جاذبه دیدنی جنگل سیاه خانی

0
94

جنگلداری یکی از لذت بخش ترین نمونه های طبیعت گردی است که ذهن گردشگران را تیزتر می کند. احاطه شدن در دنیایی سرسبز و پر از زندگی و طراوت تنها بخشی از لذت های گردشگری جنگلی است. ایرانیان بیشتر دامنه های شمالی البرز را با جنگل های زیبا و سرسبز می شناسند. رستاک هم این بار شما را با جنگل سیاه خانی یکی از جنگل های دامنه جنوبی البرز آشنا می کند که با زیبایی های بکر و طبیعت بی نظیرش یکی از بهترین انتخاب ها برای گردشگری جنگلی است. جاذبه دیدنی جنگل سیاه خانی با رودخانه، آبشارها و درختان مختلف و حیوانات متعدد، بهشت ​​طبیعت گرایان است.

جنگل سیاه خانی کجاست؟

در مرز بین استان سمنان و مازندران، در دامنه‌های جنوبی و شمالی البرز، جنگلی قرار دارد که با وجود زیبایی‌های بسیار، هنوز در میان بسیاری از مردم ایران ناآشناست. البته ناشناخته بودن این مکان دیدنی، شاید کمک بزرگی به حفظ محیط زیست این منطقه و بکر ماندن جنگل سیاه خانی کرده باشد، اما حتما برای طبیعت‌گردانی که مسئولانه و با جان و دل از طبیعت محافظت می‌کنند، غم‌انگیز است. در ۲۱ کیلومتری شمال شهر دیباج، در حاشیه جاده دیباج به گلوگاه، جنگل سیاه خانی کم کم پیش چشمانتان رخ می‌نماید. این بخش، جنوبِ شرقی‌ترین مناطق جنگلی استان مازندران، و متعلق به کوهستان‌های شمالی شهرستان دامغان است.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

جنگل سیاه خانی کجاست؟
جنگل سیاه خانی کجاست؟

پوشش گیاهی و جانوری جنگل سیاه خانی

تنوع گیاهان و جانوران جنگل سیاه خانی شما را شگفت زده خواهد کرد. چوب های سخت مانند بلوط، مرز و … انواع درختان میوه مانند زرشک، گلابی، گلابی وحشی، ولیک، آلو و …. به طرز شگفت انگیزی در این جنگل رشد کرد. هر کدام از این درختان در کنار گل های وحشی و بسیاری از گیاهان دارویی، جنگل سیاه خانی را به یکی از زیباترین و متنوع ترین مناطق جنگلی مازندران و سمنان تبدیل کرده است. این تنوع این منطقه را به محیطی مناسب برای مطالعه انواع گیاهان تبدیل می کند.جاذبه دیدنی جنگل سیاه خانی

پوشش گیاهی و جانوری جنگل سیاه خانی
پوشش گیاهی و جانوری جنگل سیاه خانی

مسیر دسترسی به جنگل سیاه خانی

طبیعت گردی در جنگل بارانی سیاه خانی قطعا یک تجربه ناب خواهد بود. پس از طی ۲۱ کیلومتر در مسیر جاده دیباج به گلوگاه، درختان برگریز به زیبایی در کنار جاده خودنمایی می کنند. اینجاست که باید حدود ۱۸ کیلومتر جاده سمت چپ را طی کنید تا به رودخانه ای خروشان زیبا در دل جنگل برسید. آیا برای یک جنگل پیمایی واقعی آماده اید؟ پس سمت رودخانه سیاه خانی را بگیرید و خلاف جهت آب حرکت کنید.جاذبه دیدنی جنگل سیاه خانی

تور، بلیط و ویزای خود جهت مسافرت را از رستاک به شماره ۸۸۱۴۱۴۶۸ تهیه فرمایید و از تخفیفات آن نیز بهره مند شود.

رودخانه سیاه خانی

رودخانه سیاه خانی، در دل جنگل‌ سرسبز سیاه خانی جاری است. رودخانه‌ای دائمی که در فصول مختلف سال با جوش و خروشی دیدنی، از ارتفاعات، راه جنگل را پیش می‌گیرد. این رودخانه در فصل بهار، به دلیل ذوب شدن برف کوه‌ها، حجم آب بیشتری دارد اما در همه فصول، زیبایی خیرکننده‌اش را حفظ می‌کند. انواع گل‌ها، گیاهان و جانداران کوچک، اطراف و کناره‌های رودخانه را مزین کرده‌اند و دل طبیعت‌گردان را می‌برند.

طبیعت زیبای جنگل سیاه خانی
طبیعت زیبای جنگل سیاه خانی

تفریح در جنگل سیاه خانی

یک ساعتی مسیر زیبای کنار رودخانه را ادامه دهید و از قدم زدن در بین گل‌ها و درختان لذت ببرید و حسابی نفس بکشید. تنها صدایی که در این جنگل‌پیمایی لذت‌بخش به گوشتان خواهد رسید، صدای آب در تلفیق با صدای زیبای آواز پرندگان جنگلی خواهد بود. در این مسیر شما با سه آبشارک و آبشار در اندازه‌های مختلف روبرو خواهید شد که با زیبایی و پاکی خود، لطافت فضا را چندین و چند برابر می‌کنند. هر یک از این آبشارها زیبایی منحصر به خود را دارند.جاذبه دیدنی جنگل سیاه خانی

پس از یک ساعت پیاده‌روی در این مسیر، به فضایی باز، بیرون از پوشش گیاهی جنگل، خواهید رسید. حدود ۵۰ متر بالاتر از سطح رودخانه در اردیبهشت ماه، مراتع سرسبزی پوشیده از گیاهان دارویی نظیر آویشن وجود دارد. دست به کار شوید و هر چه دلتان می‌خواهد آویشن کوهی بچینید. آویشن، با آن عطر دل‌انگیز و بی‌نظیرش، برای درمان بسیاری از بیماری‌ها و اضافه کردن عطر و طعمی دلنشین به بسیاری از خوراکی‌ها و دمنوش‌ها بسیار مناسب است.

تور، بلیط و ویزای خود جهت مسافرت را از رستاک به شماره ۸۸۱۴۱۴۶۸ تهیه فرمایید و از تخفیفات آن نیز بهره مند شود.

بهترین زمان برای سفر به جنگل سیاه خانی

بهترین فصل برای بازدید از این جنگل زیبا از اواسط بهار تا اکتبر است. در این فصل رودخانه زیباترین و هوا معتدل و مطبوع است. در اواسط بهار می توان بیشترین تنوع گیاهان را در جنگل و حتی مراتع این منطقه یافت و گیاهان دارویی کاشت. در تابستان، سرسبزی جنگل و کیفیت هوا به اوج خود می رسد. لذت سفر به منطقه سیاه خانی فقط دیدن زیبایی آن نیست. این جنگل سورپرایزهای زیادی برای شما خواهد داشت. این امکان وجود دارد که درست زمانی که فکر می کنید هوا صاف ترین است، در ارتفاعات، کل جنگل پوشیده از مه و ابر است و قطرات ملایم باران شما را خیس می کند. پس هر فصلی که به جنگل سیاه خانی می روید یک ست لباس اضافه بیاورید.جاذبه دیدنی جنگل سیاه خانی

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید