10 مقصد دیدنی زنجان

0
275

۱۰ مقصد دیدنی زنجان

زنجان در محدوده‌ کوهستانی ایران قرار دارد و این موضوع باعث می‌شود که تابستان‌های کوتاه و معتدلی داشته باشد. زمستان‌های سخت و طولانی زنجان آن را به یکی از بهترین مقاصد گردشگری زمستانی خصوصا برای علاقه‌مندان به اسکی تبدیل کرده است.رستاک هوم در این مطلب شما را همراه خود می‌کند تا ۱۰ مقصد دیدنی زنجان را با ما ببینید.

طبیعت زیبای زنجان
طبیعت زیبای زنجان

۱٫ غارهای کتله‌خور

این غار در بین ۱۰ مقصد دیدنی غرب ایران، از بهترین‌هاست. کتله‌خور در ۱۵۰ کیلومتری جنوب زنجان قرار دارد. مسیر حرکت شما برای رسیدن به غار از جاده سلطانیه-همدان به سمت گرماب خواهد بود.

غارهای کتله خور
غارهای کتله خور

آدرس غارهای کتله خور : زنجان، ۱۵۵ کیلومتری جنوب زنجان، در نزدیکی شهر کوچک گرماب

نخل سوخته
نخل سوخته

۲٫قلعه‌ بهستان

«قلعه‌ی بهستان»که در ۱۴ کیلومتری شمال «ماه‌نشان» در شهرستان ماه‌نشان یکی از ۱۰ مقصد دیدنی زنجان قرار دارد، در کنار رودخانه‌ی «قزل‌اوزن» و در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی زنجان است. در دل کوه سوراخ‌های غار مانندی به‌دست ساسانیان ساخته‌شده است.

قلعه بهستان زنجان
قلعه یهستان زنجان

آدرس گنبد قلعه بهستان : استان زنجان، شهرستان ماه‌نشان، کنار رودخانه قزل اوزن

۳٫ بازار زنجان ، وقت خوب زندگی

بازار بزرگ زنجان، بلندترین بازار ایران و جالب‌ترین در بین جاهای دیدنی زنجان است و با سقف آجری و سراها و چای‌خانه‌ها، قسمت‌های زیادی برای بازدید دارد.بازار زنجان از نظر تولید و نوع فعالیت به هشت راسته تقسیم می‌شود؛ از جمله راسته‌ی زرگرها، کفاش‌ها، بزازها، سراج‌ها و چند راسته‌ی دیگر که این تقسیم‌بندی از نظر حفظ حقوق صنفی و کنترل قیمت کالاهای عرضه‌شده دارای اهمیت است.

بازار زنجان
بازار زنجان

۴٫ مسجد جامع زنجان ، یک تجربه‌ی منحصر‌به‌فرد

این مسجد از درون ورودی بازار کنار آن‌هم دسترسی دارد. حوزه‌ی علمیه شهر زنجان در این مسجد برپاست که همین‌الان هم مشغول به‌کار است. کاشی‌کاری و آجرکاری مسجد جامع دیدنی است و به‌علاوه حوض بزرگ وسط حیاط و محل نماز جماعت، بسیار فضای جالبی دارد.

مسجد جامع زنجان
مسجد جامع زنجان

۵٫ رختشویخانه ، یک اثر تاریخی زیبا

رختشویخانه، منحصربه‌فردترین از ۱۰ مقصد دیدنی زنجان است. در زمان قاجار، حاکم زنجان، این‌جا را برای راحتی زنان ساخت. این مکان، محلی برای رخت شستن زنان زنجان بوده است. انشعابی از قنات، برای رساندن آب به این محل ساخته شده و زنان می‌توانستند در محیطی خصوصی در فصل سرد یا گرم سال در اینجا رخت بشورند.

رختشویخانه زنجان
رختشویخانه زنجان

۶٫ پل تاریخی میر بهاءالدین ، شگفتی زنجان

این پل قاجاری تقریباً متعلق به ۲۰۰ سال قبل است. بزرگی و عرض این پل هر بیننده‌ای را شگفت‌زده می‌کند. پل میر بهاءالدین که روی زنجان رود ساخته‌شده است، در ابتدای جاده‌ی بیجار از کمربندی جنوبی قرار دارد.

پل میر بهاءالدین
پل میر بهاءالدین

۷٫ دودکش جن

خرافات همواره با فرهنگ باستانی مردم محلی عجین است و گاهی باعث خلق داستان‌های غیر قابل باوری می‌شود.دودکش جن نام صخره‌هایی است که در اثر فرسایش به شکل مناره‌هایی بلند در آمده‌اند.برخی از محلیان آن را از دور به شکل دودکش‌هایی عظیم می‌دیدند و بر این باور بودند که اینها را اجنه ساخته‌اند. اما در حقیقت همه این صخره‌ها در اثر پدیده زمین شناسی با نام «هودو» تشکیل شده‌اند.

دودکش جن
دودکش جن

آدرس دودکش جن: ۱۲۰ کیلومتری زنجان، ۲۰ کیلومتری ماهنشان

۸٫ دریاچه پری (خندقلو)

در نزدیکی ماهنشان، دریاچه‌ای زیبا با مساحت ۵۴۰ متر مربع قرار دارد.این دریاچه زیبا که یک دریاچه کاملا طبیعی است و تنها با نزولات آسمانی پر آب می‌شود، در دشتی سرسبز قرار گرفته و تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری زنجان شده است.بهترین زمان بازدید از این دریاچه را می‌توان فصل بهار و تابستان دانست.

دریاچه پری
دریاچه پری

آدرس دریاچه پری: ۱۵۲ کیلومتری زنجان، ۴۵ کیلومتری ماهنشان، دهستان اوریاد

۹٫ آبشار شارشار از بی‌نظیر ترین جاهای دیدنی زنجان

در شمال شرقی شهر زنجان و در پنج کیلومتری دریاچه‌ی سد تهم، آبشاری زیبا از ارتفاعات صخره‌ای فرو می‌ریزد و منظره‌ای تماشایی را خلق می‌کند.آبشار شارشار یکی از بهترین موقعیت‌های مکانی برای طرفداران رشته ورزشی کوهنوردی است.

آبشار  شارشار
آبشار شارشار

آدرس آبشار شارشار: زنجان، شمال باختری زنجان، منطقه تهم

۱۰٫ رودخانه قزل اوزن یکی از زیباترین جاهای دیدنی زنجان

رودخانه قزل اوزن از ارتفاعات خنک زاگرس سرچشمه می‌گیرد و از مسیری پر پیچ و خم عبور کرده و نواحی مختلفی از ایران را آباد می‌کند. این رود پر جوش و خروش در نهایت به رودخانه شاهرود ریخته و از این طریق با رودخانه بزرگ سفیدرود یکی می‌شود.برای دیدن رودخانه قزل اوزن که یکی از زیباترین جاهای دیدنی زنجان است، باید به ماهنشان بروید که در ۱۴۰ کیلومتری زنجان قرار دارد.

رودخانه قزل اوزن
رودخانه قزل اوزن

در این مقاله با ۱۰ مقصد دیدنی استان زنجان آشنا شدید. جهت رزرو آلاین اقامتگاه در استان زنجان میتوانید به سایت رستاک هوم رفته و یا اپلیکیشن بازار رستاک هوم مراجعه نموده و رزرو خود را انجام دهید .

هتل جهانگردی زنجان
هتل جهانگردی زنجان

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید