روستای لادیز میرجاوه

0
233

زاهدان یکی از شهرستان های ایران می باشد که دارای جاذبه های گردشگری زیادی است و همه ساله مسافران زیادی به این شهرستان سفر می کنند یکی از معروف ترین روستاهای این شهرستان روستای لادیز میرجاوه می باشد که در ۱۰۰ کیلومتری زاهدان واقع شده است و در فصل تابستان میهمانان زیادی به این روستا می روند

روستای لادیز یکی از معروف ترین روستاهای این شهرستان روستای لادیز میرجاوه
روستای لادیز

این روستای لادیز میرجاوه زیبایی های خاصی دارد و برای طبیعت گردان مکان مناسبی می باشد و وجود غار و آبشار لادیز باعث شده است که خانواده های زاهدانی بیشتر تعطیلات و اوقات فراغتشان را در آنجا بگذرانند در ادامه با روستای لادیز زاهدان آشنا شوید و تصاویری از روستای لادیز زاهدان را در رستاک هم مشاهده کنید.

جهت مسافرت های خانوادگی و یا با تور رستاک برای شما اتوبوس ،میدل باس ون را بصورت آنلاین اجاره می دهد که می توانید با مشاهده نرخ و سایر امکانات آن را رزرو نموده و آسوده خاطر سفر کنید.

معرفی روستای لادیز میرجاوه

میرجاوه یکی از شهرستان های استان سیستان و بلوچستان به شمار می رود که تنها مرز قانونی در جنوب شرق ایران به شمار می رود و رفت و آمد گردشگران خارجی و داخلی از این محل صورت می‌گیرد. شهر میرجاوه از جمله شهرهای مرزی استان محسوب شده، به طوری که از سمت شرق در فاصله‌ی تقریباً ۹ کیلومتری مرز کشور پاکستان قرار گرفته است.

طبیعت زیبا میرجاوه
طبیعت زیبا میرجاوه

از سمت شمال غرب نیز این شهر در فاصله‌ی تقریباً ۸۰ کیلومتری از زاهدان، مرکز استان، و از سمت جنوب در فاصله اندکی از روستای لادیز میرجاوه واقع گردیده است. روستای لاویز را می توان یکی از جاذبه های گردشگری این منطقه به شمار می آید. این روستا از طبیعتی زیبا برخوردار است و انواع مختلفی از جاذبه های طبیعی در آن به چشم می خورد. مردم روستا اکثرا به کشاورزی، دامداری و ساخت صنایع دستی اشتغال دارند و از این راه به زندگی می پردازند.

می دانستید جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ،سوییت ،هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید؟ رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد.

این روستا صادر کننده انواع محصولات باغی مثل گلابی، هلو و انار به کشورهای همسایه یعنی افغانستان و پاکستان است. قالی بافی، سوزن دوزی و گلیم بافی از جمله صنایع دستی روستای لادیز به شمار می آیند. سوغات لادیز شامل لباس های بلوچی، انواع زیورآلات زنانه، سوزن دوزی، سکه دوزی، قالی، گلیم و … می شود. خانه‌های مردم روستا عمدتاً با خشت و گل و چوب بنا شده اند و سقف‌های مسطحی دارند، هرچند برخی از خانه‌ها را با مصالح آجر، آهن و گچ ساخته اند.

جاهای دیدنی روستای لادیز

آبشار لادیز

آبشار لادیز که از جاذبه‌ های گردشگری استان سیستان و بلوچستان به حساب می‌آید، در فاصله کمی از غار آبی لادیز قرار دارد؛ به‌طوری که می‌توان با پای پیاده این مسافت را طی کرد. وجود دو پدیده طبیعی «آبشار» و «غار» در این منطقه باعث شده است که برخی خانواده‌های زاهدانی برای اوقات فراغت و گذران ایام تعطیل به روستای لادیز بروند.

آبشار لادیز آبشار لادیز که از جاذبه‌ های گردشگری استان سیستان و بلوچستان به حساب می‌آید
آبشار لادیز

غار لادیز

در دل کوه های روستای لادیز میرجاوه، غار لادیز با طول ‪ ۱۵کیلومتر از مناظر طبیعی و جذابی است که همواره با وجود خشکسالی‌های چند سال گذشته به طور دائم و پیوسته از سقف و کف آن آب جریان دارد. این مکان یکی از مناطقی است که اهالی روستا برای گذران اوقات فراغت به آنجا می روند. قدمت این غار به دوران پیش از تاریخ مربوط می شود که در سال‌های ۶۷-۱۹۶۶ میلادی، هیأتی از دانشگاه «گاری هیوم» بررسی‌هایی در اطراف آن اجام دادن و در نتیجه این تحقیقات، آثار و نمونه ابزارهای سنگی از عهد پارینه سنگی به دست آمد.

غار لادیز
غار لادیز

راه های دسترسی به روستا

برای رفتن به روستای لادیز کار سختی در پیش ندارید و می توانید تنها با خرید بلیط  اتوبوس به شهر میرجاوه بروید و سپس با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی موجود در شهر به این روستا بروید، زیرا این روستا در نزدیکی شهر میرجاوه قرار دارد. در صورتی که بخواهید با خودرو شخصی سفر کنید باز هم باید در ابتدا به شهر میرجاوه بروید و سپس به سمت این روستا حرکت کنید.

جهت اقامتگاه های داخلی اعم از ویلا ،سوییت ،هتل آپارتمان و واحد های بوم گردی از سیستم رستاک و اپلیکیشن اندروید قابل دانلود از کافه بازار و گوگل پلی می توانید استفاده نمایید . رستاک جهت رزرو پیشنهادات شگف انگیزی برای شما دارد

بازدید از روستای لادیز

دیدار از این روستا را می توانید در فصول گرم سال نیز انجام و در تمام روزهای هفته امکان گشت و گذار در این منطقه فراهم است. می توانید به عنوان سوغاتی از محصولات و صنایع دستی اهالی خریداری کنید.روستای لادیز میرجاوه

مه زیبا
مه زیبا

در طول مسافرت خود و یا قبل از سفر در مسافرت های داخلی انواع خدمات جانبی اعم از راهنما ،سوغاتی ،غذاس محلی ،خودرو و یا هر خدمات دیگر را همزمان یا بعد از رزرو می توانید بصورت آنلاین و با مشاهده نرخ و سایر ویژگیها از سیستم رستاک رزرو نمایید . در صورت داشتن هر گونه سئوال و یا درخواست با شماره ۸۸۱۴۱۴۶۸ دفتر مرکزی رستاک واقع در تهران هماهنگی فرمایید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید