جاذبه های دیدنی شهر لیلان

0
320

لِيلان يکی از شهرهاي استان آذربايجان شرقی است که در بخش ليلان شهرستان ملکان واقع شده‌ است.جاذبه های دیدنی شهر لیلان شهر که پس از اسلام به‌عنوان يکی از بزرگ‌ترين و مهم‌ترين شهرهای آذربايجان مطرح می شد، بر اثر زلزله‌ها، سيل‌ها و ساير بلايای طبيعی از بين رفته‌است و امروزه تنها شهری متروکه در معرض ديد قرار دارد.

تاریخچه

شهر باستانی لیلان که پس از اسلام به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شهرهای آذربایجان مطرح می‌شد، بر اثر زلزله‌ها، سیل‌ها و سایر بلایای طبیعی از بین رفته‌است و امروزه تنها شهری متروکه در معرض دید قرار دارد. در سال‌های اخیر هم با توجه به باستانی بودن منطقه، کاوشگران و مورخان بسیاری در محل شهر باستانی لیلان مشغول به تحقیق و جستجو شده‌اند.

میدان ولایت
میدان ولایت

این خود عاملی برای جذب جمعیت در این شهر شده‌است، تا جایی که علاوه بر این که تعداد بسیاری از اهالی به سایر نقاط کوچیدند، مهاجرانی نیز از روستاهای مجاور وارد این روستا شدند. تا این‌که در سال ۱۳۷۴ خورشیدی بر اساس آمارهای جمعیتی که جمعیت آن بیش از ۵٬۰۰۰ نفر برآورد شده بود و با توجه به باستانی بودن منطقه، لیلان به شهر تبدیل شد. امروزه لیلان پیش‌رفت‌هایی را متحمل شده‌است و در واقع لیلان امروزی، وارث آن شهر باستانی است.

 قلعه بختك ليلان

اين قلعه مربوط به دوران پيش از تاريخ ايران باستان است كه مانند حصاري شهر ليلان را در برگرفته است.
از اين قلعه در دوران ساساني به عنوان پايتخت زمستاني استفاده می شد و آتشكده آذرگشسب در آن قرار دارد.
وسعت محوطه قلعه بختك ليلان حدود ۱۶۰ هكتار و دارای تپه های تاريخی است كه قدمت آنها به هزاره دوم پيش از ميلاد مي‌رسد.
رئيس ميراث فرهنگی، گردشگری و صنايع دستی ملكان در گفت و گو با ايرنا از شناسايی ۴۶ تپه در اطراف قلعه بختك خبرداد و افزود: آثار بررسی سطحی قلعه حاكی از قدمت پيش از تاريخ تا دوره اسلامی اين قلعه بوده و آثار دوره ساسانی و اشكانی در آن به چشم می خورد.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ،سوییت ،هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید . رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

 قلعه بختك ليلان
 قلعه بختك ليلان

پل لیلان

این پل در روزگاران گذشته راه ارتباطی همدان، کردستان و مراغه و تبریز را در برمیگرفته است و اکنون به واسطه جاده جدید الاحداث میاندوآب ملکان ارتباط از این طریق انجام می گیرد و در حال حاضر پل ارتباطی است برای رسیدن به روستاهای فتح الله کندی، محسن آباد (جین قره). و ورود به شهر لیلان از طریق این پل امکان پذیر می باشد.

جهت مسافرت های خانوادگی و یا با تور رستاک برای شما اتوبوس ،میدل باس ون را بصورت انلاین اجاره می دهد که می توانید با مشاهده نرخ و سایر امکانات آن را رزرو نموده و آسوده خاطر سفر کنید. رستاک را در اینستاگرام دنبال کنید .

پل لیلان
پل لیلان

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ،سوییت ،هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید . رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.جاذبه های دیدنی شهر لیلان

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید