آبشار هفت طبقه کردکوی

0
178

آبشار شادان که نام دیگر آن آبشار هفت طبقه کردکوی می باشد در هفت کیلومتری شهرستان کردکوی در قسمت جنوبی قرار گرفته است و از توابع استان گلستان می باشد. 

نزدیکیترین جایی که در کردکوی می‌شود رفت آبشار شادان یا آبشار هفت طبقه کردکوی است و برای این به هفت طبقه شهره است که سنگ‌هایش در هفت طبقه دچار شکستگی‌اند.آبشار هفت طبقه  که از جاذبه های گردشگری کردکوی است در ۷ کیلومتری جنوب این شهر در دل جنگلهای بکر و طبیعی دامنه کوه البرز قرار دارد.

سیستم رزرواسیون رستاک برای شما اقامتگاه ها و خدمات مناسب را در جاجای ایران مخصوصا در منطقه کردکوی می تواند تدارک ببیند. نظرات ارزشمندتان را به ما منعکس فرمایید.

آبشار شادان
آبشار شادان

مختصری درباره شهرستان کردکوی بدانید :

شهرستان کردکوی یکی ازشهرستان های استان گلستان در شمال ایران است. این شهرستان درغرب استان گلستان و در قسمت جنوب شرقی خلیج گرگان قرار گرفته و از طرف شمال به شهرستان بندرترکمن و از جنوب به نواحی جنگلی بخشی از رشته کوه های البرز شرقی و استان سمنان و از غرب به شهرستان بندرگز و از شرق به شهرستان گرگان محدود شده است.

این شهرستان  با دارا بودن جاذبه های طبیعی و تاریخی متنوع و قابل توجه یکی از قطب های مهم گردشگری استان گلستان و آبشار هفت طبقه کردکوی به شمار می آید، اقلیم های مختلف و تنوع آب و هوایی در هر فصل از ویژگی های بارز این شهرستان است . در ادامه شما را با آبشار شادان کردکوی آشنا خواهیم کرد.

آبشار شادان معروف به آبشار هفت طبقه

آبشار هفت طبقه کردکوی ه در ۷ کیلومتری جنوب شهرستان کردکوی در دل جنگلهای بکر و طبیعی دامنه کوه البرز قرار دارد و نزدیکیترین مکانی که در کردکوی می شود رفت آبشار شادان یا هفت طبقه است و برای این به هفت طبقه معروف است که سنگ هایش در هفت طبقه دچار شکستگی اند. شادان آبشاری ۴۰ متری است که تا همین چند سال پیش کمتر کسی آن را می شناخت تا اینکه توسط گروهی از طبیعت گردان کشف شد. برای رفتن به آبشار معمولا از مسیر داو (دو آب) که محل تلاقی دو رودخانه است حرکت می کنند.

آبشار شادان
آبشار شادان

مسیر سمت راست به یال درازنو منتهی می شود و مسیر سمت چپ به آبشار هفت طبقه. بعد از ۲ ساعت پیاده روی در شیبی ملایم به پای آبشار می رسید. در اینجا ۲ آبشار وجود دارد که آبشار جنوبی کوچکتر و خروشانتر است. برای رسیدن به آبشار حدود ۱ ساعت پیاده روی لازم  است.

رستاک رزرو اقامتگاه در کردکوی به همراه خدمات شامل : غذای سنتی و راهنما و سوغاتی محلی را بر عهده دارد. رزرو اتومبیل با راننده را هم می توانید از رستاک بخواهید البته بصورت انلاین با تعیین مسیر و تاریخ قیمت ها را کنترل فرمایید.

وجه تسمیه

نام مکانی  که آبشار شادان  در آن واقع شده “د او(دو آب) doab”  است. این مکان به علت تلاقی دو رودخانه با هم این نام را گرفته است. در اینجا جریان دو رودخانه از دو جهت مختلف و معکوس با هم تلاقی می کنند و دو مسیر متفاوت را به وجود می آورند. مسیر سمت چپ با شیب ملایمی به “آبشار هفت طبقه” و مسیر سمت راست به “یال درازنو” منتهی شده است.آبشار هفت طبقه کردکوی اولین یال در منطقه ای به ارتفاع ۱۱۷۰ متر واقع شده است و در ادامه آن دو یال دیگر قرار دارد.

آبشار هفت طبقه
آبشار هفت طبقه

در مسیر “یال درازنو” چشمه ای با نام محلی “غم هامِن” (به معنی مکان همواری که حزن انگیز است) قرار داشته است. بومیان آن منطقه ادعا دارند که چون جایگاه جوشش این چشمه در مکانی غریب و حزن آلود است در نتیجه این نام برای این مکان انتخاب شده است.

یکی از ارکان سفر اقامتگاه  و وسیله نقلیه مناسب می باشد .

رستاک بصورت حرفه ای برای شما در خرم ابادو اطراف آن می تواند امکانات اقامتی مناسب تدارک ببیند .

علاوه بر این خدمات گردشگری شامل :

راهنمای محلی،سوغاتی و غذای محلی و نیز اجاره اتومبیل با راننده را نیز می توانید:

بصورت ان لاین از اپلیکیشن رستاک و سایت رستاک رزرو نمایید.

دانلود ان از گوگل پلی و کافه بازار رایگان است

برای رزرو هیچ هزینه ای برای میهمان ندارد.

رستاک بلیط هواپیما با نرخ های رقابتی بصورت چارتر و سیستمی برای شما فراهم می سازد.

درج هر تعداد آگهی برای اقامت و اجاره وسیله نقلیه با راننده توسط میزبان در سایت رستاک رایگان می باشد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید