معروف‌ترین و زیبا‌ترین بلوار مازندران

0
196

بلوار معلم رامسر ؛ معروف‌ترین و زیبا‌ترین بلوار مازندران

 معروف‌ترین و زیبا‌ترین بلوار مازندران با آن درختان بلندی که در رستاک هوم با ما همراه باشید تا به معرفی و بررسی یکی از خاص‌‌ترین خیابان‌ها یا بلوارهای ایران بپردازیم.

بلوار معلم
 بلوار معلم رامسر با آن درختان بلندی که در رستاک هوم با ما همراه باشید تا به معرفی و بررسی یکی از خاص‌‌ترین خیابان‌ها یا بلوارهای ایران بپردازیم.
بلوار معلم

معرفی کامل بلوار معلم رامسر از گذشته تا امروز

این خیابان در دوره پهلوی اول و همزمان با هتل بزرگ یا همان هتل قدیم رامسر ساخته شده است. رامسر به دلیل قرار گرفتن در استان مازندران که خاستگاه خاندان پهلوی بود و همچنین وضعیت جغرافیایی‌ و معروف‌ترین و زیبا‌ترین بلوار مازندران فاصله مناسبی که هم با تهران و هم از سوی دیگر شهرهایی مثل رشت و انزلی داشت، به‌شدت مورد توجه قرار گرفت.

بلوار معلم رامسر
این خیابان در دوره پهلوی اول و همزمان با هتل بزرگ یا همان هتل قدیم رامسر ساخته شده است. رامسر به دلیل قرار گرفتن در استان مازندران که خاستگاه خاندان پهلوی بود و همچنین وضعیت جغرافیایی‌ و فاصله مناسبی که هم با تهران و هم از سوی دیگر شهرهایی مثل رشت و انزلی داشت، به‌شدت مورد توجه قرار گرفت.
بلوار معلم رامسر

حدود سال ۱۳۱۰ پروژه ساخت هتل بزرگ (قدیم) رامسر کلید خورد و در ادامه این پروژه ساخت بلوار کازینو یا معلم هم آغاز شد. بلوار معلم در واقع یک جورایی هتل رامسر که آن زمان اقامتگاه سلطنتی بود را به دریا وصل می‌کرد یا در اصل پیوند دهنده کوه و دریا بود.

مسیر دسترسی

در رامسر یک جورایی تمام راه‌ها به بلوار معلم معروف‌ترین و زیبا‌ترین بلوار مازندران ختم می‌شوند. از شرغ تا غرب و همین‌طور شمال تا جنوب به سمت مخالف که بروید بالاخره به بلوار معلم خواهید رسید. در یک سر آن خیابان رزاقی در پای هتل رامسر و سر دیگر آن پلاژ توسکاسرا و شهربازی قرار دارند و جاده کمربندی رامسر هم از این بلوار عبور می‌کند.

مسیر دسترسی
مسیر دسترسی

اگر تصمیم دارید که برای دیدن بلوار رامسر و قدم زدن روی سنگ‌ فرش‌های آن راهی این شهر شوید می‌توانید همین الان برای رزرو اقامتگاه در رامسر به سایت رستاک هوم سر بزنید.

دیدنی‌های بلوار معلم رامسر

برای اینکه حق مطلب را در رابطه با زیبایی‌ها و دیدنی‌های این مسیر حدودا دو کیلومتری ادا کرده باشیم باید از هتل رامسر استفاده کنیم. هتل بزرگ رامسر در دوران پهلوی اول ساخته شده است و معروف‌ترین و زیبا‌ترین بلوار مازندران بعدها بنای دیگری در کنارش قرار گرفت که به آن هتل جدید می‌گویند. طرح ساخت هتل جدید در دهه ۳۰ شکل گرفت و به بهره‌برداری رسید.

در کنار هتل بزرگ یا قدیم رامسر چندین ویلا هم وجود داشتند که بعدها یکی از همین ویلاها با هتل جدید رامسر جایگزین شده است. هتل قدیم رامسر برای استفاده عموم نبود و تنها خانواده پهلوی، درباریان و مهمان‌های مهم خارجی از آن استفاده می‌کردند.

هتل رامسر
در کنار هتل بزرگ یا قدیم رامسر چندین ویلا هم وجود داشتند که بعدها یکی از همین ویلاها با هتل جدید رامسر جایگزین شده است. هتل قدیم رامسر برای استفاده عموم نبود و تنها خانواده پهلوی، درباریان و مهمان‌های مهم خارجی از آن استفاده می‌کردند.
هتل رامسر

هتل رامسر بر روی تپه‌ای در کوهپایه جنوب رامسر ساخته شده است و طوری طراحی شده که از روی ایوان آن ساحل و دریا که انتهای بلوار معلم است مشخص باشد. در حوالی هتل رامسر باغ‌های مرکبات زیادی قرار دارند که باعث سرسبزی و زیبایی بیشتر این ناحیه شده‌اند.

همچنین مجموعه آب گرم معدنی رامسر هم در پشت هتل قرار دارد و خودش به تنهایی یکی از جاذبه‌های این شهر به شمار می‌رود. کوه سرسبز و زیبایی هم پشت هتل قرار دارد که شکوه و ابهتی دو چندان به این ساختمان می‌دهد.معروف‌ترین و زیبا‌ترین بلوار مازندران هوای پاک و مطلوب کوهپایه هم از دیگر مزایای این مجموعه است.

در کنار هتل‌های رامسر و بالای بلوار معلم یکی دیگر از جاذبه‌های این شهر قرار دارد. کاخ مرمر که مربوط به دوران پهلوی اول است و امروزه تبدیل به موزه شده. کاخ مرمر ویژگی‌های معماری آن دوره را دارد و در باغ زیبایی با وسعتی نزدیک به ۶۰ هکتار بنا شده است.

باغ رامسر
باغ رامسر

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ، سوییت ، هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار وگوگل پلی می توانید استفاده نمایید . رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگفت انگیزی برای شما دارد . تور های لحظه آخری ما را در اینستاگرام رستاک تور دنبال کنید. همچنین برای ارتباط با تورها و رزرو بلیط از طریق شماره تماس ۰۹۱۲۳۱۷۵۳۴۸ در ارتباط باشید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید