جاذبه دیدنی کوهدشت

0
182

شهر کوهدشت در شمال غربی استان لرستان قرار دارد و آب‌ و‌ هوای آن کوهستانی و معتدل است اما تابستان‌هایی گرم دارد. شغل بیشتر مردم این شهر کشاورزی و دامداری است و به زبان لری و لکی صحبت می‌کنند. بنابر تحقیق‌های انجام شده و بررسی نقش‌و‌نگارهای درون غارها تاریخ آغاز زندگی در این منطقه دوازده‌هزار سال قبل پیش‌بینی شده است. در ادامه همراه رستاک هم باشید تا با جاذبه دیدنی کوهدشت بیشتر آشنا شوید.

کوهدشت

شهر زیبای کوهدشت در غرب استان لرستان واقع شده است. شهری در محاصره کوه های مرتفع زاگرس، دشت های وسیع، مراتع سرسبز، رودخانه ها و چشمه ها و البته تکه هایی از تاریخ. کوهدشت سرزمینی تاریخی میباشد. که نشانه های سکونت بشر را از هزاران هزار سال پیش در خود دارد.

کوهدشت
کوهدشت

شهری با دو گویش لری و لکی و زیارتگاه ها، مناظر طبیعی بی بدیل و پشتوانه تاریخی قوی که پنجمین شهر استان لرستان میباشد. کوهدشت دارای جاذبه های دیدنی متعددی میباشد. اما در این میان ما می خواهیم آشنایی با چند جاذبه مطرح شده داشته باشیم.

سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید .

قلعه‌ چنگری‌

کوه «چنگری‌» كه‌ از شمال‌ شرقی‌ كوهدشت آغاز می گردد. و تا كنار رود سیمره‌ ادامه یافته است. بر بالای‌ قله‌های‌ این‌ كوه‌، آثار چند قلعه‌ بر جای مانده است. كه‌ از مهم ترین‌ آن‌ها، قلعه‌ چنگری‌ میباشد. كه‌ روی‌ قله‌ای‌ مشرف‌ به‌ دشت‌ كوهدشت‌ ایجاد گردیده است‌. از این‌ قلعه‌، اثری‌ به‌ طول‌ و عرض‌ ۷۵×۱۰۰ متر برجای مانده‌.

   تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید

قلعه چنگری
قلعه چنگری

این‌ قلعه‌ ظاهرا بزرگ‌ترین‌ قلعه‌ «مادانرود» در منطقه‌ لرستان‌ میباشد. این‌ قلعه‌ در گذشته‌ از دو قسمت‌ تشكیل‌ می گردد. كه‌ هر قسمت‌ آن‌ دارای چند اتاق‌ بزرگ‌ و كوچك‌ بوده است. ولی‌ در حال‌ حاضر تنها دیوارهای‌ شمالی‌ آن‌ بر جای مانده است.

تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید.

قلعه‌ منیژه‌

قلعه‌ منیژه‌ یکی دیگر از دیدنی های کوهدشت میباشد. که بر فراز قله‌ای‌ از كوه‌ سرسرخن‌ كوهدشت‌ قرار گرفته است‌. طول‌ باروی‌ قلعه‌ حدود یکصد متر میباشد. كه‌ در قسمت‌ شمال‌ آن‌ آثار چند اتاق‌ به جای مانده‌ است‌. در قسمت‌ جنوبی‌ اتاق‌ها، آثار یك‌ مخزن‌ بزرگ‌ آب‌ نیز میباشد. راه‌ ورود به‌ قلعه‌ فقط‌ از سمت‌ دره‌ میباشد.

قلعه‌ منیژه‌
قلعه‌ منیژه‌

تپه درکه

تپه‌ دركه‌ یكی‌ دیگر از دیدنی های کوهدشت میباشد. تپه‌های‌ مهم‌ پیش‌ از تاریخ‌ است. كه‌ در فاصله‌ ۲۴دكیلومتری‌ دهكده‌ «ابوالوفا» در كوهدشت‌ قرار گرفته است‌. ساختمان‌ تمامی‌ این‌ تپه‌ از چینه‌ و خشت‌ میباشد. از طبقه‌ میانی‌ تپه‌، ظروف‌ سفالی‌ و برخی‌ ظروف‌ مفرغی‌ کشف کرده اند.

جهت مسافرت های خانوادگی و یا با تور رستاک برای شما اتوبوس ، میدل باس ون را بصورت انلاین اجاره می دهد

می توانید با مشاهده نرخ و سایر امکانات آن را رزرو نموده و آسوده خاطر سفر کنید .

تپه درکه
تپه درکه

كه‌ سفال‌های‌ آن‌ به‌ رنگ‌ قرمز و مشابه‌ ظروف‌ سه‌ پایه‌ داری‌ میباشند. كه‌ پروفسور «گیر شمن‌» آن‌ها را از طبقه‌ سوم‌ «تپه‌ گیان‌» کشف کرده بود. ظروف‌ سه‌ پایه‌دار، دارای‌ نقش‌هایی‌ به‌ شكل‌ سبد بافی میباشند.

سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید .

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید