد. بنیان‌گذار این شهر آقای جمشید جوانشیر است که علاقه او به طبیعت و دریا باعث شد تا پس از سفر به شمال، به فکر تبدیل جنگل‌های مخروبه منطقه کلارآباد به باغ‌های مرکبات بیفتد و پس از شکست این طرح، ایده ساخت متل به فکر او رسید. ساخت اولین متل به نام قو در کنار ساحل دریا در سال ۱۳۳۸، موجب گسترش آبادی و رونق گردشگری در این منطقه شد.

بعد از سفر به متل قو، متوجه شدم که چرا آقای جوانشیر تصمیم گرفت در کنار شغل پدری (فروش ابزارآلات) که چندان آن را دوست نداشت و فقط وسیله امرار معاشش بود، یک متل در این شهر زیبا بسازد و برای آن ریسک کند. این شهر در حال حاضر سلمان شهر نام دارد و قبل از انقلاب به ساقی کلایه معروف بوده است. ساقی نام دختر آقای جوانشیر است که به خاطر علاقه فراوان پدر به او، روی این شهر گذاشته شد و کلایه هم در زبان گیلکی به معنای محله است.

معرفی جاهای دیدنی متل قو

متل قو هم جاذبه دریا و جنگل را در کنار هم دارد و به همین خاطر توانست دل من را که عاشق هر دوی آن‌ها هستم را ببرد. تفریحات ساحلی و آبی متنوع آن یادگار دوران آقای جوانشیر است و باعث شده این شهر بهشتی و خوش‌آب‌وهوا بیشتر در دل مسافران و از جمله خود من، جای بگیرد.جاهای دیدنی متل قو

ساحل متل قو

یکی از تفریحات دوست‌داشتنی در سلمانشهر، قدم‌زدن در ساحل و شنیدن صدای امواج آرامش‌بخش دریا است. به‌جرئت می‌توانم بگویم ساحل متل بهترین جای دیدنی آن است که در ایام پرگردشگر حسابی شلوغ می‌شود. به خاطر استقبال زیاد مسافران، در اطراف آن تعدادی پلاژ زیبا، کافه و رستوران وجود دارد. در پلاژهای متل قو می‌توانید انواع بازی‌های آبی و ساحلی مانند قایق‌سواری، موج‌سواری، پاراسل، فوتبال ساحلی، والیبال ساحلی، جت اسکی و ساخت مجسمه‌های شنی را تجربه کنید.

ساحل متل قو
ساحل متل قو

یکی از جاذبه‌های این ساحل، برج‌های دوقلو یا همان برج‌های عظیم‌زاده است که در شب با نوپردازی زیبا می‌درخشند و می‌توانند تصویر خودشان را در دل خاطرات شما حک کنند. مثلاً من بعضی شب‌ها که دلم برای شمال تنگ می‌شود، با یادآوری این تصویر می‌خوابم.

جنگل تیلاکنار متل قو

در هر کجای دنیا که زندگی کنید، تماشای پوشش سرسبز و استشمام هوای پاکیزه جنگل همیشه برایتان جذاب و دلنشین است. کمتر کسی پیدا می‌شود که به شهرهای شمالی سفر کند و بفهمد که آن شهر جنگل زیبایی دارد و  دلش نخواهد سری به آن بزند. سفر به متل قو فرصت خوبی برای طبیعت‌گردی، تفریح و شنیدن صدای گوش‌نواز رودخانه خروشانی است که از جنگل تیلاکنار می‌گذرد و با صدای پرندگان همراه می‌شود. این جنگل بکر و با طبیعت زیبا در جنوب سلمانشهر و دامنه رشته‌کوه البرز قرار دارد.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید . رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد . تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید

جنگل تیلاکنار متل قو
جنگل تیلاکنار متل قو

روستای اسب‌ چین

تمام روستاهای اطراف متل قو در چهار فصل سال، زیبا و دیدنی هستند و وقتی روستای اسب چین را دیدم، فهمیدم که چرا ایده اولیه آقای جوانشیر، ساخت باغ در متل قو بوده است.جاهای دیدنی متل قو

روستای اسب‌ چین
روستای اسب‌ چین

روستای اسب چین که نام‌گذاری آن از دیوارهای سنگی سفید رشته‌کوه البرز الهام گرفته شده، یکی از بهترین دیدنی‌های متل قو است. در دل این روستا هم رودخانه زیبایی با همین نام جریان دارد که آن را به مقصدی عالی برای گردشگری تبدیل کرده است؛ تا جایی که سالانه مسافران داخلی و خارجی زیادی را به سمت آن می‌کشاند.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید . رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد . تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید

غار دانیال

غار آبی دانیال یکی دیگر از جاهای دیدنی متل قو است که در روستای دانیال قرار دارد. این غار در رشته کوه البرز قرار گرفته و دومین غار بزرگ رودخانه‌ای ایران است. طول آن حدود ۲ کیلومتر بوده و از اول تا آخر آن رودخانه‌ای زیبا جریان دارد. یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های این غار، دیواره‌های شگفت‌انگیز آن است که در طول میلیون‌ها سال، شکل گرفته‌اند.

غار دانیال
غار دانیال

قلعه مارکوه

در گذشته‌های دور این سرزمین، قلعه‌ها بیشتر کاربرد نظامی داشتند. یعنی جایی ساخته می‌شدند که موقعیتی استراتژیک داشت و برای حفاظت از برج و باروی شهر بودند. قلعه مارکوه رامسر یکی دیگر از جاهای دیدنی متل قو است که بر بلندای کوهی سبز به اسم مارکوه ساخته شده. وقتی به قلعه برسید از ترکیب گذشته و مدرنیته تعجب می‌کنید چون درست کنار قلعه یک دکل مخابراتی نصب کرده‌اند!

قلعه مارکوه
قلعه مارکوه

پاراسل در متل قو

با پاراسل نزدیک جاهای دیدنی متل قو می‌توانید امواج خروشان دریای خزر را زیر پاهای خودتان ببینید. این تفریح جذاب یکی از تفریحات متل قو است که هر سال بیشتر از قبل از آن استقبال می‌شود. وقتی با طناب به یک قایق تندرو وصل می‌شوید و باد میان چتر می‌پیچد، ناگهان به عقب کشیده می‌شوید. اینجاست که همه حس‌های عجیب دنیا یعنی ترکیبی از هیجان و بهت و ترس سراسر وجودتان را می‌گیرد. اما وقتی به بالای دریا برسید، آنقدر امواج را آرام می‌بینید که دیگه ترس‌تان می‌ریزد.

جهت مسافرت های خانوادگی و یا با تور رستاک برای شما اتوبوس ، میدل باس ون را بصورت انلاین اجاره می دهد که می توانید با مشاهده نرخ و سایر امکانات آن را رزرو نموده و آسوده خاطر سفر کنید .

پاراسل در متل قو
پاراسل در متل قو

شاتل و بناناسواری

شاتل و بناناسواری از زیرمجموعه‌های ورزش Water Tubing هستند. در هر دو ورزش کنار جاهای دیدنی متل قو به یک قایق تندرو وصل می‌شوید. در بناناسواری، تیوب شبیه موز است و به همین دلیل هم به آن بناناسواری می‌گویند. شاتل هم مثل بنانا یک تیوب بادی بزرگ است که چند نفر روی آن می‌نشینند. این تیوب به دلیل سبک بودن در اثر حرکت سریع قایق موتوری به بالا و پایین می‌پرد و همین موضوع برای گردشگران هیجان‌انگیز است.جاهای دیدنی متل قو

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید