روستای هجیج کرمانشاه

0
237

رستاک هوم قصد دارد شما را به سفری خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی به منطقه‌ای بی‌نظیر و بکر در غرب کشور دعوت کند. جایی که از رفتن به آن پشیمان نمی‌شوید و باز هم دوست دارید در اولین فرصت دوباره به آنجا سفر کنید. این مکان، روستای شگفت انگیز و تماشایی، روستای هجیج کرمانشاه است؛ روستای هجیج کرمانشاه با معماری منحصربه‌فرد، طبیعت زیبا و دل‌نواز و جاذبه های متعدد که در منطقه‌ی اورامان این استان و در شهر پاوه قرار دارد.

روستای هجیج کجاست؟

روستای هجیج کرمانشاه جایی در ۳۴ کیلومتری شهر پاوه در استان کرمانشاه است؛ روستایی که در میان آب و کوه احاطه شده و معماری آن واقعا قابل توجه است. از جذابیت‌های این روستا طبیعت بکر آن است. با توجه به اینکه هجیج در قلب کوهستان قرار دارد سرسبزی و پوشش گیاهی آن باعث شده تا به ماسوله سنگی کرمانشاه معروف شود.

روستای هجیج
روستای هجیج

کلمه هجیج در زبان کردی به معنای دره سرسبز است و نام این روستا برگرفته از موقعیت آن است.

چطوری خودمان را به روستا برسانیم؟

مسیر اصلی هجیج از راه شهرستان پاوه است‌. یعنی باید وارد جاده کرمانشاه به پاوه شوید و از آنجا با توجه به تابلوها و راهنماها بعد از حدود ۳۴ کیلومتر به روستا می‌رسید.روستای هجیج کرمانشاه

رستاک اقامتگاه های خصوصی منازل استیجاری دارای مجوز را با قیمت های مختلف در اختیار گردشگران قرار می دهند . از سایت رستاک می توانید رزرو قطعی خود را انجام دهید،اپلیکیشن رایگان رستاک را از کافه بازار و گوگلی پلی دانلود کنید. و در صورت نیاز به پشتیبانی با رستاک هماهنگ فرمایید.

مسیر
مسیر

از مسیر اورامانات تخت هم می‌توانید خودتان را به روستای هجیج برسانید. این جاده خوراک کسانی است که به سفرهای جاده‌ای علاقه دارند. مهم‌ترین مسیرهای اورامان (اورامانات) مسیرهایی هستند که در بین مریوان تا پاوه قرار گرفته‌اند.

معماری هجیج؛ پلکانی تا آسمان

معماری روستای هجیج کرمانشاه از ویژگی‌هایی است که هجیج را شناخته‌تر کرده است. به‌خاطر نوع آب‌و‌هوا اهالی خانه‌ها را با سنگ ساخته‌اند تا از نفوذ سرما و هجوم حیوانات و دیگر اتفاقات در امان باشند. به‌خاطر کمبود زمین صاف پشت‌بام هر خانه حیاط خانه همسایه است که در اصطلاح به این نوع معماری، پلکانی می‌گویند.

در سفر به کرمانشاه جهت استفاده از اقامتگاه ها و خدمات رستاک شامل: رزرو هتل، خودرو با راننده ،بلیط هواپیما و قطار و همچنین تهیه غذای محلی ،سوغاتی و راهنما با سایت یا اپلیکیشن رستاک که دانلود ان از کافه بازار و گوگل پلی رایگان است مراجعه کنید. بهترین ها را برای شما تدارک می بینیم.

طبیعت زیبای هجیج
طبیعت زیبای هجیج

جاذبه‌های دیدنی روستای هجیج

چشمه بل

این چشمه در دو کیلومتری روستای هجیج و در فاصله کمی از رودخانه سیروان واقع شده است، چشمه بَل یکی از پر آب‌ترین چشمه‌های اورامان و غرب کشور به‌شمار می‌رود. این چشمه به عنوان کوتاه‌ترین رودخانه دنیا شناخته شده؛ رودخانه‌ای زیبا که منظره‌ای چشم‌نواز دارد.روستای هجیج کرمانشاه

آخرین نرخ بلیط ها،اخذ ویزا و رزرو تورهای داخلی و خارجی خود را از رستاک بخواهید.

خانقاه

اینجا از بناهای مذهبی روستای هجیج محسوب می‌شود. این خانقان مربوط به پیروان قادریه از طریقت‌های تصوف اهل سنت است. مردم بومی در آن جمع می‌شوند و به ذکر و سماع می‌پردازند.

خانقاه
خانقاه

فعالیت‌هایی که می‌توان در روستای هجیج انجام داد

هجیج با معماری و طبیعت شگفت‌انگیز خود شما را به دنیایی بکر می‌برد و همین امر دلیلی شده تا سالانه گردشگران زیادی برای سفر این روستا را انتخاب کنند.

هجیج
هجیج

هجیج در کنار رودخانه سیروان و در نزدیکی سد داریان قرار گرفته. همین امر امکان قایق‌سواری را برای مسافران فراهم کرده‌. از طرفی هم اگر از روستای هجیج به سمت بالای کوه حرکت کنید به ارتفاعات کوه شاهو، معروف‌ترین و مهم‌ترین کوه منطقه اورامان می‌رسید.

ارتفاعات
ارتفاعات

این کوه در فرهنگ کردها جایگاه ویژه‌ای دارد. در حدی که نام آن را بر روی فرزندان خود می‌گذراند. حواستان باشد برای کوهنوردی حتما کفش مناسب همراه خود ببرید.روستای هجیج کرمانشاه

روستای هجیج به بهشت گمشده غرب کشور هم معروف‌ است. پس ثبت تصویرهای ناب را نباید از دست داد. عکاسی کردن به خصوص از طبیعت و مردم محلی حتما لذت‌بخش خواهد بود. پس دوربین‌ عکاسی را فراموش نکنید.

شما پیش از خواندن این مطلب چیزی در مورد روستای هجیج شنیده بودید؟ تا به‌حال به این روستا که در دل کوه قرار دارد سفر کرده‌اید؟ به‌نظر شما هم معماری پلکانی روستا بسیار دیدنی و شگفت‌انگیز است؟ از کدام جاذبه‌های دیدنی روستا دیدن کردید؟ حتما تجربه خود را از سفر به این روستا برای ما بنویسید.

جاهای دیدنی بهشت گمشده
جاهای دیدنی بهشت گمشده

اگر اهل سفر و کشف جاهای جدید و دیدنی باشید، باید خوب بدانید که پیدا کردن محل اقامت مناسب در سفر یکی از مهم‌ترین کارهاست. شما می‌توانید با رزرو اقامتگاه در رستاک هوم خیال خودتان را از این بابت راحت کنید. انواع مختلف اقامتگاه از خانه های روستایی و کلبه‌های جنگلی تا ویلاهای لوکس ساحلی در این سایت برای شما گلچین شده است.روستای هجیج کرمانشاه

رستاک اقامتگاه های خصوصی منازل استیجاری دارای مجوز را با قیمت های مختلف در اختیار گردشگران قرار می دهند . از سایت رستاک می توانید رزرو قطعی خود را انجام دهید،اپلیکیشن رایگان رستاک را از کافه بازار و گوگلی پلی دانلود کنید. و در صورت نیاز به پشتیبانی با رستاک هماهنگ فرمایید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید