معرفی جاذبه های دیدنی کردان

0
133

جاهای دیدنی کردان کجاست؟ اگر شما هم به دنبال این هستید تا سفری به یادماندنی را برای خود برنامه ریزی کنید، پیشنهاد می کنیم معرفی جاذبه های دیدنی کردان آشنا شوید.

تاریخچه کردان کرج

روستای ییلاقی کردان واقع در استان البرز است. جاذبه های تاریخی و طبیعی این روستا قدمتی بیش از ۶ قرن هجری قمری را نشان می دهد. این روستا اهمیت جغرافیایی و تاریخی بسیار بالایی دارد.معرفی جاذبه های دیدنی کردان

معرفی جاذبه های دیدنی کردان  سامانه جامع گردشگری رستاک


شغل های گاوداری، مرغداری، بافندگی و ریسندگی، اقتصاد این روستا را به طور چشمگیری بهبود بخشیده است. از معروف ترین سوغات های این روستا می توان به گردو، توت خشک و شیره توت اشاره کرد که خود بومی های این روستا آن ها را تهیه می کنند.

روستای کردان کجاست؟

روستای کردان کجاست؟ این روستای خوش آب وهوا در دهستان چندار، شهرستان ساوجبلاغ، استان البرز قرار دارد که از کرج حدود ۲۵ و از تهران حدود ۶۵ کیلومتر فاصله دارد.کردان مقصدی بسیار خوش آب و هوا همراه با طبیعت دل انگیز در نزدیکی کرج است که جزو برترین مناطق بومگردی استان البرز محسوب می شود.
موقعیت مکانی مناسب، آب و هوای فوق العاده و جاهای دیدنی کردان کرج از مهمترین دلایل پرطرفدار شدن این روستا در بین توریست ها است.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

روستای کردان کجاست؟
روستای کردان کجاست؟


در این منطقه جاذبه های طبیعت گردی فراوانی همچون روستای خوش آب و هوای برغان، آبشار سنج ، رودخانه کردان و دربند ولیان وجود دارد.
روستای کردان به دلیل موقعیت جغرافیایی کوه پایه ای، دارای باغ های میوه بی شماری است.معرفی جاذبه های دیدنی کردان

چگونه به کردان برویم؟

دسترسی به روستای کردان از دو راه وجود دارد. اولین و نزدیک ترین مسیر به کردان، اتوبان تهران کرج است که چیزی حدود ۱ ساعت فاصله تا مقصد است. مسیر دیگر رسیدن به کردان، جاده کوهستانی و تفریحی آتشگاه است که ازکرج به میدان برغانمی رسد.

جاهای دیدنی کردان

 رودخانه کردان

رودخانه کردان از جمله جاذبه هایی است که باعث شده این روستا در بین طبیعت گردان بسیار محبوب باشد. این رود از ارتفاعات قله های کهار واقع در روستای کلوان سر چشمه می گیرد. به دلیل حاصلخیز بودن زمین های این روستا باغ میوه های متعددی دیده می شود. صدای دلنشین رودخانه کردان در میان طبیعت، این منطقه را بسیارآرامش بخش کرده است.معرفی جاذبه های دیدنی کردان

 رودخانه کردان
 رودخانه کردان

مجتمع تفریحی ایثار کردان

دهکده تفریحی ایثار از بزرگ ترین و معروف ترین مجتمع های تفریحی و فرهنگی در سراسر ایران محسوب می شود. مجتمع تفریحی ایثار در شهرستان ساوجبلاغ، بخش چندار قرار دارد.تور، بلیط و ویزای خود جهت مسافرت را از رستاک به شماره ۸۸۱۴۱۴۶۸ تهیه فرمایید و از تخفیفات آن نیز بهره مند شود.از امکانات برتر ورزشی این مجتمع می توان به اسب سواری، پیست دوچرخه سواری، مسابقات تیراندازی و ماهیگیری اشاره کرد.

 آبشار سنج

در استان البرز، شهرستان ساوجبلاغ در مسیر جاده برغان راهی فرعی به سمت روستای سنج وجود دارد. روستایی که هنوز بافت سنتی خود را حفظ کرده است.معرفی جاذبه های دیدنی کرداناز جمله ویژگی های جذاب آبشار سنج این است که از میان باغ های میوه عبور کرده و ارتفاع آن به ۱۵ متر می رسد.

 آبشار سنج
 آبشار سنج

دربند ولیان

روستای ییلاقی ولیان با قدمتی بیش از ۳۰۰۰ ساله در نزدیکی کردان واقع شده است. آب و هوای این روستا قابل مقایسه با هیچکدام از روستاهای اطراف نیست.تور، بلیط و ویزای خود جهت مسافرت را از رستاک به شماره ۸۸۱۴۱۴۶۸ تهیه فرمایید و از تخفیفات آن نیز بهره مند شود.این روستا به خاطر طبیعت بکری که دارد، یکی از بهترین تفرجگاه های طبیعی و محبوب کردان در میان گردشگران است. مردم این روستا به زبان محلی، سوئک ولیان صحبت می کنند. در گذشته اهالی این روستا، والی ها نام داشتند به همین دلیل این روستا در قدیم به نام والیان شناخته می شد. بیشترین درآمد ساکنان این روستا از باغداری و دامداری تأمین می شود.

دربند ولیان
دربند ولیان

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید. رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید