جاهای دیدنی بهشهر

0
283

بهشهر یکی از شهرهای زیبا، با طبیعتی بی نظیر و دیدنی در شرق استان مازندران است. در این مطلب قصد داریم تا درباره جاهای دیدنی بهشهر ، طبیعت و تاریخ این شهر برایتان بگوییم. نام این شهر را که یکی از شاهان صفوی انتخاب کرده است به معنی بهترین و شریف‌ترین شهر است. نقشه بهشهر مانند ماهی در حال شنا می‌باشد که به نظر در تلاش است تا خود را به دریا برساند.

باغ چهل ستون اشرف
باغ چهل ستون اشرف

علاوه بر این، دیدنی‌های بهشهر در کنار تاریخ و هویت سرشاری که دارد، مدیون طبیعت بکر و زیبای خود است. این مطلب از رستاک هم قرار است شما را با مکان‌های دیدنی بهشهر و جذابیت‌‌های هر یک از این دیدنی‌ها آشنا کند. همراه ما تا پایان این مطلب باشید.

بهشهر کجاست و مسیرهای دسترسی به آن

بهشهر به عنوان یکی از سرسبز و زیباترین مناطق شمالی ایران شناخته می شود که در شرق استان مازندران جا خوش کرده است. این منطقه زیبا از سویی به کوه ها و جنگل های زیبا مشرف است و از سوی دیگر چشم اندازی به سوی دریا را به بازدیدکنندگان هدیه می دهد. این شهرستان پرجمعیت از سمت شرق به گلوگاه، از سمت غرب به دو شهرستان ساری و نکا و از سمت جنوب به دامنه‌ های البرز و شهرستان دامغان منتهی می ‌شود. بهشر از سه بخش مرکزی، گلوگاه و یانه‌ سر تشکیل می شود و دارای ۲۰۶ روستا است که تنها ۱۶۷ روستا از آن دارای سکنه هستند. بهترین مسیر دسترسی به شهرستان تاریخی بهشهر جاده های هراز و فیروزکوه هستند.

باغ عباس آباد

باغ عباس آباد یکی از بخش های مجموعه تاریخی عباس آباد است که لقب بزرگ ترین باغ مربوط به دوره صفویه را کسب کرده است. این باغ ارزشمند از جنبه های توریستی گردشگری بسیاری برخوردار می باشد که مسافران را به گذراندن یک روز خوش دعوت می کند. باغ عباس آباد با وسعتی نزدیک به ۵۰۰ هکتار بالای تپه ‌ای طبیعی قرار گرفته و با طراحی باشکوه به دست مهندسان صفوی ساخته شده است.

باغ عباس آباد
باغ عباس آباد

باغ چهلستون اشرف

بله، درست خواندید! باغ چهلستون فقط در اصفهان و قزوین نیست بلکه بهشهر هم عمارتی مشهور و زیبا به نام چهلستون دارد که داخل باغی با درخت‌‌های چندصدساله و تنومند محصور شده.این ساختمان و باغ هم مانند چهلستون‌های اصفهان و قزوین متعلق به دوره‌ی صفوی است و شاهان صفوی‌ مهمان‌های ویژه و خاص خود را در این باغ پذیرایی می‌کردند.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازاروگوگل پلی می توانید استفاده نمایید . رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد . تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک توردنبال کنید

تالاب میان‌کاله

کمی دورتر از بهشهر و در فاصله ۳۹ کیلومتری آن، تالابی به نام میانکاله قرار دارد که از مهم‌ترین زیستگاه‌های پرنده‌های بومی و مهاجر ایران است. تالاب با مساحت ۱۰۰هزار هکتار است و انواع و اقسام پرندگان دریایی و مهاجر در آن زیست می‌کنند. پوشش متنوع گیاهی این منطقه  باعث شده تا بیشتر از قبل مورد پسند و علاقه‌ی پرندگان مهاجر و حیات وحش باشد و بیش از ۴۰ نوع پرنده در تالاب میانکاله زندگی ‌کنند.

تالاب میان‌کاله
تالاب میان‌کاله

آبشار اسپه او

صحبت از جاهای دیدنی بهشهر را این بار با سفر به آبشار این شهر ادامه می‌دهیم. آبشار پلکانی و کاسه‌ای اسپه او هفت طبقه حوضچه متعدد اهکی دارد و در ۳۰ کیلومتری ارتفاعات رشته‌کوه البرز و منطقه‌ی هزار جریب واقع شده است. سرچشمه‌ای این آبشار از چشمه‌ای است که از زیر درختی کهنسال می‌جوشد.

آبشار اسپه او
آبشار اسپه او

منطقه حفاظت شده هزار جریب

منطقه حفاظت شده هزار جریب بین استان‌های مازندران و سمنان قرار گرفته است و به‌خاطر جنگل‌های هیرکانی و گونه‌های گیاهی و حیوانی منحصر‌به‌فردی که دارد بسیار مهم است. این منطقه تحت حفاظت محیط زیست قرار گرفته و دیدن و گردش در آن نیاز به مجوز و اجازه‌ ورود دارد.

منطقه حفاظت شده هزار جریب
منطقه حفاظت شده هزار جریب

توسکا چشمه

منطقه‌ی بالادست شهرستان گلوگاه چشمه‌ای دارد که با درختان سبز و سربه فلک‌کشیده‌ی توسکا احاطه شده است. آب زلال و گوارای این چشمه در ترکیب با آرامش و سرسبزی بی‌نظیر این جنگل، هر ساله، به خصوص در طول فصل بهار و تابستان میزبان مسافران وگردشگران زیادی است. این منطقه همچنین یخچال‌‌های طبیعی و خنکی دارد که جذابیت آن را در فصل‌‌های گرم و طاقت‌فرسا دو چندان کرده است.

توسکا چشمه
توسکا چشمه

جهت اقامت و استفاده از خدمات گردشگری در پاوه و جوانرود:

با سرچ انواع واحد های اقامتی می توانید مقایسه نرخ و امکانات را از سیستم رستاک داشته باشید.

رزرو از طریق رستاک برای میهمانان هیچ هزینه ای ندارد.

رستاک علاوه بر اقامتگاه بلیط های داخلی و خارجی با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می دهد.

جهت تهیه ویزای کشورهای توریستی نیز می توانید با رستاک در اتباط باشید.

بیمه و رزرو هتل جهت ارائه به سفارتخانه ها نیز برای شما انجام می دهیم.

محصول جدید رستاک رزرو خودرو با راننده می باشد .

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید