کویر تاریخی عقدا یزد

0
167

شهر تاریخی عقدا از شهرهای شمالی استان یزد است که در میانه جاده نائین به اردکان و از توابع شهرستان اردکان است. در راه نایین به یزد به فاصله ۷۴ کیلومتر از نایین، نخستین آبادی بزرگ، کویر تاریخی عقدا یزد است که نامش درکتب تاریخی یزد برده شده و همیشه سرحد و حد فاصل میان نایین و یزد شمرده شده است.شهر تاریخی عقدا از روستاهای تاریخی استان یزد است که دیدنی‌های جالب توجهی دارد و به دلیل وجود همین بناهای تاریخی مورد توجه گردشگران است.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار وگوگل پلی می توانید استفاده نمایید . رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگفت انگیزی برای شما دارد . تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید. همچنین برای ارتباط با تورها و رزرو بلیط از طریق شماره تماس ۰۹۱۲۳۱۷۵۳۴۸ در ارتباط باشید.

روستای تاریخی عقدا
شهر تاریخی عقدا از شهرهای شمالی استان یزد
روستای تاریخی عقدا

بافت تاریخی عقدا در شهرستان اردکان یکی از بکرترین بافت‌های تاریخی استان یزد است که ۳۰ هکتار از وسعت ۸۴ هکتاری شهر عقدا را شامل می‌شود. مهم‌ترین ویژگی تاریخی این بافت، وجود معماری‌های متوالی از دوره‌های مختلف تاریخی از دوره آل‌مظفر تا دوره معاصر است که نشان از قدمت تمدن در این شهر دارد.«عقدا از مضافات و توابع یزد است و احداث آن را به «عقدار» نامی از سرهنگان یزد، منسوب دانسته اند. اطراف دهستان عقدا بیست ده قرار دارد که عده ای در پهنه بیابانی و عده ای در دامه کوه های نزدیک به آن است.»( برگرفته از کتاب یادگار های یزد نوشته ایرج افشار)

لحظه غروب آفتاب کویر
بافت تاریخی عقدا در شهرستان اردکان یکی از بکرترین بافت‌های تاریخی استان یزد
لحظه غروب آفتاب کویر

عقدا در فاصله ۵۰۰ کیلومتری از تهران، ۲۱۰ کیلومتری از اصفهان قرار دارد و ۷۰ کیلومتر بعد از نایین، اولین شهر استان یزد از سمت استان اصفهان و شهر نایین است و ۱۱۰ کیلومتر قبل از شهر یزد در مسیر اصلی واقع شده است.به دلیل اینکه عقدا در گذشته های دور تاریخ نویس نداشته، تاریخ دقیقش مشخص نیست اما آنطور که شنیده ام، یکی از مورخان تاریخ این شهر را مربوط به شش هزار سال پیش اعلام کرده است.

رستاک بصورت حرفه ای برای شما در یزد و اطراف آن می تواند امکانات اقامتی مناسب تدارک ببیند .

راهنمای محلی،سوغاتی و غذای محلی و نیز اجاره اتومبیل با راننده را نیز می توانید:

بصورت آنلاین از اپلیکیشن رستاک و سایت رستاک رزرو نمایید.

دانلود ان از گوگل پلی و کافه بازار رایگان است.

بافت تاریخی یزد
بافت تاریخی یزد

جاهای دیدنی عقدا

در عقدای قدیم دو حمام به نام حمام نو و حمام کهنه وجود دارد که به سال ۱۰۵۰ هجری قمری و تقریبا ۳۸۰ سال پیش باز می گردد.

مسجد ملا اسماعیل که در شهر یزد بنا نهاده شده، توسط ملا اسماعیل عقدایی ساخته شده که معمار هنرمند و بزرگی بود.

مسجد ملا اسماعیل یزد
مسجد ملا اسماعیل یزد

خانه شخصیتهای بزرگ عقدا به محل نگهداری طیور تبدیل شده است.میرزا رضای کرمانی نیز که ناصرالدین شاه را در جشن ۵۰ سالگی اش به قتل می رساند، عقدایی بوده و پدرش ملاحسین عقدایی است.کویر تاریخی عقدا یزد

برای دیدن و رزرو اقامتگاههای ما در یزد به رستاک مراجعه کنید. با آرزوی سفرهایی خوش و به یاد ماندنی برای شما عزیزان

عقدا همچنین باغ های انار بسیاری دارد و کوچه باغهایی منتهی به این باغ دارد که فصل مهر ماه این شهر را دیدنی می کند.

از دیگر ظرفیت های گردشگری عقدا، وجود کوه هایی در فاصله ۱۵ کیلومتری است که در یکی از این کوه ها روستایی به نام زرجوب وجود دارد که در آن روستان، پارس بانو یکی از دختران یزدگرد سوم و خواهر نازبانویی که از چک چک اردکان است، در آن دفن است.

کویرنوردی و تالاب های فصلی در عقدا

خانه تاریخی خالو میرزا که اکنون به دست محمدرضا بابایی، همین جوان عقدایی در حال تبدیل به یک هتل سنتی یا خانه محلی است، تالاب های فصلی، کویر بکر و دیدنی و ….. یکی از هزاران جاذبه های گردشگری عقداست.

خانه سنتی خالو میرزا عقدا
خانه سنتی خالو میرزا عقدا

رستاک بصورت حرفه ای برای شما در یزد و اطراف آن می تواند امکانات اقامتی مناسب تدارک ببیند .

راهنمای محلی،سوغاتی و غذای محلی و نیز اجاره اتومبیل با راننده را نیز می توانید:

بصورت ان لاین از اپلیکیشن رستاک و سایت رستاک رزرو نمایید.

دانلود ان از گوگل پلی و کافه بازار رایگان است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید