جاذبه دیدنی دریاچه ارواح نوشهر

0
131

شمال ایران سرشار از جاذبه‌های دیدنی و گردشگری است که تقریباً در تمام روزهای سال گردشگران خاص خودش را دارد. نوشهر از شهر‌های زیبای این اقلیم است که جاذبه های گردشگری فراوانی دارد. دریاچه ارواح نوشهر از جمله این جاذبه‌هاست که یک تجربه متفاوت و فراموش نشدنی را در سفر به گردشگران هدیه می‌دهد. در این مقاله از رستاک هم با ما باشید تا اطلاعات کاملی درباره دریاچه ارواح نوشهر بخوانیم.

دریاچه ممرز

این دریاچه یکی از وحشتناک ترین جاذبه های طبیعی مازندران می‌باشد که با محیط تیره رنگش در بین طبیعت گردان به شهرت رسیده است، ممرز واقع در روستای صلاح الدین کلای سفلی از توابع نوشهر می‌باشد که در میان درختان سرسبز محاصره شده است، علتی که به این منطقه تالاب ارواح می‌گویند، تعداد زیادی درختان خشک شده و قطع شده می‌باشد که هنوز هیچ علتی برای آن پیدا نشده است.جاذبه دیدنی دریاچه ارواح نوشهر

دریاچه ممرز
دریاچه ممرز

به طور کلی ممرز در طول ۷۰۰ و در عرض ۳۰۰ متر است و در روزهایی که آب آن کم می‌شود درختانی نیمه ترسناک سر از آب بیرون می‌آورند، در حاشیه ساحل این محل جنگل‌های سرسبز وجود دارد که در آن مسیرهای ویژه پیاده روی و آفرود وجود دارد که مسافران در صورت همراه داشتن تجهیزات می‌توانند از آن‌ها استفاده نمایند.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.جاذبه دیدنی دریاچه ارواح نوشهر

دریاچه ارواح نوشهر کجاست؟

تالاب ارواح مازندران، دریاچه ممرز یا دریاچه ارواح نوشهر در ۱۲ کیلومتری نوشهر مازندران و روستای ملا کلا قرار دارد. دریاچه به طول و عرض ۷۰۰ در ۳۰۰ متر از انبوه درختان وهم آلود و خشک شده‌ای پوشانده شده است. دریاچه ارواح نوشهر مخصوص کسانی است که علاوه بر طبیعت گردی و سفر، به ماجراجویی و تجربه‌های جدید علاقه بسیاری دارند. قدمت دریاچه ارواح به عهد کرتاسه تا کواترنری می‌رسد و از جمله جاذبه‌های طبیعی – تاریخی کشور به حساب می‌آید؛ از این رو برای حفاظت از گونه‌های گیاهی (مانند درختان توسکا و ممرز) و جانوری و همچنین افزایش اهمیت این منطقه، به شماره ۴۰۲ ثبت ملی شده است.

جاذبه دیدنی دریاچه ارواح نوشهر  سامانه جامع گردشگری رستاک
دریاچه ارواح نوشهر کجاست؟

درختان مرده

آنچه که در اولین نگاه به دریاچه ممرز، توجه شما را به خود جلب می کند، بازمانده هایی از تنه درختان است که در میان دریاچه قرار دارند و به درختان مرده مشهورند. حضور این درختان نیز بر وهم فضا می افزاید و یکی از شگفتی های این دریاچه به شمار می رود. در زمان هایی که آب دریاچه کاهش پیدا می کند، این درختان سر از آب بیرون می آورند و چهره ای تازه به طبیعت می دهند. در فصولی که سطح آب دریاچه بالاست، این درختان هم به زیر آب می روند.جاذبه دیدنی دریاچه ارواح نوشهر

می توانید علاوه بر رزرو اقامتگاه آنلاین در سایت رستاک هم از تورهای داخلی و خارجی به مقاصد کیش ، قشم ، مشهد مقدس و همچنین استانبول , آنتالیا ، مالزی ، دبی و اخذ ویزای توریستی از طریق شماره تماس های ۰۲۱۸۸۸۴۱۸۰۸ ، ۰۲۱۸۸۴۱۹۵۵با کارشناسان رستاک جهت مشاوره و خرید تور اقدام کنید

درختان مرده تالاب ارواح
درختان مرده تالاب ارواح

جنگل تماشایی

دریاچه ممرز در آغوش یک جنگل زیبا قرار دارد و شما در کنار تماشای دریاچه می توانید، سری هم به درون این جنگل بزنید و از دیدن انبوه درختان سر به فلک کشیده که هر یک زیبایی خاص خودشان را دارند، لذت ببرید.

تور، بلیط و ویزای خود جهت مسافرت را از رستاک به شماره ۸۸۱۴۱۴۶۸ تهیه فرمایید و از تخفیفات آن نیز بهره مند شود.جاذبه دیدنی دریاچه ارواح نوشهر

خوشگذرانی در سفر به دریاچه ممرز

آفرود: برای آنکه به دریاچه برسید، می توانید از خودروهای دو دیفرانسیل استفاده کنید و به نوعی، آفرود در میان جنگل را نیز تجربه می کنید.

خوشگذرانی در سفر به دریاچه ممرز
خوشگذرانی در سفر به دریاچه ممرز

پیک نیک: اگر قصد دارید بیشتر بمانید و از دریاچه لذت ببرید، حتما خوراکی های مورد نیازتان را بردارید و در آنجا پیک نیکی دوستانه یا خانوادگی برپا کنید.

گشت و گذار و عکاسی: می توانید به گشت و گذار در گوشه گوشه این طبیعت بپردازید و جاذبه هایی تازه را کشف کنید. یادتان نرود که با دوربین عکاسی می توانید این جاذبه ها را تا همیشه پیش خود داشته باشید و از دیدن شان غرق در لذت شوید.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید