10 مقصد دیدنی قشم

0
293
جزایز ناز
جزایز ناز

۱. جزایر ناز قشم 

هرمزگان استانی گرم و ساحلی در جنوب کشور ایران است که دارای سواحل نیلگون دریای عمان و خلیج فارس و همچنین ۱۴ جزیره ی بزرگ و کوچک می باشد.در این مقاله با ۱۰ مقصد دیدنی قشم در رستاک هوم آشنا میشوید. جزایر ناز یکی از دیدنی‌ترین جزایر مجاور جزیره‌ی قشم به شمار می‌رود. فاصله‌ی این جزیره از قشم حدود ۲۲ کیلومتر است. این جزیره فاقد ساحل شنی است و اطراف آن با دیوارهای صخره‌ای احاطه شده است. هنگام جزر برای مدت زمانی کوتاه، باریکه‌ای از خشکی بین این جزیره و ساحل قشم ایجاد می‌شود.

جزیره زیبایی در مجاورت قشم
جزیره زیبایی در مجاورت قشم

۲. جزیره‌ی هنگام قشم ؛ زادگاه کروکودیل‌های ایرانی

یکی دیگر از ۱۰ مقصد دیدنی قشم که در جنوب شرقی جزیره‌ی قشم و در فاصله‌ی دو کیلومتری از آن قرار دارد از خاص‌ترین و جذاب‌ترین جاهای دیدنی قشم است. مساحت این جزیره حدود ۳۴ کیلومتر مربع و شکل آن شبیه به یک مخروط ناقص است. حضور دلفین‌ها در ساحل، نوعی آهوی خاص و زیبا به نام جبیر و خاردم مصری که خزنده‌ای از خانواده سوسمارها است نیز نمایانگر حیات وحش فوق‌العاده‌ی این جزیره است. اولین مزرعه‌ی پرورش کروکودیل در ایران به نام «پارک کروکودیل نوپک» نیز در این جزیره ساخته شده است.

دلفین های بازیگوش در جزیره هنگام  قشم
دلفین های بازیگوش در جزیره هنگام  قشم

۳. دره‌ی ستارگان قشم ؛ تبعیدگاه شهاب سنگ‌ها

مقصد بعدی از ۱۰ مقصد دیدنی قشم دره ای در فاصله ۵ کیلومترى از ساحل جنوبى جزیره قشم و در غرب روستای برکه خلف واقع شده است. دلیل نامگذاری این دره آن است که بومیان جزیره عقیده داشتند که ۲ میلیون سال پیش ستاره‌ای از آسمان به درون جزیره فرود آمده و این اشکال عجیب را ایجاد کرده است.

دره ستارگان قشم
دره ستارگان قشم

۴. جنگل‌های حرا قشم ؛ زیستگاه مادر درختان

 هیجان انگیزترین مورد از ۱۰ مقصد دیدنی قشم جنگل‌های حرا که در ۶۰ کیلومتری غرب جزیره‌ی قشم و در تنگه خوران واقع شده‌اند؛ عمری ۳۰ تا ۴۰ میلیون ساله دارند و یکی از شگفتی‌های طبیعی این منطقه محسوب می‌شوند. حرا یک گیاه استثنایی است که دانه‌ی آن روی درخت مادر رشد می‌کند و سپس نهال آن از درخت مادر جدا شده و در آب می‌افتد.

جنگل‌های حرا قشم
جنگل‌های حرا قشم

۵. ژئوپارک قشم ؛ پارکی جهانی

ژئوپارک قشم یکی از بی‌نظیرترین جاهای دیدنی قشم است. ژئوپارک به مناطقی گفته می‌شود که تنوع  زیستی و زمین‌شناسی متعددی در محدوده‌ی آن وجود داشته باشد. بخش غربی جزیره قشم نیز به دلیل تنوع پدیده‌های زمین‌شناختی نظیر جنگل‌های زیبای حرا، غار و کوه نمکدان ، تنگه‌ چاهکوه ، دره‌ی تندیس‌ها ،بام قشم ، دره‌ی ستارگان، دولاب، کاسه سلخ، دره‌ی شور، کورکورا کوه و دیگر نواحیِ دارای چین خوردگی‌ها و دره‌های عجیب، کوه‌های شگفت‌انگیز،مورد دیگر از ۱۰ مقصد دیدنی قشم به نام ژئوپارک قشم شناخته می‌شود که به عنوان تنها ژئوپارک ایران و خاورمیانه توسط یونسکو به ثبت جهانی رسیده است.

ژئوپارک قشم
ژئوپارک قشم

۶. تنگه‌ی چاهکوه قشم ؛ دره‌ای بی آسمان

این تنگه یا دره که در ۷۰ کیلومتری شهر قشم و در جوار روستای چاهوی شرقی واقع شده است از مهم‌ترین جاهای دیدنی قشم است. دلیل نامگذاری این دره، چاه‌هایی است که اهالی روستای چاهو در زمان‌های بسیار قدیم برای ذخیره‌ی آب باران حفر کرده بودند.

تنگه چاهکوه قشم یک ماجراجویی بی‌انتها در قشم
تنگه چاهکوه قشم یک ماجراجویی بی‌انتها در قشم

۷. غار خربس قشم ؛ در جستجوی مردگان

 غار خربس در ۱۵ کیلومتری قشم و در ارتفاعات روستای خربس واقع شده است و یکی از بهترین مکان های دیدنی قشم محسوب می‌شود. این غار یکی از پدیده‌های کهن و در عین حال عجیبِ زمین‌شناسی محسوب می‌شود. آنچه رازآلود و شگفت انگیز به نظر می‌رسد، آثاری از معماری صخره‌ای در بخش‌های مختلف غار است که نشان از حضور مردمان کهن در این منطقه و دستکاری غار توسط آن‌ها دارد که قدمت این آثار به زمان مادها می‌رسد.

غار خربس قشم نیایشگاه پیروان آیین مهرپرستی
غار خربس قشم نیایشگاه پیروان آیین مهرپرستی

۸. قلعه‌ پرتغالی‌های قشم ؛ تختی برای حکومت بر هند و اروپا

 قلعه‌ پرتغالی‌ها یکی از جاهای دیدنی قشم است که پس از به اشغال در آمدن بخش‌هایی از جزایر خلیج فارس توسط یک دریانورد پرتغالی به نام « آلفونسو آلبرکرک» در سال ۱۵۰۷ میلادی بنا شد تا از این طریق بتوانند بر راه بازرگانی دریایی بین هند و اروپا تسلط یابند. این قلعه که در ضلع شمالی جزیره‌ی قشم و در نزدیکی ساحل بندر لافت قرار دارد، از سنگ‌های آهکی و گچی ساخته شده و در ساخت آن از ملاط ساروج محلی استفاده شده است.

قلعه پرتقالی ها
قلعه پرتقالی ها

۹. دشت بوخو ؛ جایی برای شیطنت آهوها 

کوه بوخو با ارتفاع ۳۵۰ متر، بلندترین قله‌ی جزیره‌ی قشم است که در مجاورت بندر دولاب واقع شده است. در کوهپایه‌ی کوه بوخو دشت وسیعی قرار دارد که در صورت بارش کافی باران در فصل زمستان، به مکانی سرسبز و زیبا تبدیل خواهد شد که می‌توانید از گردش در آن لذت ببرید. خرگوش‌ها، آهوها و روباه‌هایی که در این دشت زندگی می‌کنند به جذابیت این منطقه می‌افزایند. علاوه بر این زیبایی‌ها و جذابیت‌ها، عسل‌های طبیعی این ناحیه نیز شهرت زیادی دارند. 

دشت بوخو
دشت بوخو

۱۰. غار نمکدان قشم ؛ از جاهای دیدنی قشم

غار نمکی یکی زیباترین جاهای دیدنی قشم است. این غار طولانی‌ترین غار نمکی جهان است که در ۱۰۰ کیلومتری قشم قرار دارد و تاکنون ۶ کیلومتر از آن شناسایی شده است. سقف غار با قندیل‌های زیبای بلورین و مرمرین نمکی پوشیده شده و در کف آن نیز جریانی از آب نمک وجود دارد که منظره‌‌ی بی‌نظیری را ایجاد می‌نماید.

غار نمکدان کیش از مخوف ترین جاهای دیدنی قشم
غار نمکدان کیش از مخوف ترین جاهای دیدنی قشم

در این مقاله با ۱۰ مقصد دیدنی و رویایی در قشم آشنا شدیم . جهت رزرو اقامتگاه و هتل در این جزیره شگفت انگیز از طریق سایت

رستاک هم و یا اپلیکیشن بازار و جستجوی کد مربوطه میتوانید اقدام کنید .

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید