معرفی جاذبه دیدنی ورزنه

0
168

در این مطلب از رستاک هم می خواهیم شما را با خود به کویری ببریم که فاصله چندانی از تهران ندارد و با طی مسافت سه چهار ساعته می توانید به آن برسید، درباره کویر ورزنه ( Varzaneh Desert ) حرف می‌زنیم، زیباترین کویر مرکزی ایران که در دل خود بزرگترین سایت تفریحی کویری را دارد. با ما در رستاک هم همراه باشید تا قدم به قدم شما را با این کویر و تفریحاتی که می توانید در آن داشته باشید آشنا کنیم.معرفی جاذبه دیدنی ورزنه

تالاب گاوخونی

تالاب گاوخونی که باتلاق گاوخونی نیز نامیده می شود، از جاهای دیدنی ورزنه در استان اصفهان بشمار می رود و مقصد نهایی سفر پربرکت رودخانه زاینده رود است. گاوخونی اسرارآمیز، احساس مبهمی از راز و رمز زندگی، مرگ، واقعیت و وهم را در خیال آدم بر می انگیزاند، شبهایش در فصول مختلف، ستاره های پرفروغش و شهاب های پرسرعت آن محیط را به سرزمینی از افسانه ها بدل کرده است.

تالاب گاوخونی
تالاب گاوخونی

هر آنچه به این دشتهای می نگری انگار انتهایی ندارد، سکوت عمیق و سنگین تالاب که تنها وزش باد آن سکوت سنگین را می شکند، آنجا را وهم انگیزتر می کند، آسمانی بلند و فروزنده، اقلیمی متفاوت که خود سبب پایندگی و تاب آوردن انسان کویری بوده است، آن هیبت، صلابت، عبوسی و خشکی کویر در رویارویی با باتلاق در هم می شکند و تعدیل می شود.معرفی جاذبه دیدنی ورزنه

چرا بازدید از کویر ورزنه اصفهان را پیشنهاد می‌کنیم؟

یکی از استان‌های زیبایی که در طول سال می‌توان به آن سفر کرد و از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آن لذت برد استان اصفهان است. اصفهان از استان‌های کویری و تاریخی ایران است و کویر ورزنه در این استان واقع شده است. کویر ورزنه یا بیابان خارا در استان اصفهان و در شهر ورزنه و در فاصله حدودا ۱۱۷ کیلومتر تا اصفهان قرار دارد و در بخش شرقی این استان است.

چرا بازدید از کویر ورزنه اصفهان را پیشنهاد می‌کنیم؟
چرا بازدید از کویر ورزنه اصفهان را پیشنهاد می‌کنیم؟

کویر ورزنه در فاصله ۱۰ کیلومتری شهر ورزنه واقع شده و دارای بزرگ‌ترین سایت تفریحی کویری در ایران است که شامل: زیپ لاین، موتور چهارچرخ، شربت‌خانه، کمپینگ، شترسواری، سافاری و پاراگلایدر می‌شود.
این کویر در طول سال پذیرای گردشگرانی که علاوه بر پیاده‌روی و عکاسی در کویر علاقه بسیاری به ورزش‌های هیجانی دارند، است. این منطقه به دلیل وزش بادهای متفاوت و تپه‌های ماسه‌ای طولی، هلالی و هرم‌های ماسه‌ای یکی از متفاوت‌ترین کویرهای ایران بشمار می‌آید.

تفریحات در کویر ورزنه

سایت تفریحی واحه که در کویر ورزنه واقع شده یکی از کامل‌ترین و بزرگ‌ترین سایت‌های تفریحی کویری است که ۱۰۰ کیلومتر مربع وسعت دارد. این سایت امکانات بسیاری را در خود جای داده که از جمله آن‎‌ها می‌توان به، موتور چهارچرخ یک نفره و دونفره، شترسواری، سافاری، پاراگلایدر، دو زیپ لاین به طول ۳۰ متر و ۴۰۰ متر و کمپینگ اشاره کرد. این سایت دارای رستوران با فضای سنتی و شربت‌خانه با ظرفیت ۳۰۰ نفر، سوپر مارکت، باغ انار، سالن کنسرت روباز و رصدخانه کویرگردان است.

می توانید علاوه بر رزرو اقامتگاه آنلاین در سایت رستاک هم از تورهای داخلی و خارجی به مقاصد کیش ، قشم ، مشهد مقدس و همچنین استانبول , آنتالیا ، مالزی ، دبی و اخذ ویزای توریستی از طریق شماره تماس های ۰۲۱۸۸۸۴۱۸۰۸ ، ۰۲۱۸۸۴۱۹۵۵با کارشناسان رستاک جهت مشاوره و خرید تور اقدام کنید.معرفی جاذبه دیدنی ورزنه

شب‌نشینی در کویر ورزنه

شب‌های ستاره باران، سکوت و آرامش یکی از اصلی‌ترین دلایل برای رفتن به کویر است و شب‌نشینی در کویر یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات برای رسیدن به آرامش است. در کویر ورزنه شب‌نشینی با اجرای موسیقی‌های محلی، آتش‌بازی، حرکات نمایشی و مراسم‌های بومی که مربوط به مناسبت‌های مختلف است انجام می‌گیرد. جالب است بدانید که چنین تجربه‌های دلنشینی را می‌توانید در کویر مصر اصفهان تجربه کنید.

آب و هوای کویر ورزنه

مناطق کویری به دلیل داشتن آب‌وهوای گرم و خشک در طول سال برای سفر مناسب هستند. اما در فصل تابستان و بهار به دلیل گرمای طاقت‌فرسا تحمل آن مشکل است و به همین دلیل بهترین فصل برای سفر به کویر فصل پاییز و زمستان است. در فصل پاییز هوای کویر در طول روز خیلی گرم نیست و در شب هم خیلی سرد نمی‌شود، اما در زمستان شب‌های کویر با سرمای زیاد همراه است، پس اگر در زمستان قصد سفر به کویر را داشتید با لباس مناسب و گرم راهی کویر شوید.

پل تاریخی ورزنه

پل ورزنه آخرین پل تاریخی بر بستر زاینده رود است. برخی شالوده اولیه آن را به دوران دیلمیان و سلجوقیان نسبت داده و سازنده آن را شخصی بنام سیف الله اردکانی می دانند و برخی عقیده دارند که به دستور شاه سلیمان صفوی و با معماری «محمد شفیع ورزنه ای» وزیر دارالعباد یزد در سال ۱۰۶۵ خورشیدی ساخته شده است. در دهه ۵۰ خورشیدی، بدنه، معبر و آب برهای پل ورزنه به صورت جزیی مورد مرمت قرار گرفت. این پل از جنس سنگ، آجر و ساروج، با ۱۰ دهانه و ۱۱ پایه و ارتفاع آن ۶ متر و طول ۷۰ متر و عرض ۷ متر است.معرفی جاذبه دیدنی ورزنه

رستاک اقامتگاه های خصوصی منازل استیجاری دارای مجوز را با قیمت های مختلف در اختیار گردشگران قرار می دهد. از سایت رستاک می توانید رزرو قطعی خود را انجام دهید، اپلیکیشن رایگان رستاک را از کافه بازار و گوگلی پلی دانلود کنید.

تفریحات کویر

بی‌شک زمانی که صحبت از تور کویر به میان می‌آید، اکثر افراد به یاد آفرود سواری و بالا و پایین رفتن از روی تپه‌های شنی با وسایل نقلیه شاسی و SUV می‌افتند. در کویر ورزنه نیز می‌توانید برای دقایقی این سواری هیجان‌انگیز را تجربه کنید. البته باید به یاد داشته باشید که راندن خودروهای SUV در مناطق کویری نیاز به مهارت خاصی دارد. از این رو، راننده مخصوص پشت فرمان می‌نشیند و شما از سواری هیجان‌انگیز او لذت می‌برید.

پاراگلایدر

نظرتان در مورد پرواز بر فراز شن‌های طلایی کویر ورزنه چیست؟ به نظر شما این کار چقدر می‌تواند میزان هیجان شما را بالا ببرد؟ پاراگلایدر یکی از تفریحاتی‌ست که می‌توانید در کویر ورزنه داشته باشید. دو سایت پاراگلایدر در اصفهان و در نزدیکی ورزنه حضور دارند. شما می‌توانید به این دو سایت مراجعه کنید و از آنها بخواهید که ساعات مشخصی را برای شما رزرو کنند تا بتوانید بدون بروز هیچ مشکلی پاراگلایدر سواری کنید. همچنین این سایت‌ها آموزش مبتدی تا حرفه‌ای پرواز با پاراگلایدر را نیز ارائه می‌دهند!

رستاک اقامتگاه های خصوصی منازل استیجاری دارای مجوز را با قیمت های مختلف در اختیار گردشگران قرار می دهد. از سایت رستاک می توانید رزرو قطعی خود را انجام دهید، اپلیکیشن رایگان رستاک را از کافه بازار و گوگلی پلی دانلود کنید.

پاراگلایدر
پاراگلایدر

زیپ لاین

زیپ لاین یکی از تفریحاتی‌ست که شاید بهتر است آن را انجام ندهید، چرا که زیپ لاین ورزنه بسیار کوتاه است و آنچنان هیجان‌انگیز نیست. ولی در هر صورت این امکانی است که می‌توانید از آن بهره ببرید.معرفی جاذبه دیدنی ورزنه

می توانید علاوه بر رزرو اقامتگاه آنلاین در سایت رستاک هم از تورهای داخلی و خارجی به مقاصد کیش ، قشم ، مشهد مقدس و همچنین استانبول , آنتالیا ، مالزی ، دبی و اخذ ویزای توریستی از طریق شماره تماس های ۰۲۱۸۸۸۴۱۸۰۸ ، ۰۲۱۸۸۴۱۹۵۵با کارشناسان رستاک جهت مشاوره و خرید تور اقدام کنید.

زیپ لاین
زیپ لاین

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید