خلیل شهر مازندران

0
191

مردم ایران عاشق سفر به شمال کشور و گذراندن تعطیلات خود در این منطقه هستند. به‌طوری که در بسیاری از مواقع سال جاده‌های شمال بسیار شلوغ و پرترافیک هستند. برای سفر به شمال دلایل زیادی وجود دارد که مهم‌ترین آنها آب‌وهوا و طبیعت بکر این منطقه از کشور است. همین امر باعث شده که گردشگران و مسافران به شناخت تمام شهرهای شمال از جمله خلیل شهر مازندران لاقه زیادی نشان دهد و بخواهند به زیباترین و جذاب‌ترین آنها مسافرت کنند.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از

سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید .

استان مازندران یکی از پرطرف‌دارترین مکان‌های موردعلاقه گردشگران خلیل شهر مازندران است که هرساله تعداد بسیار زیادی از مردم به این استان زیبا سفر می‌کنند. خلیل شهر از آن دسته شهرهای بسیار زیبا و دلنشین استان مازندران است که گردشگران آن را به‌عنوان مقصد خود برای گذراندن تعطیلات انتخاب می‌کنند. کسانی که قصد سفر به این شهر را دارند؛ قبل از انجام هر کاری بهتر است اطلاعات لازم را درباره آن کسب کنند.

خلیل شهر مازندران
طبیعت زیبا خلیل شهر
خلیل شهر مازندران

خلیل شهر کجاست؟

خلیل شهر مازندران یکی از شهرهای استان مازندران است که در بخش مرکزی شهرستان بهشهر و در ۵ کیلومتری آن واقع شده است. در آخرین سرشماری انجام شده، جمعیت خلیل شهر را حدود ۲۰ هزار نفر اعلام کرده‌اند. این شهر دارای مساحتی به‌اندازه ۱۵۰۰ هکتار است که این امر باعث شده از آن دسته شهرهای کوچک اما پرطرف‌دار به‌حساب بیاید.

برای رزرو خدمات گردشگری قبل از سفر یه سایت رستاک هم مراجعه کنید یا با ما تماس بگیرید ۰۲۱۸۸۱۴۱۴۶۸

تاریخچه خلیل شهر

قدمت خلیل شهر مازندران به قرن‌ها پیش برمی‌گردد. حوالی قرن ۱۲ هجری شمسی بود که طایفه‌هایی از ایل خلیل در منطقه خراسان به سمت مازندران مهاجرت کردند و در روستای استاجنان یا خلیل شهر کنونی ساکن شدند. طایفه ایل خلیل در خلیل شهر شامل چند طایفه مختلف از جمله طایفه خلیل خلیلی، طایفه عموزاد خلیلی و طایفه باقری خلیلی هستند.

فصل پاییز  در خلیل شهر
قدمت خلیل شهر مازندران به قرن‌ها پیش برمی‌گردد.
فصل پاییز در خلیل شهر

روستاهای خلیل شهر

خلیل شهر مازندران از تجمع روستاهایی مانند: ملا محله، گت زمین، رباط، مالیکلا، کشیرخیل، عموزاد محله، علم‌دار محله، رکاوند و کلاک به وجود آمده است. تمام مردم شهر دارای آداب‌ورسوم مشترکی هستند

تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید.

آب‌وهوای خلیل شهر

از مهم‌ترین مزیت‌ها و ویژگی‌های شاخص شهرهای شمال ایران، آب‌وهوای دلپذیر آن است. بیشتر گردشگران و مسافران به همین خاطر به این منطقه سفر می‌کنند. خلیل شهر مازندران هم مانند سایر شهرهای استان مازندران دارای آب‌وهوای بسیار خوبی است. این شهر به دلیل قرارگرفتن در دامنه کوه زیبای جهان مورا بسیار سرسبز است و همین امر موجب شده در تمام فصل‌های سال آب‌وهوای خاصی داشته باشد.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از

سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید .

طبیعت زیبا
طبیعت زیبا

در فصل بهار هوایی بسیار خنک و معتدل بر شهر حاکم بوده و بیشتر روزها بارش باران حس و حال بسیار خوبی به شهر می‌دهد. اما با سپری کردن فصل بهار و آغاز فصل تابستان، به‌تدریج دمای هوا افزایش‌یافته و از بارش‌ها کاسته می‌شود. اما به نسبت سایر شهرهای ایران، آب‌وهوایی خنک‌تر و بهتری دارد.

جهت مسافرت های خانوادگی و یا با تور رستاک برای شما اتوبوس ، میدل باس ون را بصورت انلاین اجاره می دهد

می توانید با مشاهده نرخ و سایر امکانات آن را رزرو نموده و آسوده خاطر سفر کنید .

با آغاز فصل پاییز هوا سرد شده و تعداد بارش‌های باران هم بیشتر می‌شود. باگذشت زمان و آغاز فصل زمستان، هوای خلیل شهر به زیر صفر درجه هم می‌رسد و گاهی از اوقات هم مردم شاهد بارش برف خواهند بود.

بهترین زمان سفر به خلیل شهر

زمان سفر به شمال برای گردشگران و مسافران بسیار مهم است. آنها همیشه بر اساس سلیقه و آب‌وهوای موردعلاقه خود زمان سفر را انتخاب می‌کنند. اما به‌طورکلی بهترین زمان سفر به خلیل شهر مازندران و سایر شهرهای شمال، زمانی است که آب‌وهوای این منطقه معتدل باشد.

آمار نشان داده که در اوایل فصل بهار و در تعطیلات نوروزی، خلیل شهر مسافران زیادی را به خود می‌بیند که دلیل آن هم روزهای تعطیل در اوایل فصل بهار است. این فصل به دلیل آب‌وهوای بسیار معتدلی که دارد؛ مقصد خوبی برای گردشگران است. باوجوداینکه در فصل تابستان هوا گرم می‌شود؛ اما خلیل شهر به نسبت سایر شهرهای ایران آب‌وهوای خنک‌تری دارد و مردم برای فرار از گرمای تابستان، به طبیعت این شهر زیبا پناه می‌برند.

   تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید

تعداد گردشگران و مسافران در فصل پاییز به دلیل سرد شدن هوا کمتر می‌شود اما فصل پاییز هم زیبایی‌های خاص خود را دارد و همچنان گردشگران به این شهر زیبا سفر می‌کنند. اما در فصل زمستان به دلیل بارش برف و مسدود شدن مسیرها، از تعداد گردشگران به‌صورت قابل‌توجهی کاسته می‌شود و اکثر این فصل را مناسب سفر به شمال و خلیل شهر نمی‌دانند.

جاهای دیدنی خلیل شهر

جاذبه‌ها و مکان‌های دیدنی برای گردشگران در اولویت قرار دارد؛ کسانی که قصد سفر به شهر خاصی را دارند؛ ابتدا باید درباره جاذبه‌های دیدنی آن تحقیق کنند و با آگاهی کامل به این شهر سفر کنند. خلیل شهر مازندران از آن دسته شهرهایی است که تعداد جاذبه‌های آن زیاد نیست اما همین چند مورد آن‌قدر زیبا و جذاب هستند که گردشگران و مسافران را عاشق خود می‌کند. وجود باغ‌های بسیار زیبا و طبیعت سرسبز در کنار جاذبه‌های دیگر، فضایی بسیار عالی را برای مسافران مهیا کرده است.

امامزاده یوسف
امامزاده یوسف

 برای خرید بلیط هواپیما به صورت آنلاین به رستاک تیکت مراجعه کنید

از جاهای دیدنی خلیل شهر می توان باغ‌های انار، هلو، نارنگی ، دریای خلیل شهر ، چشمه سرخو خلیل شهر، پارک جنگلی سرخو ، امامزاده یوسف و امامزاده حسن رضا نام برد.

مسیرهای دسترسی به خلیل شهر

جاده‌های شمال کشور بسیار دیدنی و جذاب هستند. این مسیرها به‌تنهایی یکی از جاذبه‌های بسیار دیدنی این منطقه به‌حساب می‌آیند. خلیل شهر در کنار بهشهر و مابین شهرهای ساری و گرگان واقع شده است. این شهر بر روی جاده ۲۲ قرار دارد و این امر باعث شده دسترسی به آن بسیار راحت باشد. گردشگران و مسافران کافی است خود را به ساری یا گرگان برسانند و با رانندگی در مسیر جاده ۲۲، خود را به خلیل شهر برسانند.خلیل شهر مازندران

کسانی هم که قصد دارند زودتر به خلیل شهر برسند؛ می‌توانند با استفاده از هواپیما یا قطار خود را به ساری رسانده و از آنجا به خلیل شهر بروند. به دلیل اینکه فاصله ساری تا خلیل شهر حدود ۶۰ کیلومتر است؛ گردشگران خیلی راحت می‌توانند خود را به خلیل شهر برسانند.

سخن نهایی

شناخت شهرهای شمال کشور این امکان را به گردشگران می‌دهد که بدون هیچ مشکلی از مکان‌های دیدنی شهر موردنظر دیدن کنند. خلیل شهر مازندران یکی از شهرهای محبوب استان مازندران است که گردشگران زیادی برای دیدن این شهر به مازندران سفر می‌کنند. در این مقاله به طور کامل خلیل شهر را معرفی کردیم و هرآنچه که لازم بود گردشگران و مسافران بدانند را بیان کردیم.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از

سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید .

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید