معرفی جاهای دیدنی اراک

0
174

استان مرکزی که بیشتر به نام پایتخت صنعتی ایران شهرت دارد، یکی از بزرگ‌ترین استان‌های ایران است. این استان با مرکزیت شهر اراک، یکی از جوان‌ترین استان‌ها معرفی جاهای دیدنی اراک به شمار می‌رود و قدمت آن به دوران قاجار بازمی‌گردد. البته لازم به ذکر است که هرچند این استان قدمت کمتری به نسبت سایر استان‌ها دارد اما، آثار تاریخی بسیار زیبایی دارد. همچنین علی‌رغم صنعتی بودن، اکثر جاهای دیدنی اراک به طبیعت بکر آن برمی‌گردد. در این مقاله رستاک هوم قصد داریم تا معرفی جاهای دیدنی اراک چه از بناهای تاریخی تا جاذبه‌های گردشگری طبیعی آن را به شما معرفی کنیم.

روستای پلکانی هزاوه

در ۱۸ کیلومتری غربی شهر اراک، معرفی جاهای دیدنی اراک روستایی با قدمت ۵ هزار ساله به نام هزاوه وجود دارد که سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. این روستا به دلیل وجود چشمه‌های فراوان به هزار آب شهرت داشت و با گذشت زمان، به هزاوه تغییر کرد. روستای هزاوه در دامنه کوه و به صورت پلکانی و از جنس سنگ، گل و چوب با سقف‌های مسطح ساخته شده است.

معرفی جاهای دیدنی اراک  سامانه جامع گردشگری رستاک
روستای هزاوه

روستای تاریخی انجدان

یکی از معرفی جاهای دیدنی اراک، روستای تاریخی انجدان است که در ۳۷ کیلومتری این شهر قرار دارد. این روستای تاریخی در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد و حدود ۲۰۰۰ متر از سطح دریا فاصله دارد. لازم به ذکر است که نام روستای انجدان، از صمغ گیاهی انگدان که تولید می‌کنند و به کشورهای دیگر صادر می‌کنند گرفته شده است.

یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی اراک، روستای تاریخی انجدان است که در 37 کیلومتری این شهر قرار دارد. این روستای تاریخی در منطقه‌ای کوهستانی قرار دارد و حدود 2000 متر از سطح دریا فاصله دارد. لازم به ذکر است که نام روستای انجدان، از صمغ گیاهی انگدان که تولید می‌کنند و به کشورهای دیگر صادر می‌کنند گرفته شده است.
روستای تاریخی انجدان

پیست اسکی شازند

اگر در فصل زمستان و بهار به معرفی جاهای دیدنی اراک سفر کردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم برای برف‌بازی و اسکی به شهرستان شازند که در ۴۵ کیلومتری اراک قرار گرفته بروید. پیست اسکی شازند معروف به شهدای سربند و پاکل سابق، تنها پیست شهرستان اراک است که در سال ۱۳۷۰ به بهره‌برداری رسید. ارتفاع پیست اسکی شازند ۱۲۰۰ متر با طول ۵ کیلومتر و ارتفاع ۲۷۶۰ متری از سطح دریا است.

پیست اسکی شازند
اگر در فصل زمستان و بهار به اراک سفر کردید، به شما پیشنهاد می‌کنیم برای برف‌بازی و اسکی به شهرستان شازند که در 45 کیلومتری اراک قرار گرفته بروید. پیست اسکی شازند معروف به شهدای سربند و پاکل سابق، تنها پیست شهرستان اراک است که در سال 1370 به بهره‌برداری رسید. ارتفاع پیست اسکی شازند 1200 متر با طول 5 کیلومتر و ارتفاع 2760 متری از سطح دریا است.
پیست اسکی شازند

کلیسای مسروپ مقدس

در سال ۱۹۱۴ و با کمک ارامنه شازند، کمره هفت جامپلغ و بور، کلیسایی در معرفی جاهای دیدنی اراک خیابان شهید چمران امروزی اراک با نام مسروپ مقدس ساخته شد. کتیبه‌ای در بالای ورودی کلیسا به زبان ارمنی قرار دارد که نشان می‌دهد این کلیسا مربوط به دوره قاجاریه است.

در سال 1914 و با کمک ارامنه شازند، کمره هفت جامپلغ و بور، کلیسایی در خیابان شهید چمران امروزی اراک با نام مسروپ مقدس ساخته شد. کتیبه‌ای در بالای ورودی کلیسا به زبان ارمنی قرار دارد که نشان می‌دهد این کلیسا مربوط به دوره قاجاریه است.
کلیسای مسروپ مقدس

تالاب میقان

از نمک‌زارهای فراهان، چگان‌آور و توزلوگل همه نام‌هایی هستند که معرفی جاهای دیدنی اراک برای تالاب میقان استفاده می‌شود اما به دلیل تبخیر آب فراوان در این منطقه، بیشتر به کویر میقان شهرت دارد. به دلیل شور بودن، گنبدهای نمکی در زیر آب تشکیل شده و به زیبایی این تالاب اضافه کرده است. جالب است بدانید که این تالاب منبع بزرگی از سولفات سدیم است و به همین دلیل از سایر تالاب‌ها متمایز است.

از نمک‌زارهای فراهان، چگان‌آور و توزلوگل همه نام‌هایی هستند که برای تالاب میقان استفاده می‌شود اما به دلیل تبخیر آب فراوان در این منطقه، بیشتر به کویر میقان شهرت دارد. به دلیل شور بودن، گنبدهای نمکی در زیر آب تشکیل شده و به زیبایی این تالاب اضافه کرده است. جالب است بدانید که این تالاب منبع بزرگی از سولفات سدیم است و به همین دلیل از سایر تالاب‌ها متمایز است.
تالاب میقان

غار سفیدخانی

اگر در فصل بهار برای دیدن غار سفیدخانی به اراک می‌روید، معرفی جاهای دیدنی اراک به شما پیشنهاد می‌کنیم که زیر پایتان را مراقب باشید؛ زیرا در فصل بهار میزان آب در این غار افزایش می‌یابد و ممکن است در گودال آب ۱٫۵ متری فرو روید! غار سفیدخانی یکی از غارهای زیبا و دیدنی ایران در استان مرکزی است و در ۱۸ کیلومتری جنوبی اراک قرار گرفته است.

اگر در فصل بهار برای دیدن غار سفیدخانی به اراک می‌روید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که زیر پایتان را مراقب باشید؛ زیرا در فصل بهار میزان آب در این غار افزایش می‌یابد و ممکن است در گودال آب 1.5 متری فرو روید! غار سفیدخانی یکی از غارهای زیبا و دیدنی ایران در استان مرکزی است و در 18 کیلومتری جنوبی اراک قرار گرفته است.
غار سفیدخانی

حمام چهار فصل

موزه مردم‌شناسی یا حمام چهار فصل، یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی معرفی جاهای دیدنی اراک است که به دستور احمد شاه قاجار توسط محمد ابراهیم خوانساری ساخته شد. این حمام با مساحت حدود ۱۶۰۰ متر مربع شامل چهار بخش زنانه، مردانه، ویژه اقلیت دینی و خصوصی می‌شود.

موزه مردم‌شناسی یا حمام چهار فصل، یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی اراک است که به دستور احمد شاه قاجار توسط محمد ابراهیم خوانساری ساخته شد. این حمام با مساحت حدود 1600 متر مربع شامل چهار بخش زنانه، مردانه، ویژه اقلیت دینی و خصوصی می‌شود.
حمام چهار فصل

در چهار جهت حمام چهار فصل اراک و در بخش سربینه مردانه،معرفی جاهای دیدنی اراک از تابلوهای کاشی‌کاری که چهار فصل را نمایش می‌دهد استفاده شده که یکی از زیباترین آثار معماری و کاشی‌کاری دوره قاجار به شمار می‌رود. جالب است بدانید که آب مورد نیاز این حمام از قنات تامین می‌شد و برای گرم نگه داشتن آب، حمام را ۳٫۵ متر پایین‌تر از خیابان‌های اطراف ساخته بودند.

امیدواریم که با مقاله رستاک هوم درباره جاهای دیدنی اراک، با جاذبه های گردشگری طبیعی و تاریخی این استان بیشتر آشنا شده باشید و در سفر به اراک از این مکان‌ها دیدن کنید. اگر اهل اراک هستید و به نظرتان جای جاذبه گردشگری دیگری در این لیست خالی است، از طریق دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار وگوگل پلی می توانید استفاده نمایید . رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگفت انگیزی برای شما دارد . تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید. همچنین برای ارتباط با تورها و رزرو بلیط از طریق شماره تماس ۰۹۱۲۳۱۷۵۳۴۸ در ارتباط باشید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید