کوه آوالان: بام سنندج، نگینی در دل زاگرس

0
114
آوالان کوه

مقدمه:

در میان رشته کوه‌های سر به فلک کشیده زاگرس، کوه آوالان همچون نگینی درخشان می‌درخشد و با شکوه و عظمت خود، هر ساله طبیعت‌گردان و کوهنوردان بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. این کوه با ارتفاع ۲۹۷۰ متر، بلندترین قله استان کردستان بوده و به عنوان بام سنندج شناخته می‌شود.کوه آوالان: بام سنندج، نگینی در دل زاگرس

آژانس گردشگری رستاک با سال‌ها تجربه در زمینه ارائه خدمات گردشگری، به شما دعوت می‌کند تا با مطالعه این مقاله، سفری مجازی به کوه آوالان داشته باشید و با این جاذبه طبیعی شگفت‌انگیز آشنا شوید. همچنین در انتهای این مقاله، اطلاعاتی راجع به نحوه برنامه‌ریزی سفر و رزرو تور به این کوه ارائه خواهد شد..جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

موقعیت جغرافیایی:

کوه آوالان در ۲۵ کیلومتری شمال غربی سنندج، مرکز استان کردستان واقع شده است. این کوه در محدوده جغرافیایی شهرستان کامیاران و مشرف به جاده سنندج – کامیاران قرار دارد.

کوه آوالان: بام سنندج، نگینی در دل زاگرس  سامانه جامع گردشگری رستاک
کوه آوالان

مسیر دسترسی:

برای رسیدن به کوه آوالان، می‌توانید از طریق جاده سنندج به کامیاران و سپس فرعی منتهی به روستای دولاب اقدام کنید. مسیر دسترسی به این کوه تا روستای دولاب آسفالته بوده و به راحتی با وسیله نقلیه شخصی قابل عبور است. از روستای دولاب به بعد، مسیر کوهپیمایی آغاز می‌شود که با شیب ملایم تا قله امتداد دارد.کوه آوالان: بام سنندج، نگینی در دل زاگرس

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

جاذبه‌های کوه آوالان:

کوه آوالان: بام سنندج، نگینی در دل زاگرس  سامانه جامع گردشگری رستاک
آوالان کوه

کوه آوالان به عنوان بام سنندج، چشم‌اندازی بی‌نظیر از این شهر و دشت‌های اطراف آن را به نمایش می‌گذارد. در مسیر صعود به قله، می‌توانید از تماشای مناظر طبیعی و بکر کوهستان، از جمله چشمه‌های خنک و زلال، دشت‌های سرسبز، صخره‌های سنگی و غارهای طبیعی لذت ببرید.

علاوه بر جاذبه‌های طبیعی، کوه آوالان از نظر میراث فرهنگی نیز غنی است. در دامنه‌های این کوه، بقایایی از آثار باستانی مانند قلعه‌ها، تپه‌های باستانی و گورستان‌ها وجود دارد که قدمت آن‌ها به دوران‌های مختلف تاریخی می‌رسد.

بهترین زمان سفر:

بهترین زمان سفر
بهترین زمان سفر

بهترین زمان سفر به کوه آوالان، فصل بهار و اوایل تابستان است. در این زمان، هوا خنک و مطبوع بوده و طبیعت در زیباترین حالت خود قرار دارد..جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

نکات مهم:

  • قبل از سفر به کوه آوالان، از وضعیت آب و هوا اطلاع کسب کنید.
  • کفش و لباس مناسب برای پیاده‌روی و کوهنوردی به همراه داشته باشید.
  • به همراه خود آب آشامیدنی، تنقلات و کرم ضد آفتاب ببرید.
  • از ریختن زباله در طبیعت خودداری کنید و به حفظ پاکیزگی محیط زیست کمک کنید.

آژانس گردشگری رستاک با ارائه تورهای متنوع به کوه آوالان، سفری خاطره‌انگیز و ایمن را برای شما رقم خواهد زد. برای رزرو تور و کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید با کارشناسان مجرب ما در آژانس گردشگری رستاک تماس بگیرید.

ما در آژانس گردشگری رستاک، مشتاقانه منتظر سفری خاطره‌انگیز با شما به کوه آوالان هستیم.

  • برای رزرو تور کوه آوالان و کسب اطلاعات بیشتر، همین حالا با آژانس گردشگری رستاک تماس بگیرید.
  • از وب سایت ما دیدن کنید تا اطلاعات بیشتری راجع به جاذبه‌های گردشگری کردستان و سایر نقاط ایران به دست آورید.
  • ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید تا از آخرین اخبار و آژانس گردشگری رستاک مطلع شوید.

آژانس گردشگری رستاک

تلفن: ۰۲۱۸۸۸۴۱۸۰۸

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید